Muzikos tiriamasis darbas


Muzikos tyrimas.

Anotacija. Įvadas. Mokslinio tiriamojo darbo temos aktualumas. Mokslinio tiriamojo darbo tikslas ir uždaviniai. Mokslinio tiriamojo darbo rengimo planas. Tiriamoji dalis. Klausomiausi muzikos stiliai. Tiriamo darbo surinktų duomenų analizė. Rezultatai gauti analizuojant mokinių anketas. Tiriamo darbo apibendrinimas. Išvados. Rekomendacijos. Literatūra. Priedai.


Muzika – įvairių nuotaikų šaltinis. Kiekvienas mokinys turi savitą jausmų pasaulį. Kartais jam norisi liūdnos, kartais linksmos, o kartais ramios muzikos. Atlikinėjant įvairius darbus ir pagal galimybes atitinkamai galima pasirinkti paklausyti muzikinį kūrinį, todėl mokiniui yra naudinga turėti sukaupus įvairių stilių ir epochų populiariosios muzikos kūrinių. Visada reikia rasti tinkamiausią momentą klausytis muzikos, kad dėmesys būtų sutelktas. Muzika turi žadinti teigiamas emocijas.

Pasirinktos temos aktualumą lemia ypatingas moksleivių susidomėjimas popmuzika ir prieštaringai vertinamas šios muzikos poveikis moksleiviams. Populiariajai ir įvairių stilių muzikai daugiau dėmesio skiriama popamokinėje veikloje, o muzikos mokymo programoje ji įtraukiama epizodiškai ir tik vyresnėse klasėse. Nepaisant to, ugdymo įstaigose vis populiarėja ir auga poreikis vaikų popchorų, popgrupių, popmuzikos studijų, vis dažniau rengiami moksleivių popmuzikos koncertai, festivaliai, konkursai. Mokykloje mažai skiriama dėmesio šiuolaikinės – popmuzikos nagrinėjimui.

Tyrimo uždaviniai:• atskleisti šiuolaikinės populiariosios muzikos sąvoką bei pristatyti popmuzikos stilius;• išanalizuoti šiuolaikinės populiariosios muzikos vietą gimnazijos klasių moksleivių muzikiniame ugdyme;• ištirti, koks yra gimnazijos klasių mokinių požiūris į šiuolaikinę – populiariąją muziką.

Tyrime dalyvavo 95 I-III klasių mokiniai. I-II klasių – 85 mokiniai ( 42 merginos, 43 vaikinai). III klasių – 10 mokinių ( 6 merginos, 4 vaikinai).

I-III klasių mokiniai labiausiai mėgsta klausytis šiuolaikinės pop muzikos 37%. 24% - patinka įvairi muzika, tokia kaip repas, deep house, hip hop, elektroninė muzika, klasikinė muzika, retro, dubstep,ndie, jackin, release, epic music. 23% nurodė, kad patinka klausytis house muzikos. rock stiliaus muziką klausosi apie 11% mokinių, o RnB klauso tik 5% mokinių.

Į klausimą, kada moksleiviai klausosi muzikos, pagal pateiktus atsakymus, pasiskirstė : 29% – sportuojant, 26% – ruošiant namų darbus, 17% – būnant su draugais, 16% – mokykloje ir 12% – tvarkant namus, važiuojant autobusu.

Ar muzika mokiniams padeda susikaupti, ar atvirkščiai – trukdo? Atsakymai: 85% nurodė, kad muzika padeda susikaupti atliekant įvairius darbus, o 15% - išblaško,trukdo, nes sukelia triukšmą.

I – III klasių mokinių paklausus, ar muzika daro įtaką jų gyvenime , jie atsakė: 68 % - taip, 32% - ne. 81% mokinių - paveikia jų nuotaiką, tai yra – pralinksmina arba nuliūdina, 12% - nepaveikia , 7% apklaustųjų nežino, arba nėra apie tai susimąstę.

Dažnai, mokiniai klausosi muzikos, kad prasiblaškytų, atsipalaiduotų, kai būna labai nusiminę ar labai linksmi. Paklausus mokinių ar jie klausosi muzikos, kad pakeistų savo nuotaiką : 46% - dažniausiai, 40% - visada ir 14% - neskiria tam didelės reikšmės ir muzikos klausosi savo malonumui.

  • Muzika Tyrimai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (2573 žodžiai)
  • Gimnazija
  • Muzikos tyrimai
  • Microsoft Word 138 KB
  • Muzikos tiriamasis darbas
    10 - 5 balsai (-ų)
Muzikos tiriamasis darbas. (2016 m. Balandžio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/muzikos-tiriamasis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 21:58