Mobiliojo ryšio paslaugų vartotojų lojalumą skatinantys veiksniai


Marketingo kursinis darbas. Mobiliojo ryšio paslaugų vartotojų lojalumą skatinantys veiksniai.


Kiekvieną dieną naudojamės mobiliuoju telefonu, tai neatsiejama mūsų gyvenimo dalis. Naudojantis mobiliuoju telefonu taip pat naudojamės ir mobiliojo ryšio operatorių paslaugomis - skambučiais, trumposiomis žinutėmis, mobiliu internetu ir kt. Tad dažnai tenka susimąstyti ar mūsų operatorius patenkina mūsų poreikius, o gal pas kitą paslaugų tiekėją mums būtų geriau? Dėl to ir kilo idėja atlikti marketingo tyrimą apie mobiliojo ryšio paslaugų vartotojų lojalumą skatinančius veiksnius.

Darbo tikslas – atlikti marketingo tyrimą, apie mobiliojo ryšio operatorių vartotojų lojalumą skatinančius veiksnius.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti, kokie operatoriai užima dabartinę Lietuvos rinką;

suformuluoti tyrimo tikslus, uždavinius ir hipotezes;

pasirinkti tyrimo tipą;

pasirinkti duomenų rinkimo metodą ir sudaryti duomenų rinkimo formą;

Šiuo metu mobiliojo ryšio rinkoje Lietuvoje dominuoja trys pagrindinės mobiliojo ryšio paslaugas teikiančios įmonės: „Omnitel“, „Bitė“ ir „Tele2“. Be abejo, egzistuoja ir keletas mažesnių įmonių, kurios neturi tokios didelės rinkos dalies, tačiau visvien sulaukia vartotojų dėmesio („Teledema“ ir kt.). Tačiau šiame tyrime nusprendėme išnagrinėti vartotojų požiūrį būtent į minėtąsias tris pagrindines įmones, bei charakteristikas, kurios paveikia tam tikrus sprendimus, galinčius reprezentuoti vartotojų lojalumą. Norėdami tai atlikti, pirmiausiai išanalizavome rinkoje lyderiaujančias įmones.

Viena iš šių bendrovių – „BITĖ Lietuva“, kuri kartu su „BITĖ Latvija“ sudaro vieną telekomunikacijos grupę regione. Mūsų šalyje veikianti bendrovė UAB „BITĖ Lietuva“ nacionalinėje rinkoje veikia jau nuo 1995-ųjų. Kaimyninės šalies bendrovė „SIA BITE LATVIJA“ įsikūrė 2005-aisiais. Tais pačiais metais buvo įkurta ir bendroji telekomunikacijos paslaugų grupė – „BITĖS grupė“. Tai antrasis mobiliojo ryšio operatorius Lietuvoje pagal įsikūrimo datą (pirmasis – „Omnitel“).

Nuo pat įsikūrimo, bendrovė turėjo konkuruoti tiekiant geresnės kokybės ryšį, ir nors, tam tikrose didžiųjų miestų vietovėse jis veikdavo geriau nei kitas ryšys, vis dėlto išvykus už miesto ribų žmonės dažnai negalėdavo naudotis „Bitės“ bendrovės paslaugomis. Ilgainiui kompanija sugebėjo išplėsti savo teritorinius paslaugų teikimo vienetus ir šiuo metu jau turi visą Lietuvos teritoriją apimantį tinklą.

Pagal bendradarbiavimo sutartį, vartotojai gavo platesnį pasirinkimą naudojantis tarptautinėmis mobiliojo ryšio paslaugomis užsienyje („Vodafone Eurocall“, „Vodafone World“), o kompanijos patvirtino bendras idėjas mobiliųjų paslaugų kūrime (pirmoji Lietuvoje tarptautinė SIM kortelė 2004-aisiais).

1.1.1 FINANSINIAI RODIKLIAI

Telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ 2012 metų pajamos sudarė 474,6 mln. Lt.

Mobiliojo ryšio operatorius „TELE2“ priklauso vienam didžiausių telekomunikacijų tiekėjų Europoje - AB „TELE2“, kuris šiuo metu turinti apie 34 milijonus klientų 11-oje skirtingų šalių. Pačios įmonės duomenimis – ji yra antra pagal dydį mobiliojo ryšio tiekėja Lietuvoje nuo 2003-ųjų, kai pralenkė kitą operatorių „BITĖ“. Kaip ir prieš tai minėtoji kompanija, ši taip pat turi išankstinio mokėjimo SIM kortelę (pradžioje – „X-GSM“, vėliau - „Pildyk“).

Ši kompanija savo veiklą Lietuvoje pradėjo 1993-iaisiais metais, kuomet buvo įkurta įmonė UAB „Levi&Kuto“. 1999-aisiais metais pastarąją įsigijo Švedijos telekomunikacinių paslaugų koncernas „NetCom“. Tais pačiais metais Lietuvoje oficialiai pradėjo veikti mobiliojo ryšio tinklas pavadinimu „TELE2“.

1.2.1 FINANSINIAI RODIKLIAI

2012 – ais „TELE2“ mobiliojo ryšio operatorė turėjo daugiau vartotojų, todėl jos pajamos ir pelnas atitinkamai augo.

Pasak „TELE2“ generalinio direktoriaus Patro Masiulio, tokių rezultatų įmonei pasiekti leido dar krizės laikotarpio pradžioje priimtas sprendimas investuoti į kokybės ir tinklo aprėpties didinimą.

„Telia Sonera“ – penktoji pagal dydi telekomunikacijų paslaugų tiekėja Europoje, tiekianti savo paslaugas septyniolikoje šalių. Pagal 2012-ųjų metų duomenis, kompanija turi 172 milijonus vartotojų. Ši grupė įkurta 1853 metais, kai pirmą kartą Europos Sąjungoje susijungė dvi kompanijos, esančios skirtingose šalyse – Švedijoje ir Suomijoje.

Grįžtant prie „Omnitel“, 1991 metais Juozas Kazickas ir Viktoras Gediminas Gruodis įsteigė bendrovę „Litcom“, kuri buvo pirmoji Rytų Europoje privati telekomunikacijų įmonė. Nuo 1996 – ųjų metų ši kompanija jau turėjo Lietuvos mobiliojo ryšio rinkos lyderio pozicijas. Bevystant technologijas ir kokybę, 2001 – aisiais metais, tuomet jau dabartiniu pavadinimu „Omnitel“, kompanija tapo viena didžiausių mobiliųjų telekomunikacijų tiekėjų Baltijos šalyse. Būtent 2004 – aisiais metais privati įmonė tapo anksčiau aprašytos „Telia Sonera“ grupės nare, kuri šiuo metu valdo 100% visų „Omnitel“ akcijų.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (4767 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 131 KB
  • Mobiliojo ryšio paslaugų vartotojų lojalumą skatinantys veiksniai
    10 - 6 balsai (-ų)
Mobiliojo ryšio paslaugų vartotojų lojalumą skatinantys veiksniai. (2015 m. Birželio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/mobiliojo-rysio-paslaugu-vartotoju-lojaluma-skatinantys-veiksniai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 06:06