Mokesčių teisės pristatymas


Teisės skaidrės. LR mokesčiai susiję su aplinkos apsauga. Įvadas. Atkūrus LR nepriklausomybę, pradėtas kurti ekonominis aplinkos apsaugos mechanizmas. Mokestis už valstybinius gamtos išteklius. Mokesčiai už valstybinius gamtos išteklius pradėti mokėti pagal 1991 m. Mokesčių mokėtojai Juridiniai ir fiziniai asmenys. Mokesčio lengvatos Nuo mokesčio atleidžiami žemės naudotojai. Naftos ir dujų išteklių mokestis. 1992 spalio. Mokesčio mokėtojai Lietuvos ir užsienio apmokestinamieji vienetai bei fiziniai asmenys. Mokesčio tarifai Naftai ir dujoms iš telkinių. Mokesčių lengvatos Mokesčių mokėtojui eksploatuojančiam telkinius mažinama iki 50 % mokesčių sumos. Atsakomybė už šio Įstatymo pažeidimus. Mokesčio įskaitymas 1. Naftos ir dujų išteklių mokestis įskaitomas į valstybės biudžetą. Mokesčiai už aplinkos teršimą. Mokesčiai už aplinkos teršimą įvesti. Mokesčiai, už aplinkos teršimą ir valstybinius gamtos išteklius. Mokesčio mokėtojai Fiziniai ir juridiniai asmenys. Mokesčio objektas Išmetami į aplinką teršalai. Mokesčio lengvatos Atleidžiami nuo mokesčio Mokesčio mokėtojai. Mokesčio mokėjimas Kas ketvirtį moka mokesčio mokėtojai. Išvados. Pasak specialistų šiuo metu Lietuvoje veikianti aplinkosaugos mokesčių sistema neefektyvi. Literatūra. A. Marcijonas, B. Sudavičius, Mokesčių teisė.


Atkūrus LR nepriklausomybę, pradėtas kurti ekonominis aplinkos apsaugos mechanizmas, kurio tikslas – parengti ir įgyvendinti priemones aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo procesams racionaliai reguliuoti. Svarbiu šio mechanizmo elementu tapo aplinkosauginiai mokesčiai: mokestis už valstybinius gamtos išteklius, naftos ir dujų išteklių mokestis ir mokestis už aplinkos teršimą. Kadangi šie mokesčiai turi racionalizuoti gamtonaudą ir užtikrinti aplinkos apsaugą, jų administravimas yra paverstas ne tik Valstybinei mokesčių inspekcijai, bet ir Aplinkos ministerijai ar jos įgaliotai institucijai. Aplinkosauginių mokesčių ekonominis skatinamasis poveikis reiškiasi tuo, kad gamtos išteklių naudojimas nepažeidžiant patvirtintų limitų, taip pat normatyvinis teršiančių medžiagų išmetimas į aplinką yra prilyginami gamybos kaštams ir nėra apmokestinami pelno mokesčiu.

1992 spalio 7 d. naftos ir dujų išteklių mokesčio įstatymu buvo nustatytas naftos ir dujų išteklių mokestis, papildęs aplinkosauginį mokesčių sistemą. Mokesčiai už naftos ir dujų, kaip ir už kitus gamtos išteklius, fiskalinės reikšmės neturi, tačiau valstybė susigrąžina nors simboliškas jų žvalgybos išlaidas.

Mokesčių lengvatos: Mokesčių mokėtojui eksploatuojančiam telkinius mažinama iki 50 % mokesčių sumos, kai jis ieško ir žvalgo naujų telkinių. Mokėjimo terminai: Mokestis mokamas avansu lygiomis metinės sumos dalimis iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos. Metinė ataskaita mokesčių inspek­cijai pateikiama iki vasario 1 d. ir papildoma už metus suma sumokama iki vasario 15 d.

  • Teisė Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (1376 žodžiai)
  • Teisės skaidrės
  • MS PowerPoint 38 KB
  • Mokesčių teisės pristatymas
    10 - 6 balsai (-ų)
Mokesčių teisės pristatymas. (2016 m. Sausio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/mokesciu-teises-pristatymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 08:16