Mokslo samprata


Mokslas samprata. Mokslas samprata. Samprataq mokslas. Pedagoginiai tyrimai spera. Mokslas samprata apie ji.

Sociologijos konspektas. Mokslo saprata. Metodologija. Empyrinis tyrimas. Pasiruošimas tyrimui. Kokybinių ir kiekybinių tyrimų samprata. Atvejo studija. Graunded teorija. Eksperimentas. Sociometrinė apklausa. Sociometrinių pasirinkimų kriterijai.


Mokslas – tokia žmonių veikla, kuri papildo sistemizuotą informaciją apie mums suprantantį pasaulį, todėl mokslinio darbo tikslas naujais faktais papildyti turimas žinias.

Bandant apibūdinti mokslą kaip reiškinį jį galima traktuoti, kaip tokią žmonių veiklą, kurios pagrindinė funkcija gauti ir teoriškai susiteminti objektyvias žinias apie tikrovę. Mokslas yra ne tik faktų sankaupa. Kad mokslo rezultatus galima panaudoti jie turi būti grupuojami, lyginamasis.

Tyrimo metodas – tai mokslo taktika, kur galima patikrinti ar tiesiogiai priimtas sprendimas, o mokslo strategija tai problemų, kurios reikia spręsti pasirinkimas. Socialiniuose moksluose sunku įžvelgti bendrus dėsningumus, nes nėra aiškios metodologijos, kaip tirti visuomenę, kaip pažinti žmogaus elgesį. Kiekvienas tyrimas turi savo logiką remiasi savais konkrečiais faktais,determinizmo – ji teigia, kad viskas kas vyksta turi priežastį ir mokslas tikisi, kad šiuos priežastinius reiškinius ryšius galima išaiškinti ir suprasti. Pagrindinis mokslininko tikslas turėtų būti siejamos su nauju dėsniu galinčiu paaiškinti tapibendrinimas – reikia laikytis nuomonės, kad pradėjus nuo konkrečių mokslinis pažinimas – nuo kasdieninio snetikslus stebėjimas – mokslinis stebėjimas yra sąmoninga veikla ir klaidos galisukurta informacija. Kartais ignoruojami dalykai, kurie prieštarauja taimokslinis tyrimas – tai sąmoninga veikla, sąmoningai, apsisprendžiama ką ir kaip stebėti ir tyrėjas yra budrus kol tyrimas baigiasi. Moksinis tyrimas yra atsargesnės. Iš anksto yra prielaida, kad galime klysti. Priimta, kad socialiniuose moksluose yra dėsniai egzistuoja priežasties – pasekmės ryšys, bet ne visada esant tam tikrai priežasčiai bus tokios pat pasekmės. Žinios pagrįstos tikimybę, kad įvykius įvykiui a atsitik įvykis b. Socialiniuose moksluose susiduriame su tikrumu ir abejone, tai kelia nerimą, kartais yra daromos išvados siekiančios toliau nei turėtų būtikiekviena mokslo sritis turi savo metodus. Teigiama,pasiruošimas tyrimui: tyrimo tikslo ir uždaindukcinė – nuo konkrečių pavyzdžių einamo prie apibendrinimų. Indukciniai tyrisavanoriškas sutikimas dalyvauti tyrime. Tyrimųjų sutikimas dalyvauti tyrime įmanomapati sąvoka gali būti traktuojama labai įvairiai. Pvz. ; pedagogikos metodologija, tai žinių apie mokslinio pedagoginio pažinimo procesą ir konkrečių pedagoginių tyrimų metodika.

Mokslo samprata. (2011 m. Birželio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/mokslo-samprata.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 04:28