Motyvavimo procesas organizacijoje


Vadybos referatas. Motyvavimo procesas organizacijoje. Įvadas. Dėstymas. Turines motyvacijos teorijos. Procesines motivacijos teorijos. Išvados. Literaturos sarašas.


Pirminiai poreikiai yra fiziologiniai ir, kaip taisyklė, yra įgimti. Tai poreikiai maistui, vandeniui, kvėpavimui, miegui ir t.t.

Yra normalu, kai tarnautojas rūpinasi savo darbo kokybe. Jis prižiūri savo darbo vietą ir šalina įvairius nesklandumus.Bet jei pirkėjas arba darbo kontrolieriai atras defektų jo darbe, tada darbininko alga bus sumažinta. Ta bausmė irgi vienas iš motyvų sekti savo darbo eigą, našumą, prekių kokybę. Darbuotojai turi motyvą dirbti, ne tik kai jie yra skatinami premijomis ar baudžiami. Jie nusiteikia gerai dirbti po gerų atostogų poilsio namuose ar po neilgos kelionės svečioje šalyje. Abiem atvejais, žinoma, būtų maloniau, kai visas išlaidas padengtu firma. Tada žmogus jaustųsi reikalingas ir skolingas firmai, tą skolą jis bandytų atiduoti savo geru darbu ir sąžiningumu. Valdantys sluoksniai irgi turi motyvų skatinti savo pavaldinius. Svarbiausia iš jų didesnio pelno siekis. Jei didinamas darbo našumas, prekių kokybė, tai didėja ir pajamos. Skatinant darbuotojus išlošiama ne tik pelno atžvilgiu, bet ir geresniais santykiais tarp valdininkų ir pavaldinių.

Saugumo poreikio patenkinimo pagrindas yra pinigai. Pinigai tai viena iš privatinės nuosavybės formų. Tai labai likvidus ir patikimas turtas, aišku, jei šalyje nevyrauja didelė infliacija, kuri gali nuvertinti žmogaus santaupas iki nulio. Daugelis žmonių pinigus gauna atlyginimo arba transferinių mokėjimų pavidalu. Kad žmogus jaustųsi saugus ir pilnavertis jį supančioje visuomenėje, jis turi susikurti apsauginę sistemą, kurioje sudedamosios dalys yra mėgstamas ir visuomenei naudingas darbas, kuris teikia stabilias pajamas ir socialines garantijas netik dabar, bet ir ateityje.

Turto motyvas yra aktualus ne tik žmogui, bet ir valstybei, nes tik stipri ir turtinga valstybė gali apsaugoti savus gyventojus ( teikti įvairias garantijas, nemokamą švietimą ir t. t. ). Bet čia susiduriama su uždaro rato problema: tik gerai uždirbantys žmonės gali mokėti stabilius mokesčius, kurie yra pagrindinė biudžeto dalis.

Tik po to, kai bus patenkinti baziniai poreikiai, įgauna reikšmę sekančio lygio poreikiai ir pirmiausia saugumo, žinant, kad pirminiai poreikiai bus patenkinti ateityje. Žmonės stimuliuojami noru patenkinti savo nepatenkintus poreikius. Jeigu tų poreikių negali patenkinti darbe, tai stengiasi juos patenkinti kitur. Nors įmonės stengiasi patenkinti bazinius žmonių poreikius, tačiau aukštesnių lygių poreikių patenkinti nevisada gali. Kiekvienu momentužmogus stengiasi patenkinti tuos poreikius, kurie jam tuo metu svarbiausi arba stipriausi .

  • Vadyba Referatai
  • 2013 m.
  • 11 puslapių (2451 žodis)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 36 KB
  • Motyvavimo procesas organizacijoje
    10 - 3 balsai (-ų)
Motyvavimo procesas organizacijoje. (2013 m. Kovo 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/motyvavimo-procesas-organizacijoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 22:37