Monopolinės konkurencijos rinkos bruožai Nekaininė konkurencija monopolinės konkurencijos rinkoje


Ekonomikos referatas.

Įvadas. Monopolinė konkurencija. Palyginimas su kitais rinkos struktūros tipais. Monopolinės konkurencijos rinka. Monopolinės konkurencijos rinkos bruožai. Nekaininė konkurencija monopolinės konkurencijos rinkoje. Produkto diferenciacija. Produkto tobulinimas. Reklama. Išvados. Literatūros sąrašas.


Susitikus to paties verslo žmonėms, gal tik pramogai ar pasilinksminimui, retai kada pokalbis nesibaigia kokiu nors sąmokslu prieš vartotojus ar susitarimu pakelti kainas.

Šiuo darbu aprašau tam tikrą vartotojų ir gamintojų santykį t.y. monopolinę konkurenciją, vartotojų poelgius, strategiją siekiant didesnio pelno jos atveju. Bandau išsamiau išnagrinėti ir paaiškinti monopolinės konkurencijos rinkos bruožus, nekaininę konkurenciją joje. Plačiau nagrinėju monopolinės konkurencijos efektyvumą, bruožus, ją lyginu su kitomis rinkos struktūromis. Išskiriu svarbiausius nekaininės konkurencijos rodiklius, juos išsamiau aptariu, pateikiu įvairius požiūrius į vieną ar kitą bruožą.

Pirmoji, tobulos konkurencijos prielaida, jog rinkoje yra daug vartotojų ir tiekėjų ir kad nėra įėjimo-išėjimo barjerų.

Monopolinėję rinkoje (žr. 1.4) yra tik vienas gamintojas, kurio prekės neturi glaudaus substituto. Įėjimo į rinką slenkstis labai aukštas, įeiti negalima. Įmonė nustato prekių kainas valstybės nustatytų apribojimų intervale.

vienos firmos veikla tiesiogiai neveikia kitų firmų sprendimų;

išdėstymas (produktai gali būti diferencijuoti atsižvelgiant į parduotuvių tinklo išdėstymą ir prieinamumą vartotojams);

Apibendrinant galima teigti, kad monopolinė konkurencija panaši į tobulos konkurencijos atvejį – daug firmų, laisvas patekimas į rinką, palyginti aukštas efektyvumas. Ji atsiranda tada, kai yra pakankamai daug smulkių firmų, gaminančių diferencijuotą tos pačios paskirties produktą, ir kai nėra ribojama laisvė naujoms firmoms patekti į rinką. Kadangi kiekviena firma parduoda kuo nors besiskiriantį produktą, tai ji turi tam tikrą nežymų poveikį produktų kainai.

Didelė konkurencija skatina diegti technines naujoves ir tobulinti esamą produktą. Pirma, vienai firmai gerinant savo produktą, konkurentai verčiami neatsilikti ir sekti jos pavyzdžiu, kad nepatirtų nuostolių. Antra, pelnas, gautas iš sėkmingos veiklos, gali būti investuotas į tolesnį produkto tobulinimą. Tačiau skeptikai vėl pastebi, kad dažnas tobulinimas iš esmės pavirsta nereikšmingais išoriniais pakeitimais, kurie nepagerina nei produkto patikimumo, nei jo efektyvumo, - egzotiškesnė markė, tara, spalva tampa svarbiausiais tobulinimo elementais.

Taigi pasakyti tiksliai, kad įvairovė kompensuoja kaštus, neįmanoma, ir čia nepadeda net empiriniai duomenys.

Monopolinė konkurencija atsiranda tada, kai yra pakankamai daug smulkių firmų, gaminančių diferencijuotą tos pačios paskirties produktą, ir kai nėra ribojama laisvė naujoms firmoms patekti į rinką, pvz., nėra tokių barjerų, trukdančių laisvai įeiti į rinką, kaip patentai ar masto ekonomija. Kadangi kiekviena firma parduoda kuo nors besiskiriantį produktą, tai ji turi tam tikrą poveikį kainai. Tokių firmų paklausos kreivė yra statesnė už tobulos konkurencijos horizontalią tiesę. Per ilgesnį laikotarpį, naujoms firmoms patekus į rinką, antpelnis išnyksta.

Galima padaryti išvadą, kad monopolinė konkurencija yra labiausiai panaši į tobulos konkurencijos atvejį – daug firmų, laisvas patekimas į rinką, palyginti aukštas efektyvumas.

Mikroekonomika / Paul Wonnacott, Ronald Wonnacott. – Kaunas: Poligrafija ir informatika, 1998.

Mikroekonomika/ V. Skominas – Vilnius: Enciklopedija, 2000.

Ekonomikos teorija / Antanas Buračas, Algirdas Jakutis, Vladislavas Petraškevičius, Artūras Stepanovas, Laima Šečkutė, Stepan Zaicev.– Vilnius: Eugrimas, 2005.

  • Ekonomika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (3059 žodžiai)
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 111 KB
  • Monopolinės konkurencijos rinkos bruožai Nekaininė konkurencija monopolinės konkurencijos rinkoje
    10 - 2 balsai (-ų)
Monopolinės konkurencijos rinkos bruožai Nekaininė konkurencija monopolinės konkurencijos rinkoje. (2016 m. Balandžio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/monopolines-konkurencijos-rinkos-bruozai-nekainine-konkurencija-monopolines-konkurencijos-rinkoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 02:39