Mokytojo asmenybės svarba mokymosi rezultatams


Psichologijos kursinis darbas. Mokytojo asmenybės svarba mokymosi rezultatams Psichologojios kursinis darbas. Savybės iš kurių susidaro mokytojo asmenybė. Mokytojo asmenybės svarba mokymosi rezultatams. Mokytojo kompetencija. Nuo mokytojo mepriklausančios prižastys lemiančios mokymosi rezultatus. Literatūros sąrašas. Savokų žodynėlis.


Remiantis literatūra, nustatyti pagrindines asmenines savybes, reikalingas mokytojo darbe.

Remiantis literatūra, nustatyti mokytojo kompetencijas.

Remiantis literatūra, nustatyti nuo mokytojo nepriklausančias aplininkybes, kurios daro įtaką mokymosi rezultatams.

Savybės iš kurių susidaro mokytojo asmenybė

Psichologijoje žodis asmenybė naudojamas, kai kalbama apie stabilius vidinius veiksnius, kuriais žmonės skiriasi vieni nuo kitų. Yra daugybė skirtingų asmenybės apibrėžimų, mokslininkai labai skirtingai juos pateikia. Prince (1924) teigimu asmenybė yra visų biologiškai įgimtų dispozicijų impulsų, tendencijų, instinktų suma. Pagal Watsoną (1924) asmenybė yra mūsų įpročių sistemos galutinis produktas. Warren ir Carmicheal (1930) požiūriu asmenybė apima viską: intelektą, temperamentą, įgūdžius, moralę ir kiekvieną nuostatą, kuri susidarė jo gyvenime. Asmenybė – sudėtinga apstrakti sąvoka, kuri jungia daug žmogų charakterizuojančių aspektų: emocijas, motyvaciją, mintis, išgyvenimus, suvokimą, veiksmus ir t.t.. Tikriausiai, niekada nebus moksliškai teisingo, vienintelio asmenybės supratimo. Kiekvienas autorius pateikia asmenybės įsivaizdavimą pagal savo kuriamą teorija, tačiau kritiniai teorijos apibūdinimai išlieka nepakitę:

Daugumoje apibrėžimų pabrėžiama indvidualumo arba indvidualių skirtumų reikšmė. Asmenybėje yra tokios ypatingos savybės, kurios tam tikrą žmogų atskiria nuo likusių žmonių.

Daugumoje nuorodų pabrėžiama, kad svarbu asmenybę turėti kartu su individo gyvenimo istorija arba vystymosi perspektyvomis. Asmenybė charakterizuojama evoliuciniame procese, t.y. besivystanti per išorinių ir vidinių faktorių sveiką.

Asmenybės tyrinėjimas siejasi su sąlyga, kad mokytojas kaip asmuo yra reikšmingas kintamasis mokymosi procese. Mokslininkų nuomonės išsiskiria, kai reikia apibendrinti žmogaus asmenybę, tačiau yra vieningos nuomonės, kai kalbama apie mokytojo asmenybės svarbą ugdant jaunąją kartą. Asmenybė daro įtaką mokytojo elgesiui skirtingose situacijose, tokiuose kaip sąveika su studentais, mokymo metodai ir pasirinktos patirties studijavimas (Murray, 1972). Efektyvus mokytojo asmenybės naudojimas yra būtinas mokytojo darbe. Asmenybė padeda mokymui, kadangi komunikacija vyksta tarp mokytojo ir moksleivio — net nesant žodiniam santykiui (nežodinė komunikacija). Callahan 1966 teigia, kad mokytojas, kurio asmenybė padeda kurti ir palaikyti aplinką, kur mokiniai gali jaustis patogiai ir yra motyvuoti mokytis, yra sakoma, kad toksai žmogus turi pageidaujamo mokytojo savybių. Mokytojas su sklindančiomis autoritarinėmis savybėmis, pavyzdžiui, tikėtina atspindės juos savo santykiuose su mokiniais, ir savo darbo technikoje (Morrison ir Mclntyre, 1972.). Mokymas, paremtas vienvaldyste, autoriteto deminstravimu nėra teigiamos ir pageidaujamos asmenybės savybės pedagogo darbe. Pedagogikos ir psichologijos teoretikai daug diskutuoja apie tai, kokios savybės reikalingos mokytojui. Atlikus apklausą paaiškėjo, jog patys mokytojai suvokia, kokiais bruožais jie turi pasižymėti, dirbant su mokiniais. Respondentų nuomonės sutapo su psichologų keliamais reikalavimais. Buvo nurodytos tokios savybės kaip meilė vaikams, jautrumas, šiluma, humoro jausmas, entuziazmas, pasitikėjimas savo jėgomis, energija ir aukštas intelektas.

Hon Konge buvo apklausti 628 vidurinės mokyklos moksleiviai (326 berniukai ir 302 mergaitės), apklausos tikslas - sužinoti, kokiais bendrais asmeninias bruožais turi pasižymėti mokytojas. Respondentai pateikė tokius atsakymus: praktiškas, realus – 64%, draugiškas – 62.09%, atsakingas – 57%, objektyvus – 55.83%, ramus – 53.83, racionalus – 53.05%, moralus – 52.27%, kultūringas - 49.73%, kuklus – 49.19%, natūralus – 48.34%, rimtas, protingas – 48.31%, šiltas – 48.01%, gero būdo – 47.04%, visuotinis, įpratas, tradicinis – 45.75%, dominuojantis – 45.58%.

Idealus mokytojas atliktos apklausos metu paaiškėjo, kad turi būti gero būdo, susivaldantis, šią savybę paminėjo 87.61% apklaustųjų. Šiltas, draugiškas, mėgstantis bendrauti – taip teigia 86.85% moksleivių. 86, 04% mano, kad mokytojas turi tureti humoro jausmą. Pakutinioji, idealaus mokytojo savybė turi būti gebėjimas lyderiauti, taip teigia 84.60% apklaustųjų.

Palyginus mokytojų ir mokinių, atsakymus, galima teigti, kad abiejų pusių požiūris į tai kokias savybes turi turėti mokytojas sutampa. Tai yra labai svarbu siekiant geru pedago ir moksleivių tarpusavio santykių, nes gera atmosfera klasėje yra svarbi siekiant gerų mokymosi rezultatų.

Mokytojo asmenybės svarba mokymosi rezultatams. (2015 m. Lapkričio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/mokytojo-asmenybes-svarba-mokymosi-rezultatams.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 00:07