Moksleivių verslo klubas. Marketingas


Ekonomikos kursinis darbas. Marketingas / rinkodara. Marketingo kompleksas. Marketingo aplinka. Noras. Poreikis. Paklausa. Rėmimas. Reklama. Reklamos rūšys. Kuriant reklamą. Marketingą vykdo ne tik verslo įmonės, bet ir visuomeninės organizacijos, politinės partijos, religinės bendruomenės, vykdančios savo idėjų, rinkimams siūlomų kandidatų marketingą. Marketingas įgyvendinamas anaiptol ne vien rinkose, kur parduodamos ir perkamos prekės; jis gali būti naudojamas norint įgyti visuomenės pritarimą kaupiant sporto ar mokslo rėmimo fondus, keičiant visuomenės požiūrį į gamtos apsaugos problemas ar pan. Gamybos plėtojimas nesiremiant marketingu yra rizikinga ir neperspektyvi veikla.


Marketingas – tai menas sukurti ir pateikti tikrąją vertę vartotojui, menas padėti Jūsų klientui pasijusti geriau”. (Ph. Kotler)

Dar aptinkama ir tokių marketingo apibrėžimų:

Kad būtų patogiau analizuoti, marketingo aplinka skirstoma į makroaplinką ir mikroaplinką.

Ekonominė aplinka lemia gyventojų perkamąją galią, jų elgesį rinkoje, prekių paklausą ir jų pardavimą.

Politinė-teisinė aplinka. Valdžios institucijos savo teisės aktais gali sudaryti palankesnes sąlygas visoms arba tam tikros rūšies (mažoms) įmonėms, skatinti investicijas arba drausti, riboti jų veiklą.

Prie mikroaplinkos priskiriami pirkėjai, konkurentai, pardavimo tarpininkai (mažmenininkai/didmenininkai), pardavimo pagalbininkai (logistikos, marketingo ir finansinių paslaugų teikėjai) ir tiekėjai.

Poreikiai gali būti įvairūs: fiziologiniai, saugumo, socialiniai, dvasinio artumo, reišmingumo, įtakingumo, pripažinimo. Analizuojant vartotojų poreikius, marketinge naudojamasi A.Maslow poreikių piramidės teorija.

Savisaugos poreikiai susiję su saugumo siekimu, fizinio skauskmo vengimu, baime patekti į nepalankias situacijas. Tai skatina taupyti lėšas, jas skirti draudimui ir sveikatos apsaugai.

Tačiau gali būti taip, kad ir esant akivaizdžiam poreikiui prekė vis tiek nebus perkama, nes pirkėjas neturi pinigų.

informuoti numatytas asmenų grupes apie prekę,

Tačiau nereikia pamiršti, kad reklama kainuoja nemažai lėšų. Todėl ji naudinga tik tada, kai reklamos išlaidas viršija paklausos padidėjimo atnešta nauda.

priminimo; auditorijai tenka priminti apie gerai žinomus firmų ar prekių vardus, svarbiausias savybes.

“advokatavimo”; reklama naudojama atsakyti į konkurentų kaltinimus, paneigti neteisingas visuomenėje paplitusias nuomones.

Televizija – vienas masiškiausių, galingiausių, brangiausių reklamos būdų. Žiūrovas pats gali pasirinkti programą, taip pat ir reklaminę žinutę. Net ir nekreipdamas į reklamą dėmesio, žiūrovas vis tiek yra jos veikiamas.

ką ir kaip reklamuoja įmonės konkurentai? Būtina įvertinti ir tai, kad konkurentų gali būti visai kitoje veiklos srityje.Pvz., treniruokliui namams konkurenciją sudaro ir sporto klubai.

Ką norime auditorijai pranešti ar įspūdį siekiame sužadinti?

Moksleivių verslo klubas. Marketingas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/moksleiviu-verslo-klubas-marketingas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 21:24