Monopolija


Ekonomikos kursinis darbas. Monopolijos lietuvoje. Įvadas. Grynoji monopolija. Monopolizavimo priežastys. Monopolizacijos veiksniai. Natūrali monopolija. Monopolinė kaina. Monopolijos Lietuvoje. „Lietuvos dujos” ir jų monopolinė veikla. Kas yra „Lietuvos dujos“? „Mažeikių nafta”. Rytų skirstomieji tinklai. Išvados. Literatūros sąrašas ir informacijos šaltiniai.


Vienas kraštutinis rinkos struktūros atvejis – tobula konkurencija, kai yra daug pardavėjų. Kitas kraštutinumas – monopolija, kai yra vienintelis pardavėjas. Terminas „monopolija“ yra graikų kalbos kilmės, susidedantis iš dviejų žodžių: „monos“ reiškia „vienintelis“ ir „poleo“ reiškia „parduoti“ [2;214]

Monopolija – tai rinkos sandara, kai šakoje yra tik viena firma. Firma esanti viena rinkoje, labai retai kada paklūsta jos nustatytai kainai. Firma greitai suvokia savo įtaką rinkos kainai ir pasirinks tokį kainos ir kiekio derinį, kad gautų kuo didesnį pelną. Tokia rinkos sandara yra priešingybė tobulai konkurencijai, kai rinkoje yra daug įmonių ir nei viena jų negali pakeisti previenas iš kraštutinių rinkos struktūros modelių yra tobula konkurencija, pagrindinis šio modulio skiriamasis bruožas – daug smulkių firmų, iš kurių nei viena neturi įtakos kainai, kitas kraštutinumas – monopolija (graikų kalbos kilmės žodis susidedantis iš dviejų dalių monos reiškia vienintelis , o poleo – parduoti ) su vieninteliu pardavėju.

Monopolija. (2013 m. Spalio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/monopolija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 06:30