Mokinių pasiskirstymas pagal statusą (kas lemia, kokie statusai)


Mokinio lyderio charakteristika. Barkauskaitė2001. Mokinio charakteristika. Mokinio statusas. Klases mokiniu charakteristika. Socialinis statusas pasiskirstymas. Antrų klasių mokiniams gali pasitaikyti. Mokiniu isvaizda. Pasiskirstymas pagal socialinį statusą. M.barkauskaite mokyniu santykiai.

Psichologijos referatas. Mokinių pasiskirstymas pagal statusą (kas lemia, kokie statusai). Agresorių ir aukų savybės. Nustatyta, kad psichologinio pažeminimo procese išsikristalizuoja šie vaidmenys. Lyderio priekabiautojo charakteristika. Priekabiautojai gali kabinėtis dėl. Žemą statusą turintys mokiniai būna trijų rūšių.


Klasė yra pirminis formalus kolektyvas, kuriame mokinys praleidžia daug laiko tarp savo bendraamžių. Tarp mokinio ir klasės mokinių, mokytojų atsiranda abipusiai ryšiai, kurie padeda vieniems apie kitus kaupti žinias ,,dalykiniai santykiai yra bet kokios bendruomenės kūrimosi pradinis taškas. Pirmieji santykiai naujoje bendruomenėje visada būna susiję su pagrindine veikla tam tikrame jos vystymosi etape. Atsiradus dalykinių santykių sistemai neišvengiamai užmezgami emociniai kontaktai. Taigi dalykiniai santykiai klasėje yra emocinių santykių sistemos susiformavimo pagrindas ’’ (m. Barkauskaitė,2001,p24). Remdamiesi turimomis žiniomis, emocijomis mokiniai vertina vienas kitą. Mokinių padėtis klasėje ir jų statusas klasėje būna skirtingas. ,,statusas suprantamas kaip padėtis(vieta)santykių sistemoje, kurią užima kiekvienas klasės mokinys pagal tai, kaip jį vertina kiti klasės mokiniai rinkdamiesi jį įvairiai veiklai. Statusas - pasirinkimų pagal tam tikrus kriterijus įvairioms veiklos sritims skaičius tenkantis vienam klasės mokiniui. ’’ (m. Barkauskaitė ,1979, p. 11)kaip ir suaugusiųjų visuomenėje taip ir mokinių klasėse yra tam tikras susiskirstymas į grupes pagal tam tikrus kriterijus. Keičiantis amžiaus tarpsniams nesimokantis - niekada nerengiantis namų darbų, klasėje spoksantis per langą, amžinai vėluojantis ir kt. (g. Butkienė,a. Kepalaitė,1996,p. 281).

Klasėje gali pasitaikyti daugiau vaidmenų, kuriuos mokiniai prisiima tam, kad užimtų tam tikrą padėtį kolektyve. Jų vaidmuo yra susijęs su statusu klasėje, jie elgiasi pagal prisiimtą vaidmenį ir aplinkiniams kelia jų vaidmenį atitinkančius reikalavimus. Klasės draugai su jais elgiasi pagal jų reputaciją klasėjekalbant apie mokinio statusą, labai svarbu yra išsiaiškinti kokie veiksniai lemia moksleivio padėtį. Galima išskirti dvi pagrindines grupes: viena, nuo mokinių priklausantys veiksniai, kita - susijusi su jų aplinka, kurios negali pakeisti.

M. Barkauskaitė išskiria šias priežastis, pagal kurias mokinys įgauna tam tikrą vaidmenį ar statusą (nuo mokinių priklausantys veiksniai).

Išvaizda. Kiekvieną naują žmogų mes sutinkame pagal jo išorines savybes: veido bruožus, plaukų spalvą, kūno sudėjimą, išraišką, manieras, kalbėjimo stilių, rūbus. Pagal tai mes sprendžiame kaip su tuo žmogumi bendrauti (priimti į draugų tarpą ar atstumti). (3) pagal gautus duomenis buvo išsiaiškinta, kad šis veiksnys svarbus tik pirmųjų susitikimų metu.

Lytis. Paauglystės laikotarpiu vieni jau domisi priešingos lyties atstovais, kitiems tai dar neįdomu.

  • Psichologija Referatai
  • 2010 m.
  • 6 puslapiai (1664 žodžiai)
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 12 KB
  • Mokinių pasiskirstymas pagal statusą (kas lemia, kokie statusai)
    10 - 3 balsai (-ų)
Mokinių pasiskirstymas pagal statusą (kas lemia, kokie statusai). (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/mokiniu-pasiskirstymas-pagal-statusa.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 20:26