Mokesčių sistema Jungtinėje Karalystėje


Finansų referatas. Įvadas. Mokesčių sistema Europoje. Mokesčių sistemos samprata ir svarba. Europos sąjunga ir jos mokesčių sistemos reikšmė. Jungtinės karalystės mokesčių sistema. Bendra informacija apie Jungtinę Karalystę. Jungtinės Karalystės mokesčių sistema. Lietuvos ir jungtinės karalystės mokesčių sistemos. Lietuvos mokesčių sistema. Lietuvos ir Jungtinės Karalystės mokesčių sistemų palyginimas. Išvados. Literatūra.


Temos aktualumas. Vienas iš pagrindinių mokesčių sistemos tikslų yra skatinti ekonomikos plėtrą. Per dideli mokesčiai gali būti prielaida vystytis šešėlinei ekonomikai, kad tai neįvyktų būtina tinkamai vykdyti apmokestinimo politika. Mokesčių sistema turi įtakos užimtumui, vartojimui, taupymui, investicijoms, pajamų paskirstymui, mokesčių surinkimui ir jo sąnaudoms. Nėra vieningos mokesčių sistemos, kuri būtų tinkama kiekvienai valstybei, todėl siekiant nustatytį efektyvią mokesčių sistemą būtina įvertinti daugybę aspektų. Labai svarbu susipažinti su esama mokesčių sistema, tam, kad žinoti, ar ji užtikrina būtinas pajamas valstybei. Ji turi būti subalansuota ir elastinga, mokesčių administravimas turi būti paprastas, aiškus ir suprantamas, o pati sistema ekonomiškai efektyvi. Taigi, labai svarbu tinkamai suvokti mokesčių sistemos reikšmę ir jos tinkamo funkcionavimo prasmę.

Tyrimo objektas – Jungtinės Karalystės mokesčių sistema, Lietuvos mokesčių sistema.

Tyrimo tikslas – Palyginti Lietuvos ir Jungtinės Karalystės mokesčių sistemas.

Teoriškai išanalizuoti mokesčių sistemos sampratą bei reikšmę.

Atsižvelgiant į Europos Komisijos tyrimus galima išskirti svarbiausius pokyčius 2011-2014 m. laikotarpiu ES šalyse:

Europos Sąjunga nesprendžia mokesčių dydžio klausimo ir neturi galimybės nustatyti mokesčių tarifų, taigi, kiekvienos šalies vyriausybė individualiai sprendžia kiek mokesčių mokėti. Europos Sąjungos galioje yra mokesčių taisyklių taikymo priežiūra valstybėse narėse, tam, kad užtikrintų Europos Sąjungos sutartis nustato keturias laisves: laisvą prekių, asmenų, paslaugų ir kapitalo judėjimą bei asmenų ir įmonių įsikūrimo/įsisteigimo laisvę. Siekiama, kad ES narių vykdoma mokesčių politika nevaržytų išvardintų laisvių. Taip pat svarbu kad vienų šalių įmonės neturėtų nesąžiningo pranašumo kitose šalyse įsikūrusių konkurenčių atžvilgiu, bei užtikrinti, kad dėl apmokestinimo nebūtų diskriminuojami kitų ES šalių vartotojai, darbuotojai arba įmonės. Kadangi Europos Sąjungai svarbu, jog būtų atsižvelgiama į kiekvienos narės interesus, todėl sprendimai dėl mokesčių gali būti priimami tik tuomet, kai jiems pritaria visų valstybių narių vyriausybės. (Leidinys „Apie Europos Sąjungos politiką“, 2015)

Šaltinis: Profesoriaus F. Schneider tyrimai (2013)

20% pajamų mokestis, kai pajamos 0-31,865 svarų sterlingų;

Bendroje VMI administruojamų valstybės biudžeto pajamų struktūroje pridėtinės vertės mokestis, gyventojų pajamų ir pelno mokesčiai bei akcizai sudarė 91,9 proc. visų pajamų, tai 0,9 proc. daugiau nei 2013 m. Kiti mokesčiai 2014 m. sudarė labai mažą dalį – tik 8,1 proc. Analizuojant ne tik paskutiniuosius metus, matome, jog 2012 m. buvo prasčiausi surenkant pagrindinius mokesčius, kitiems mokesčiams 2012 m. atiteko 11,5 proc. dalis. 2013 m. lyginant su 2012 m. PVM ir GPM surenkami mokesčiai didėjo, o mokesčiai už akcizus ir pelną mažėjo atitinkamai 1,3 ir 0,5 proc. Manau jog tai galėjo lemti realių pajamų slėpimas ir nesąžiningas mokesčių mokėjimas.

Palyginkime, ar ir kiti Jungtinės Karalystės mokesčiai gerokai skiriasi nuo Lietuvos mokesčių.

Jungtinėje Karalystėje gyventojų pajamų mokestis svyruoja nuo 0 % iki 50 %.

  • Finansai Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2956 žodžiai)
  • Mokykla
  • Finansų referatai
  • Microsoft Word 48 KB
  • Mokesčių sistema Jungtinėje Karalystėje
    10 - 4 balsai (-ų)
Mokesčių sistema Jungtinėje Karalystėje. (2016 m. Sausio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/mokesciu-sistema-jungtineje-karalysteje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 04:06