Mokesčių vengimo versle ir gyvenime prevencija pradedant nuo ekonomikos ir verslumo pamokų mokykloje


Ekonomikos referatas.

Mokesčių vengimo sąvoka ir požymiai. Mokesčių vengimo prevencija. Mokesčių planavimo atribojimas nuo mokesčių vengimo. Ekonomika ir verslumas. Ekonomikos mokymas mokykloje. Pedagogo ekonomikos pamokos planavimas.


Referato tikslas – išanalizuoti mokesčių vengimo versle ir gyvenime prevenciją pradedant nuo ekonomikos ir verslumo pamokų mokykloje.

Siekiant atriboti mokesčių planavimą nuo vengimo būtina išsiaiškinti, kokia mokesčių mokėtojo veikla gali būti vertinama kaip mokesčių vengimas (angl. – tax avoidance), ir išskirti vengimo požymius. Be abejo, niekas negali būti priverstas mokėti daugiau mokesčių, negu numatyta įstatymų, tačiau vengiant mokėti mokesčius, kenčia ne tik valstybės biudžetas. Kartu pažeidžiamas ir mokesčių mokėtojų lygybės principas, kadangi tie, kurie nepriimtinu būdu sumoka mažiau mokesčių, atsiduria geresnėje padėtyje nei kiti mokesčių mokėtojai. Vengimas lingvistine prasme reiškia stengimąsi išsisukti, išsisukinėjimą, taigi bendrąja prasme mokesčių vengimas gali būti apibūdinamas kaip išsisukinėjimas nuo mokesčių. Atsižvelgiant į mokesčių teisės specifiką, vien tokio apibūdinimo nepakanka, nes tokiu atveju ir mokesčių planavimas galėtų būti laikomas išsisukinėjimu nuo mokesčių. O teisinės literatūros bei teismų praktikos analizė rodo, kad mokesčių vengimas yra valstybei nepriimtina mokesčių mokėtojo veikla, dažnai įvardijama kaip piktnaudžiavimas teise siekiant mokestinės naudos.

Atkreiptinas dėmesys, kad dėl to, jog mokesčių mokėtojas vengdamas mokesčių veikia sąmoningai, o valstybei tokia veikla yra nepriimtina, siekiama atitinkamomis priemonėmis kovoti su šiuo reiškiniu.

Praktikoje labai dažnai stengiamasi išsisukti nuo PVM mokėjimo. Todėl buvo priimtas Tarybos 2003-10-07 reglamentas (EB) Nr. 1798/2003 dėl administracinio bendradarbiavimo pridėtinės vertės mokesčio srityje, panaikinantis Reglamentą (EEB) Nr. 218/9243. Šiame reglamente akcentuojamas glaudus kiekvienos valstybės narės administracinės institucijos, atsakingos už šios srities nuostatų taikymą, bendradarbiavimas kovojant su PVM vengimu. Nors ir priimami ES teisės aktai, pagal kuriuos valstybės narės turi keistis informacija apmokestinimo srityje, jos nėra linkusios to daryti. Kiekviena valstybė laikosi tokios pozicijos: geriau nesikeisti informacija apie žinomą mokesčių vengimą kitoje valstybėje, kol pati gauna pajamų į savo biudžetą iš vengiančio mokėti mokesčius kitoje šalyje mokėtojo. Suprantama, jeigu bus pranešta kitai valstybei apie mokesčių vengimą joje, tai pirmoji valstybė pati rizikuos netekti visų ar dalies pajamų į biudžetą iš to mokesčių mokėtojo. Todėl kartais mokesčių vengimo prevencijos priemonės yra veiksmingesnės, jeigu taikomos nacionaliniu lygiu. Pavyzdžiui, Lietuvoje skatinamas savanoriškas mokestinių prievolių vykdymas, taip pat mokesčių mokėtojai gali ištaisyti atsitiktines ar netyčines mokesčių administratoriaus nustatytas klaidas. Nepaisant to, Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) siekia, kad mokesčių mokėtojų kontrolė būtų vykdoma nuosekliai ir kryptingai. Ekonominės analizės būdu nustatomų mokestiniu požiūriu rizikingų veiklos sričių kontrolei skiriamas ypatingas dėmesys. VMI kaupiami duomenys, galimybė keistis informacija su kitomis žinybinėmis institucijomis bei visomis ES valstybėmis, perimta pažangi kitų valstybių mokesčių kontrolės patirtis leidžia nustatyti pažeidimus ir išaiškinti nusikaltimų schemas. Pavyzdžiui, Lietuvoje prieš dvejus metus pradėta įgyvendinti nauja PVM kontrolės strategija, kur ypatingas dėmesys skiriamas priešregistracinei PVM kontrolei. Tokia kontrolė leidžia užkirsti kelią patekti į PVM sistemą asmenims, kurie nevykdo ir neketina vykdyti ekonominės veiklos, o PVM kodo siekia turėdami tikslą grobstyti valstybės biudžeto lėšas ar padėti nesąžiningiems mokesčių mokėtojams išvengti mokesčių mokėjimo.

Tokia speciali registracija bus skirta biudžetui apsaugoti nuo PVM vengimo, kai rusiškos įmonės perveda rublius į rublines nerezidenčių įmonių sąskaitas, kurios įregistruotos ofšorinėse teritorijose, už neva Rusijos Federacijos teritorijoje įsigytas prekes. Kadangi tokios įmonės nėra Rusijos Federacijos mokesčių mokėtojos, tai dažniausiai į tas sumas įskaičiuotas PVM nepatenka į šalies biudžetą.

  • Ekonomika Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Ina
  • 23 puslapiai (4755 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 169 KB
  • Mokesčių vengimo versle ir gyvenime prevencija pradedant nuo ekonomikos ir verslumo pamokų mokykloje
    10 - 1 balsai (-ų)
Mokesčių vengimo versle ir gyvenime prevencija pradedant nuo ekonomikos ir verslumo pamokų mokykloje. (2017 m. Gruodžio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/mokesciu-vengimo-versle-ir-gyvenime-prevencija-pradedant-nuo-ekonomikos-ir-verslumo-pamoku-mokykloje.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 14 d. 06:34