Multimodalinis ir intermodalinis krovinių vežimas


Logistikos referatas.

Įvadas. Multimodaliniai vežimai. Lietuvos transporto multimodalinė plėtotė. Intermodaliniai vežimai. Intermodalinių vežimų esmė. ES transporto politika intermodaliniams vežimams. Intermodaliniai vežimai jūrų uoste. Išvados. Naudota literatūra.


Transportas Lietuvoje yra prioritetinė sritis, siekiama kad Lietuva, pagal krovinių gabenimo apimtis prilygtų vakarų Europos valstybėms. Transportas – ūkio šaka, apimanti krovinių ir keleivių gabenimą įvairiomis transporto priemonėmis. Krovinių vežimas – tai didelė seka operacijų, kurios atliekamos nuo produkcijos pagaminimo iki jos pateikimo vartotojui.Multimodalinis krovinių vežimas Lietuvai ypač svarbus ,nes Lietuva yra tranzitinė valstybė ( per Lietuvą krovinai keliauja iš vakarų Europos į rytų valstybes), todėl siekiama, kad visos transporto rūšys būtų optimaliai išnaudotos t.y. perreita nuo kelių transporto prie vandens ar geležinkelių. Ypač svarbu kad visos transporto rūšys būtų suderintos t.y. krovinys atkeliavęs laivu turi būti pakrautas į geležinkelių transportą, o iš ten jau iki galutinio vartotojo keliautų kelių transportu. Nes tiek multimodalinis, tiek intermodalinis krovinių vežimas yra itin pelningas bei reikalingas tobulinant civilizaciją, tenkinant vis didėjančius žmonių poreikius.

Kad laivai išplauktų kiekvieną dieną, nes tai leidžia efektyviai panaudoti treilerius, konteinerius.

Dažniausiai, atidarius naują laivybos linija, paleidžiamas vienas laivas, todėl esant palyginti nedidelėmis laivo išlaidomis, kasdien plaukti yra neįmanoma. Bet labai svarbu, kad būtų nustatytas pastovus savaites grafikas, kad laivas iš konkretaus uosto išplautų tomis pačiomis savaites dienomis.

Vežimams naudojant treilerius arba konteinerius, sutaupomas vilkikų darbo laikas kartu ir išlaidos

Vežimus laivais vienoje jūroje priimta vadinti trumpais vežimais jūra (short sea transportation) kai atstumai didesni – įprastais vežimais jūra. Įvertinus Klaipėdos uosto padėtį, trumpais vežimais Baltijos jūra galima vadinti vežimus – Klaipėda – Kylis, Klaipėda – Stokholmas. Vežimus iki Šiaures jūros reiktų vadinti įprastais vežimais jūrą: Klaipėda – Hamburgas, Klaipėda – Antverpenas, Klaipėda – Roterdamas.

Lietuvos Respublikai transportas yra neabejotinai neatsiejama egzistavimo dalis. Pervežimai transportu padeda patenkinti vis augančius žmonių poreikius, taip pat padeda vystytis ekonomikai. Multimodaliniai ir intermodaliniai pervežimai yra puikus ir efektyvus būdas kroviniams pervežti, tai skatina pramonės apimčių kiekį, įmonių pelnus. Lietuva stengiasi prilygti didžiųjų Europos Sąjungos šalių pervežimų mąstams, šiuos tikslus padeda įgyvendinti pati Europos Sąjunga, skirdama finansinę paramą įvairiems projektams ( puikus pvz. Rail Baltica). Jei Lietuva nenustos siekti savo tikslų, galbūt vieną dieną tapsime krovinių pervežimų lydere Europos Sąjungoje. Šį tikslą padėtų pasiekti planuojamas naujas Klaipėdos jūrų uostas. Infrastruktūros gerinimas yra neatsiejama multimodalinių ir intermodalinių pervežimų dalis.

  • Logistika Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Lukas
  • 12 puslapių (1969 žodžiai)
  • Universitetas
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 23 KB
  • Multimodalinis ir intermodalinis krovinių vežimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Multimodalinis ir intermodalinis krovinių vežimas . (2017 m. Gegužės 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/multimodalinis-ir-intermodalinis-kroviniu-vezimas.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 24 d. 00:32