Mobilios komercijos ypatumai


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. Mobilioji komercija. Atsiradimo priežastys. Mobilioji komercija šiandien. Mobilios komercijos pritaikymo būdai. Mobilusis apsipirkimas. Mobili bankininkystė. Mobiliosios komercijos privalumai. Išvados. Literatūra.


Mobilioji komercija (toliau – m. komercija) – tai verslo sandorių, interneto ir mobiliojo ryšio sąveikos rezultatas, siūlanti naujas galimybes bei privalumus tiek vartotojams, tiek verslo įmonėms. Tai yra nauja ir inovatyvi elektroninės komercijos forma, kurios dėka įmonės gali, artimiau bendrauti su savo vartotojais, geriau suprasti jų poreikius ir teikti vartotojams aktualias pridėtinės vertės paslaugas. Pagrindinė efektyvios m. komercijos užduotis yra – pateikti informaciją reikiamiems žmonėms, reikiamu laiku ir reikiamoje vietoje.

Moksliniuose darbuose lietuvių kalba m. komercijos tema yra aptarta labai siaurai, daugumoje – m. komercija yra tik minima kaip elektroninės komercijos forma. Todėl, šio darbo literatūros analizėje bus remiamasi įvairių užsienio autorių mokslinės literatūros šaltiniais, tyrinėjančiais mobiliosios komercijos tematiką, bei nemoksliniais šaltiniais lietuvių kalba. Šiame darbe nagrinėsime visus mums randamus šiuolaikinius aspektus susijusius su mobilia komercija.

Darbo aktualumas – kiekvieną dieną atsiranda vis daugiau naujovių technologijų pasaulyje, todėl tiek verslas, tiek buitis paprastėja dideliu greičiu.

Bartoševič (2012) teigia, kad ,,pridėtinės vertės mobiliosios paslaugos nėra naujiena, jau ilgą laiką mobilieji telefonai turi savybių, viršijančių telefonijos poreikius, tačiau mobiliosios technologijos nuolat tobulėja, todėl atsiranda naujų mobiliųjų paslaugų. Mobilūs prietaisai suteikia galimybę verslo įmonėms teikti savo esamiems vartotojams naujas paslaugas ir pritraukti naujų vartotojų. Mobilieji prietaisai yra laikomi greičiausiai kada nors vartotojų adaptuotais produktais. Be to, patrauklios mobiliųjų prietaisų kainos skatina vartotojus nuolat keisti savo mobiliuosius telefonus į vis modernesnius – o tai spartina naujų mobiliųjų technologijų prigijimą. Augant mobiliaisiais telefonais bei mobiliosiomis paslaugomis besinaudojančiųjų žmonių skaičiui, mobilioji komercija tampa vis svarbesnė daugeliui šiandienos įmonių, kaip alternatyvi sandorių vykdymo terpė ir būdas kurti bei vystyti dar glaudesnius, personalizuotus santykius su vartotojais .Mobiliosios paslaugos yra svarbios tiek įmonėms, tiek vartotojams dėl plačiai paplitusio, universalaus priėjimo prie informacijos ir paslaugų, bei sąlygų unikaliems ir personalizuotiems informacijos mainams (Watson et al. 2002). Mobilieji prietaisai patenkina realaus laiko informacijos bei komunikacijos poreikius, nepriklausomai nuo vartotojo padėties.Galima išskirti tokias mobiliosios komercijos atsiradimo bei vystymosi priežastis:

potencialias m. komercijos aplikacijas, taip skatindamos naujų technologijų, prekių bei

• Mobilusis apmokėjimas per kredito / debeto korteles: mobilieji telefonai, susieti su kredito / debeto kortelėmis gali būti naudojami mokėjimams atlikti. Pavyzdžiui, mobiliojo mokėjimo paraiškos, tokios kaip ,,mChek‘‘, ,,PayMate‘‘, ,,ngpay‘‘.

• El. pinigai: pinigų ,,pakrauti‘‘ į mobiliuosius telefonus. Vartotojai naudoti virtualiuosius pinigus kaip tikrosios vertės, visų rūšių sandoriams vykdyti. Pavyzdžiui, iš anksto apmokėtos kredito kortelės, vertyb. popieriai ( angl. vouchers) .

• Mobilioji bankininkystė: mobilus telefonas naudojamas prieigai prie banko sąskaitos. Visi mokėjimai yra nukreipiami per banką. Pavyzdžiui, balanso užklausa, bankinės operacijos ir pan.

Įprastai, mobiliuoju banku galima gauti informaciją trims būdais:

Bartoševič (2012) savo darbe teigia, kad ,,mokslinio tyrinėjimo požiūriu yra labai svarbu žinoti, kokiomis savybėmis mobilioji komercija skiriasi nuo tradicinės ir informacinėmis technologijomis paremtos komercijos. Mokslinėje literatūroje mobilioji komercija yra apibūdinama keletu unikalių savybių, suteikiančių jai neabejotinų privalumų tradicinių komercijos formų, įskaitant ir elektroninę komerciją, atžvilgiu:

1. Buvimas visur (angl. Ubiquity), pasiekiamumas – tai vartotojams suteikiamas priėjimas prie pas laugų bei galimybė vykdyti sandorius, nepriklausomai nuo geografinės padėties. Ši savybė palengvina priėjimą prie informacijos realaus laiko aplinkoje, kas yra labai vertinama šiandieninėje verslo ir vartotojų rinkoje. Tai yra pagrindinė savybė atskirianti mobiliąją komerciją nuo elektroninės (Hohenberg,Rufera, 2004)

2. Betarpiškumas – „bet kuriuo metu“ savybė, suteikianti priėjimą prie paslaugų realaus laiko aplinkoje – yra glaudžiai susijęs su pasiekiamumu. Betarpiškumas yra ypatingai svarbus vykdant jautrius laikui bei greitos reakcijos reikalaujančius sandorius. Ši savybė padeda pavergti vartotojus ketinimo pirkti akimirką ir padidina prekės ar paslaugos pardavimo tikimybę.

Mobilios komercijos ypatumai. (2016 m. Vasario 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/mobilios-komercijos-ypatumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 02:26