Mokytojų tobulėjimas


Pedagogikos kursinis darbas. Įvadas. Mokytojų profesinio tobulinimo(si) poreikiai. Saviugda – mokymosi visą gyvenimą veiksnys. Informacinių komunikacinių technologijų taikymas ugdymo procese. Šiuolaikinio mokytojo tobulėjimo aspektai siekiant ugdymo kokybės empyrinis tyrimas. Tyrimo metodika. Respondentų charakteristika. Tyrimo analizė. Išvados. Rekomendacijos. Literatūros sąrašas. Priedai.


Šiuo itin sparčios kaitos laikotarpiu, keičiantis ekonominei ir socialinei šalies situacijai, vykstant sparčiam technologijų progresui, maksimaliai išaugus komunikacijos galimybėms, reformuojama ir Lietuvos ugdymo ir švietimo sistema. Įvairiais tyrimais nustatyta, kad šiuolaikinis mokytojas – reikšmingiausias ugdymo proceso veikėjas. Todėl svarbu, kad mokytojas sąmoningai įsitrauktų į švietimo kaitos procesą, suvoktų, kad iš esmės keičiasi jo vaidmuo ugdymo procese ir visuomenėje. Šiuolaikinis mokytojas turi suprasti, kad žinios, gebėjimai, įgūdžiai nėra įgyjami visam laikui, būtina nuolat plėtoti ir vystyti profesines vertybes, bendrąsias ir profesines kompetencijas.

Temos aktualumas ir problematika. Visais laikais vienas aktualiausių pedagogikos mokslo klausimų buvo ugdymo proceso kokybė, mokymosi reikšmė asmenybės augimui, mokytojo kompetencijų plėtotė ir prisitaikymas prie kintančių gyvenimo ir darbo sąlygų. Todėl labai svarbu išsiaiškinti kokie yra šiuolaikinio mokytojo tobulėjimo poreikiai ir jų plėtojimo perspektyvos.

Tyrimo objektas. Šiuolaikinio mokytojo kompetencijų tobulinimo aspektai.

Tyrimo tikslas. Atskleisti šiuolaikinio mokytojo tobulėjimo aspektus ir jų pritaikymą ugdymo procese.

Tyrimo uždaviniai.

•Išryškinti šiuolaikinio pedagogo kompetencijų reikšmingumą;

•Nustatyti mokytojų kvalifikacijos tobulinimo(si) poreikius;

•Išsiaiškinti mokytojų saviugdos būtinybę ir galimybes;

•Įvertinti mokytojų profesinės saviugdos poreikį;

Mokytojų tobulėjimas. (2014 m. Balandžio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/mokytoju-tobulejimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 00:31