Mokytojo kompetencijos


Pedagogikos referatas.

Įvadas. Mokytojo kompetencijos. Mokytojo bendrosios kompetencijos. Mokytojo bendrakultūrinė kompetencija. Mokytojo profesinės kompetencijos. Mokytojo ir auklėtojo funkcijų dermė. Išvados. Literatūra.


Mokytojas – tai unikali asmenybė, kuris auklėja, ugdo vaikus, jų sampratą bei požiūrį į gyvenimą. Būtent mokytojai perduoda auklėjimą, sukauptą gyvenimo, pažinimo patirtį augančiai kartai, todėl tik gerai kvalifikuotas, atsakingas asmuo gali įskiepyti tikrąsias vertybes bei formuoti asmenybes, paleisti jas į gyvenimo kelią. Todėl, aktualu, kokių kompetencijų turi laikytis mokytojai, kaip bendrauti, įtraukiant ugdytinius į aktyvią veiklą. Klasės vadovas turi būti draugiškas, lankstus, aktyvus, kūrybingas. Turėti humoro jausmą, būti nešališkas ir komunikabilus, juk tai - vienas svarbiausių gero klasės vadovo bruožų.

Šio darbo tikslas – supažindinti su šiuolaikinio pedagogo kompetencijomis, aptarti klasės vadovo veiklos erdvę bei mokytojo ir auklėtojo funkcijas.

Šiais laikais, nagrinėjant pagrindinius švietimo dokumentus, galima rasti pabrėžiamas mokyklų veiklos ateities perspektyvas, kurios orientuojasi būtent į mokytojo veiklą. Tai įpareigoja mokytojus nuolat kelti kvalifikaciją, plėsti saviugdą, eiti tobulėjimo link.

Šiais laikais, dėl sparčios ekonominės raidos keičiasi ir švietimo sistemų reikalavimai, švietimo sistema turi tapti atvira, susiejant su realiu gyvenimu, rengianti laisvą, kūrybišką, gebantį mokytis visą gyvenimą žmogų. Mokykloje realizuojama pedagoginė sistema patiria virsmą iš sąlygotos poveikio ar sąveikos paradigmų į grindžiamą mokymosi paradigma. Todėl kinta mokymo principai, keičiasi patys mokymo tikslai,o pedagoginės sistemos elementai įgauna naują atspalvį. Jų kaita lemia turinio, metodų ir principų kaitą. Ypatingas dėmesys skiriamas vertinimo sistemos ir metodų kaitai.

Šiuolaikinė didaktika mokymąsi nurodo kaip esminę ugdymo proceso ašį. Siekiama nenaudoti formalių žinių įsiminimą ar “kalimą”, o padėti mokiniui, jam pačiam aktyviai veikiant, įgyti esminį gamtos ir žmonių gyvenimo supratimą, pasaulėvyzdį, besiremiantį mokslo žiniomis. Mokytojas kaip tokio mokymosi įkvėpėjas, savo dalyko specialistas, geba panaudoti visas mokymuisi teikiamas galimybes: tiek neformalias, tiek informalias.

Bendrauti ir bendradarbiauti su įvairiais skirtingų kultūrų asmenimis, tiek darbo srityje, tiek socialinėje aplinkoje, spręsti iškilusius konfliktus;

  • Pedagogika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (1781 žodis)
  • Universitetas
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 29 KB
  • Mokytojo kompetencijos
    10 - 10 balsai (-ų)
Mokytojo kompetencijos. (2016 m. Vasario 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/mokytojo-kompetencijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 15:38