Mokinių mokymosi motyvacija ir ją lemiantys veiksniai


Pedagogikos referatas. Tyrimo objektas. Tyrimo metodas. Tyrimo dalyvis. Demografiniai klausimai. Apklausos rezultatai ir trumpi komentarai Dėl kokio tikslo tu mokaisi ? Pagalvok , kodėl vienoms pamokoms ruošiesi ir mokaisi , o kitoms ne ? Kas tam turi daugiausia įtakos ? Pasvarstyk , kas paskatintų tave geriau mokytis. Kokios tau pamokos atrodo naudingiausios ? Kodėl taip manai ? Ar šie mokomieji dalykai bus svarbūs ateityje. Ką manai apie mokymo krūvį pamokos , pasiruošimas kontroliniams , namų darbai ir kt. ? Ką manai apie pamokų trukmę ? Ar tau užtenka laiko pailsėti nuo pamokų. Kokie tavo santykiai su dauguma mokytojų ? Ar jie daro įtaką mokymuisi. Ar mokytojai vienodai elgiasi su visais mokiniais , ar neišskiria mergaičių , berniukų ar kitų mokinių. Kokie tavo santykiai su bendraklasiais ? Ar tu patenkintas mokyklos aplinka ? Kas tavo lankomumui turi daugiausiai įtakos ? Kokia būna dažniausia priežastis , kai praleidi pamokas ? Ar mokaisi savarankiškai ? Ar dirbi pamokoje su kitais draugais komandoje , jei taip , kokią naudą duoda komandinis darbas ? Kaip sieki asmeninės pažangos ? Tyrimo duomenų apibendrinimas. Individuali mokymosi refleksija.


Tikslas: išsiaiškinti veiksnius, lemiančius vaikų mokymosi motyvaciją, atskleisti, kodėl vaikai nenori mokytis, kiek tam įtakos turi mokinių specialieji ugdymosi poreikiai.

Laba diena, mums labai įdomi jūsų nuomonė apie mokymosi motyvaciją. Tad, norime jums užduoti keltą kausimų, į kuriuos, tikimės, nuoširdžiai atsakysit. Tai truks tik keletą minučių. Dėl konfidencialumo jūsų vardai nebus viešinami.

Specialieji ugdymosi poreikiai: vaikinui (pasižymi dėmesio stoka, mokymosi pažangumas –nedidelis) – nedideli specialieji ugdymosi poreikiai, mergina (veikli, užima klasės seniūnės pareigas, mokymosi pažangumas – vidutinis) – neturi.

Ačiū už jūsų pagalbą ir nuoširdumą. Geros jums likusios dienos.

Dėl kokio tikslo tu mokaisi? (Jei reikia, pasufleruojami galimi atsakymo variantai: *nori užsitikrinti ateitį; *turėti gerą išsilavinimą; *turėti gerą darbą; * gerais pažymiais baigti mokyklą; *daugiau išmokti; *pabaigti mokyklą ir būti nepriklausomas; *tau liepia šeima ir pan.)

Aišku, yra ir tokių, kurie nesimoko, eina į mokyklą, kad tik eitų. Bet dauguma, nori gerai pabaigt mokyklą, tai ir stengiasi mokytis.“

Manau, kad ir kitiems yra svarbi ateitis, tik yra tokių, kurie nepagalvoją, kokią įtaką tam turės nesimokymas. Tokiems svarbu tik greičiau baigt mokyklą ir viskas.“

Mokiniai atrodė truputėli susikaustę. Suvokiau, jog padariau klaidą, padiktavusi galimus variantus, nes susidarė toks įspūdis, jog mokiniai bando į klausimą atsakyti ne taip kaip iš tikrųjų jiems atrodo, o taip kaip „reikia“.

Plėtojant šį klausimą, dar pasidomėjau, ar jie yra kabėja su kitais bendraklasiais šiuo klausimu ,dėl ko, V... ir M... manymu, jie mokosi ar nesimoko.

Pagalvok, kodėl vienoms pamokoms ruošiesi ir mokaisi, o kitoms ne? Kas tam turi daugiausia įtakos? (Jei reikia, pasufleruojami galimi atsakymo variantai:*pamokos, kurios tau įdomios ir naudingos; *tavo planai toliau mokantis (dalykų pasirinkimas A lygiu); *tikėjimasis ateityje rasti gerą darbą;*nenoras nuvilti tau patinkančio mokytojo ir pan.)

Prieš užduodant kitą klausimą, kad mokiniai nebejaustų įtampos, papasakojau kodėl aš mokiausi, mokausi. Paprašiau atsakinėti į klausimus nuoširdžiai, taip kaip jie mano, priminiau, jog jų vardai tikrai nebus viešinami. Tęsdama šią temą, paklausiau apie kitus jų klasės draugus, kas jiems turi daugiausia įtakos.

Kaip manai, ar pasikeistų tavo mokymąsis jei pedagogai netikrintų namų darbų, o tavo tėvai nesidomėtų tavo gaunamais pažymiais. Mokykloje nebūtų stebimas tavo lankomumas.

Mokiniai į klausimus atsakinėja guviau, pajuokauja, dažniau pasišypso.

Pasvarstyk, kas paskatintų tave geriau mokytis?

M- „Mane geresnės mokyklos paskatintų. Pavyzdžiui, kokios geresnės gimnazijos, kad ir Janonio, nepalyginsi su kitom mokyklom. Dar didelis ar eitum į „jaunimke“ ar čia, čia, aišku, žymei geriau, tai vis labiau norisi geriau mokytis, nei ten būnant. Čia ir mokytojai labiau žiūri ir visa kita. Nes jei mokytojai labiau spaudžia ir tau pačiam geriau bus, nei bus palaida ranka. O kaip ir V... sakė, kokie pinigėliai, žinoma, kad paskatintų, nes pinigai nesimėto.“

Mokiniai, kuo toliau, tuo labiau atsipalaiduoja, pasikeičia sėdėsena ir kalbėjimo maniera. Nebijo pašmaikštauti. Teigiamai reaguoja, kai ir aš išsakau savo nuomonę, įsitraukiu į pokalbį.

Kokios tau pamokos atrodo naudingiausios? Kodėl taip manai? Ar šie mokomieji dalykai bus svarbūs ateityje?

V- „Jau kaip ir sakiau, man svarbiausios lietuvių klabos ir matematikos pamokos. Nes jų labiau prireiks ateityje. Kad ir darbe, juk negalėsi rašyti, jei visų raidžių nemokėsi, ir skaičiavimo darbe prireiks. O ten, kokios dailės tikrai, kad neprireiks. Nors, nu, gal ir prireiks, kur nors. Ateityje norėčiau būti policininku, tai manau turėčiau gerą vidurkį turėt, kokius 8.“

Abu mokiniai entuziastingai atsakinėja į klausimus, stengiasi plačiai atsakyti į klausimus.

  • Pedagogika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (3732 žodžiai)
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 36 KB
  • Mokinių mokymosi motyvacija ir ją lemiantys veiksniai
    10 - 3 balsai (-ų)
Mokinių mokymosi motyvacija ir ją lemiantys veiksniai. (2015 m. Spalio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/mokiniu-mokymosi-motyvacija-ir-ja-lemiantys-veiksniai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 02:00