Monopolijos elgsena ir jos pasekmės visuomenei


Monopolijos pasekmes lietuvoje. Ekonominės monopolijos pasekmės. Monopolijų veikla ir pasekmės lietuvoje. Monopoliju pasekmes. Monopolijos pasekmės. Monopoliju elgsena. Konkurencines monopolijos elgsenos. 4.monopolijų veikla ir pasekmės lietuvoje. Ekonomines monopolijos veiklos pasekmes. Ekonomines monopolijos pasekmes..

Ekonomikos referatas. Darbo tikslas: atskleisti kas yra grynoji monopolija; paaiškinti monopolizacijos veiksnius; suprasti, pateikti monopolijos pavyzdžių lietuvoje. Mano savarankiško darbo tema yra „monopolijos elgsena ir jos pasekmės visuomenei“. Šiame savarankiškame darbe pateiksiu plačiau kas yra monopolija, jos elgsena ir monopolijos pasekmės visuomenėje. Monopolija – tai padėtis rinkoje, kai egzistuoja tik vienas tam tikros prekės ar paslaugos pardavėjas. Susiklosčius tokiai padėčiai konkurencijos nelieka, o visi pirkėjai tampa visiškai priklausomais nuo monopolisto. Daugelio valstybių įstatymai riboja monopolijų kūrimąsi ir siekia užtikrinti konkurenciją rinkoje, arba įstatymiškai reglamentuoja monopolinę padėtį rinkoje užimančių įmonių veiklos sąlygas. Parduodami produktai artimų pakaitalų neturi. Monopolinėje rinkoje gamintojas dažniausiai primeta kainą vartotojui. O šis neturi pasirinkimo galimybių, todėl yra priverstas susitaikyti su esama kokybe bei aptarnavimu. Monopolijos valdžia yra tuomet, kai firma gali keisti savo produkcijos kainą, keisdama gaminamą kiekį, kurį numato parduot. Monopolijos valdžios laipsnis priklauso nuo gaminamos produkcijos pakaitų ir jos dalies rinkoje. Monopolijos valdžią turėti gali nebūtinai gryna monopolija. Monopolijos valdžios sąlyga yra ta, kad firmos produkcijos paklausos kreivė turi būti ne horizontali, kaip tobuloje konkurencijoje, o pasvirusi, ir tuomet firma turi galimybę didinti ar mažinti kainą, keisdama gaminamos produkcijos kiekį, kurį siūlo rinkai. Tapti monopolija ir ją išlaikyti nėra paprasta.


Mano savarankiško darbo tema yra monopolijos elgsena ir jos pasekmės visuomenei .

Darbo tikslas: atskleisti kas yra grynoji monopolija; paaiškmonopolija – tai padėtis rinkoje, kai egzistuoja tik vienas tam tikros prekės ar paslaugos pardavėjas. [1 < http://lt. Wikipedia. Org/wiki/monopolija].

Absoliučioji arba grynoji monopolija – tai toks rinkos sandaros tipas kai yra vienintelis prekių, neturinčių artimų pakaitų, pardavėjas. Šiuo terminu vadinamas ir pats vienintelis prekės pardavėjas ar gamintojas. Kadangi monopolijos gaminamas ar parduodamas produktas yra tuo unikalus, kad neturi artimų pakaitų, vartotojui nėra alternatyvų: jis turi pirkti iš monopolisto arba apsieti be produkto. Jeigu esama pakaitų, tuomet reikia reklamos. Pavyzdžiui, vartotojas gali pirkti briliantą arba išleisti pinigus poilsiui prie jūros. Vartotojui apsispręsti padės įtikinama reklama. Būties prekėms ir paslaugoms, pavyzdžiui, vandeniui, nėra pakaitų, joms reklamos nereikia. Grynoji monopolija yra abstrakcija. Realiame gyvenime yra labai mažai (jeigu iš viso yra) produktų, kurie neturi pakaitų. Mieste vietinė elektros kompanija gali būti vienintelė elektros energijos pardavėja regione, tačiau elektra, kadangi ji vartojama įvairiems tikslams, turi pakaitų. Jeigu energijos kaina didėja, šildyti vartojama elektros energija keičiama anglimi ar kt. Grynoji monopolija būdingesnė vietinėms rinkoms nei tarp nacionalinėms. Mažuose miesteliuose gali būti vienas dantų gydytojas, vienas knygynas ir pan. [2 mikroekonomika snieška v. , ambrasienė i. 239p. ].

Monopolijos valdžia yra tuomet, kai firma gali keisti savo produkcijos kainą, keisdama gaminamą kiekį, kurį numato parduot. Įėjimo į monopolinę šaką kliūtys – tai tam tikri trukdymai kurie mažina konkurenciją ir neleidžia kitoms firmoms įeiti į šaką. [3 < www. Reocities. Com/edvardasc/netobkonk. Ppt].

Natūrali monopolija atsiranda tada, kai vienos firmos vidutiniai kaštai mažėja, didėjant gamybos apimčiai, ir kai viena firma gali gaminti visą perkamų prekių kiekį mažesniais vidutiniais kaštais negu dvi ar daugiau firmų. Vadinasi, geriausias būdas patenkinti rinkos paklausą, - gaminti vienoje firmoje. Tokia gamyba yra natūrali monopolija. Kodėl mažėja kaštai tol, kol nepagaminamas kiekis reikalingas visuminei paklausai patenkinti? Atsakymas gali būti toks: dideli pastovūs kaštai. Aišku, kad vartotojai turės naudos, jeigu gamybos kaštai veikiami konkurencijos mažės. Tačiau ši vartotojui palanki situacija išnyks, jeigu stambi firma pašalins iš rinkos savo konkurentus ir taps monopolija.

  • Ekonomika Referatai
  • 2011 m.
  • 12 puslapių (2302 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 20 KB
  • Monopolijos elgsena ir jos pasekmės visuomenei
    10 - 1 balsai (-ų)
Monopolijos elgsena ir jos pasekmės visuomenei. (2011 m. Balandžio 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/monopolijos-elgsena-ir-jos-pasekmes-visuomenei.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 04:07