Motyvacijos teorijos (2)


Vadybos referatas. Įvadas. Motyvacijos samprata. Motyvavimo metodai. Motyvacijos teorijos. Proceso teorijos. Turinio teorijos. Atlyginimo reikšmė motyvuojant darbuotojus. Darbo motyvacijos tyrimai Lietuvoje. Atlyginimo už darbą organizavimas įmonėse. Valstybinė kelių transporto inspekcija prie susisiekimo ministerijos. Valstybės įmonė „Regitra“. Išvados. Bibliografinių nuorodų sarašas.


Cuendet G., Emery Y., Nankobogo F. nurodo, kad įmonės vadovas, norėdamas motyvuoti savo darbuotojus, turi būtinai diegti keturis elementus.:

Taigi įmonės sėkmės garantas – suteikti darbuotojams laisvę, atsisakant racionalumo

Išanalizavę teorinius darbo motyvacijos ir išsivysčiusių pasaulio šalių įmonėse taikomus darbuotojų motyvavimo metodus, išsiaiškinę veiksnius, dariusius įtaką lietuvių požiūriui į darbą ir darbo motyvacijai, pereiname prie Lietuvos pramonės įmonėse atliktų darbo motyvacijos tyrimų. Darbo motyvacija, kaip jau buvo minėta, priklauso nuo individo, darbo grupės, organizacijos ir supančios – ekonominės – socialinės aplinkos.

1991 metais kartu su Lietuvos ūkio reformos pradžia atlikti 6 tyrimo etapai. Tuo laikotarpiu vyko privatizacija, dirbantieji tapo įmonių savininkais.

Darbo motyvacijos tyrimų, atliktų Lietuvos įmonėse pereinamojo iš komandinės į rinkos ekonomiką 1991 – 1994 metų laikotarpiu, rezultatų analizė parodė, kad pagrindinis darbininkų darbo motyvas buvo darbo užmokestis. Esant žemam gyvenimo lygiui ir nepatenkintiems materialiniams poreikiams, darbininkų tarpe vyravo materialiniai darbo motyvai.

Lietuvai pereinant iš socialinės planinės ekonomikos, į rinkos ekonomiką su darbo rinka ir nedarbu, 1993 metais, pasidarė aktualūs saugumo motyvai, konkrečiai būti užtikrintu ateityje neprasti darbo. Darbininkams viso laikotarpio metu svarbus poreikis buvo turėti geras darbo sąlygas.

Darbo motyvacijos tyrimų metu išryškėja neigiama tendencija: tiek darbininkų, tiek

Tirtuoju laikotarpiu pramonės įmonėse buvo panaudojama mažiau nei 50% darbuotojų

Nepasitvirtino tyrimuose suformuluota hipotezė, kad naujieji įmonių savininkai ir vadovai stengsis geriau panaudoti darbuotojų sugebėjimus, naudos pažangius motyvavimo metodus. Taip buvo todėl, kad 1991-1994 metais įmonių vadovų dėmesys buvo sukoncentruotas į išorinius veiksnius (naujų rinkų tiekėjų paiešką), o darbo motyvavimo klausimai, buvo laikomi ne tokiais svarbiais ir atidėti ateičiai.

dividendų už įmonės akcijas pavidalu, tačiau lūkesčiams nepasitvirtinus, šio veiksnio

• tarnautojams svarbus socialinis pripažinimas t.y. noras turėti autoritetą vadovybės ir

Nustatyta, kad nemėgiamas darbas buvo viena iš demotyvacijos priežasčių. Tyrimuose

įgijimas labai priklauso nuo spartaus žinių visuomenės vystymosi, žmoniškųjų resursų potencialo pilno panaudojimo. Todėl labai svarbu, kad visiškai atsiskleistų darbuotojų galimybės, gebėjimai, kad darbuotojai būtų veiklūs, iniciatyvūs, norėtų tobulėti. Čia didžiulis vaidmuo tenka organizacijų vadovams, nuo kurių teisingo motyvavimo proceso supratimo, darbuotojų poreikių įvertinimo priklausys organizacijos, įmonės veiklos sėkmingumas.

  • Vadyba Referatai
  • 2013 m.
  • 17 puslapių (4189 žodžiai)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 33 KB
  • Motyvacijos teorijos (2)
    10 - 4 balsai (-ų)
Motyvacijos teorijos (2). (2013 m. Gruodžio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/motyvacijos-teorijos-2.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 07:07