Mono - Jetronic įpurškimo sistema


Elektronikos savarankiškas darbas. Įvadas. Centrinio įpurškimo sistema. Duomenų ryšio (dlc) jungtis. Mono – jetronic sistemos veikimas. Mono – jetronic sistemos sandara. Mono – jetronic sistemos prisitaikymas ir reguliavimas. Reguliavimas. Mono – jetronic sistemos schema. Išvados. Naudota literatūra.


Naujausiuose automobiliuose karbiuratoriai įrengiami vis rečiau. Juos išstūmė įpurškimo sistemos, kurios daug ekonomiškiau tiekia benziną vidaus degimo varikliui. Dėl to šiuolaikinis vidutinės galios variklis su benzino įpurškimu suvartoja benzino mažiau negu su karbiuratoriumi.

Centrinio arba dar vadinamos vienataškio įpurškimo sistemos (angl. Santrumpa SPI) yra pakankamai paprastos ir kompaktiškos, jose yra tik vienas purkštukas, įtaisytas virš droselinės sklendės, kuris struktūriškai pakeičia karbiratorių, o darbo metu jo neveikia aukštos temperatūros. Centrinio įpurškimo sistemos skirtos mažos ir vidutinės klasės automobilių 1,0 – 1,8l darbo tūrio variklių maitinimo sistemos.

Trūkumai – degalus visiems cilindrams virš droselinės sklendės įpurškia vienas purkštuvas, todėl negalima jų tiksliai dozuoti kiekvienam cilindrui;

Privalumai – paprastesnė sandara ir dėl to mažesnė kaina.

Plačiai naudojama benzino centrinio įpurškimo sistema yra „Bosch“ firmos „Mono-jetronic“ sistema. Jos pagrindą sudaro įpurškimo agregatas 7 su elektromagnetiniu purkštuvu 4, purškiančiu benziną į įsiurbimo kolektorių virš droselinės sklendės. Degalus pro filtrą 3 tiekia į benzino baką 2 įstatytas siurblys 1. Pastovų slėgį (1 baro) sistemoje palaiko slėgio reguliatorius 5. Kad purkštuve nesusidarytų benzino garų kamsčiai (dėl mažo degalų slėgio), jį visą laiką skalauja šalti degalai. Įpurškimo trukmę (įpurškiamų degalų kiekį) apskaičiuoja elektroninis valdymo blokas 10.

Mono - Jetronic įpurškimo sistema. (2015 m. Gegužės 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/mono-jetronic-ipurskimo-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 02:52