Mokymasis stebint A. Bandura


Psichologijos esė. Mokymasis stebint A. Bandura.


Darbo objektas: mokymasis stebint Bandura A., ir jo praktinis taikymas.

Darbo tikslas: aptarti Bandura A., įžvalgas.

Bandura A., savo teorijoje dėsto, kad žmogus pasinaudodamas savo gebėjimais, gali numanyti tam tikras po elgesio sekančias pasekmes, sukurti metodus joms kontroliuoti ir paveikti kasdienius įvykius. Taigi, pagal Banduros teoriją, lyginant abiejų psichologų mintis, šiuo panašiu aspektu, egzistuoja vieno tipo žmonės – kontroliuojantys savo veiksmus, elgesį ir nulemiantys jo pasekmes. Pagal Bandurą, aplinka yra ne tik elgesio priežastis, bet ir pasekmė, pvz.: nuolat atsisakant kur nors išeiti su draugais, dėl namų ruošos darbų, sumažės pakvietimų skaičius (elgesys - aplinka), bet taip stiprinsime savo tvarkymosi įgūdžius ir jausimės patenkinti savo sugebėjimais aplinka – elgesys, taip ir formuojasi asmenybė.

Kalbant apie Banduros užsimintą elgesio savireguliaciją, kuri yra vienas iš nedaugelio žmonių bruožų, kurie gali įgalinti žmogų gyventi, sėkmingesnį, ir teikiantį daugiau pasitenkinimo gyvenimą. Ji palengvina sėkmę įvairiose gyvenimo sferose ir, kas svarbiausia, ją galima lavinti, net ir suaugusiojo amžiuje. Gausūs empiriniai įrodymai patvirtina, kad žmonių gebėjimas save reguliuoti yra paveikiamas situacinės įtakos, tokios kaip ankstesni bandymai save reguliuoti, nuotaika, savarankiškumas, motyvacija, ar kt. Taigi, įvairūs procesai, tarp jų ir motyvacija, prisideda prie į tikslą nukreipto elgesio formavimo ir įgyvendinimo, bet dar nėra aišku, kaip tie procesai vienas su kitu sąveikauja, kad reguliuotų elgesį. Žmogaus veikla, motyvuota iš vidaus, yra atliekama dėl malonumo ir pasitenkinimo kylančio iš paties užsiėmimo ta veikla. Iš kitos pusės, išorinė motyvacija nusako daugelį elgesio būdų, kurie išsiplečia nuo mažiau savarankiškų iki daugiau savarankiškų. Be šių dviejų motyvacijos rūšių, pilnam žmogaus elgesio supratimui dar reikalinga amotyvacijos sąvoka, kuri nusako, jog žmogus užsiima veikla, tačiau nemato tame prasmės, ir nesijaučia galintis daryti įtaką. Taip pat reikia nepamiršti, kad vidinė ir išorinė motyvacija nebūtinai yra priešingi procesai – ta pati veikla gali būti motyvuojama ir išorinės ir vidinės motyvacijos. Motyvacijos teorijų suliejimas su elgesio savireguliacijos modeliu.

  • Psichologija Esė
  • 2015 m.
  • 5 puslapiai (1524 žodžiai)
  • Psichologijos esė
  • Microsoft Word 26 KB
  • Mokymasis stebint A. Bandura
    10 - 3 balsai (-ų)
Mokymasis stebint A. Bandura. (2015 m. Gegužės 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/mokymasis-stebint-a-bandura.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 10:38