Mokytojas ugdytojas


Pedagogikos analizė. Mokytojas – ugdytojas. Pedagogo profesijos raida, vaidmuo, reikšmė globalizacijos sąlygomis. Pedagogas ir mokytojas. Pedagogo profesijos struktūra (profesiograma), bendrosios, specialiosios, profesinės kompetecijos. Profesinė veikla ir pedagogo asmenybė. Pedagogo profesijos ypatumai pašaukimas, pedagoginis kryptingumas, profesinės žinios, pedagoginiai sugebėjimai, profesinis meistriškumas. Mokytojo situacija Lietuvoje šiandien. Jaunų mokytojų problemos. Pedagogų kvalifikacijos kėlimas, perkvalifikavimas ir atestavimas.


XIX amžiuje svarbiausi švietimo tikslai buvo skaitymas, rašymas ir aritmetika, mokslas nebuvo privalomas. Mokytojo profesinis pasirengimas nebuvo laikomas svarbiu dalyku, o pats mokymas nebūtinai buvo laikomas profesija. Svarbiausia buvo mokytojo dorinės savybės. XX amžiuje švietimo tikslai sparčiai plėtojosi. Įsteigtos bendrojo lavinimo vidurinės mokyklos, daugumoje šalių mokslas pasidarė privalomu. Dėl to kilo didesni lūkesčiai ir mokytojams. Buvo įsteigtos specialios mokyklos, kuriose mokytojai buvo mokomi jų dėstomų dalykų. Mokytojo vaidmuo yra labai svarbus, nes šiuo metu svarbiausi yra mokytojo pedagoginiai sugebėjimai. Pedagogas privalo perteikti ne tik turimas žinias apie dėstomą dalyką, bet ir pedagogikos žinias.

  • Pedagogika Analizės
  • 2014 m.
  • 4 puslapiai (891 žodis)
  • Mokykla
  • Pedagogikos analizės
  • Microsoft Word 16 KB
  • Mokytojas ugdytojas
    10 - 4 balsai (-ų)
Mokytojas ugdytojas. (2014 m. Sausio 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/mokytojas-ugdytojas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 16:36