Muzikos verslo augimas ir raida, muzikos įrašų pardavimų apimtys


Muzikos referatas.

Įvadas. Muzikos verslo augimas ir raida. Muzikos verslo augimas. Muzikos verslo raida. Muzikos verslo raida nuo 1900 metų. Techniniai laimėjimai Lietuvoje. Muzikos įrašų pardavimų apimtys. Pagrindinės muzikos įrašų kompanijos. Muzikos įrašų pardavimų kritimas analizė. Lietuvos muzikos verslas. Lietuvos ir užsienio garso įrašų specialistų požiūrių skirtumai. Muzikos įrašų studijų perspektyvos Lietuvoje. Lietuvos garso įrašų studijos. Išvados. Literatūros sąrašas.


Šiame darbe bus pateikta kaip kūrėsi muzikos verslas iki šių dienų ir kaip ji plėtojosi. Aprašyta pagrindines šių dienų garso įrašų kompanijas, kurios lyderiauja muzikos rinkoje. Kokie pokyčiai įvyko atsiradus skaitmeninei muzikai ir kaip krito muzikos įrašų pardavimų apimtys ir kaip tai paveikė muzikos verslą.Taip pat šiame darbe bus nagrinėjama muzikos verslo augimas bei raida,kuri parodo kaip vystęsi muzikos verslas.

Darbo tikslas: Išnagrinėti muzikos verslo augimą, raidą bei pardavimų apimti

Elektroninės gitaros tėvu laikomas Lesas Paulas, kuris padėjo sukurti pilnavidurio korpuso elektrines gitaras ir daugiatakelių įrašų techniką, kuria naudodamasi, grupės gali įrašyti skirtingas partijas atskirai ir vėliau jas sujungti. 1940 – 1941 metais sugalvojo ištempti stygas ant gitaros formos lentos ir pritaisė adapterį, tačiau ištobulinti gitarą prireikė 10 metų ir bendradarbiavimo su ,,Gibson Guitar Corp“. 1952-aisiais ,,Les Paul Goldtop” tapo sensacija, kuri dar iki šių dienų daro poveikį muzikai, ypač – rokenrolui.

1992 m. pagrindiniame įstatyme, kuris reglamentuoja įrašų naudojimą, reikalaujama iš įrašo gamintojų, mokėti 2 proc. autorinio atlyginimo tarifą, autorių teisių turėtojams, tokiu būdu kompensuojant patiriama žalą dėl nelegalios muzikos naudojimo.

1997 metų pradžioje bandoma parduoti pirmąjį muzikos albumą internete. ,,Capitol Records“ paskelbė ketinimus patalpinti naujai pasirodanti albumą ,,Duran Duran“ internete, kuri galima parsisiųsti iš interneto likus vienam mėnesiui iki oficialios albumo pasirodymo mažmeninės prekybos parduotuvėse. ,,Capitol Records“ taip siekė ištirti naują prekybos rinką internete. Tačiau mažmeninės prekybos parduotuvės, tame įžvelgė grėsmę, kad jie gali netekti didžiąją dalį pelno, gauto iš albumo pardavimų. Todėl ,,Capitol Records“ sutiko atidėti albumo pasirodymą internete ir jį nukelti iki to laiko, kai albumas pasirodys parduotuvėse.

1998 metais ,,Įrašų pramonės asociacija Amerikoje“ (RIAA) kovoja prieš neteisėtą muzikos kūrinių naudojimą ir siuntimąsi iš interneto. RIAA vėliau nusprendė imtis teisinių veiksmų prieš tuos, kurie nelegaliai atsisiunčia kūrinius ir kurie taip pat pažeidžia autorių teises.

XX amžiaus pabaigoje, kuriasi pirmosios įrašų kompanijos, bet išliko tik stipriausios 1987 metai Sony nusipirko CBS Records ir 1991 m. pakeitė pavadinimą į ,,Sony Music“ (dabartinis pavadinimas ,,Sony/ATV Music Publishing).

2000 metais muzikos pramone patyrė smūgį, kai išpopuliarėjo skaitmeninė muzika ir krito muzikos įrašų pardavimai. 1999 metais Jonas Fanning, Shaunas Fanning ir Seanas Parkeris sukūrė internetinį portalą "Napster", kuris yra skirtas parsisiųsti norima muziką, nemokamai, tačiau tai buvo nelegalu ir taip buvo pažeidžiamos autorių ir leidėjų teisės. Tuo laikotarpiu internetas nebuvo teisiškai apribotas dėl intelektinės nuosavybės teisių įstatymo pažeidimo – ypač tarptautinės teisės ir rinka nebuvo kontroliuojama. Tai lėmė, kad įrašų bendrovės, siekė teisiškai užtikrinti intelektinės nuosavybės įstatymo reglamentavimą, interneto platybėse. 2001 metais, dėl išaugusio neteisėto skaitmeninės muzikos įrašų naudojimo, įrašų pramonė, iškėlė ieškinį, muzikos svetainei ,,Napster“, dėl neteisėto muzikos įrašų platinimo ir tinklapis buvo pašalintas iš interneto. Tačiau tai nesustabdė muzikos įrašų pardavimų smukimo ir taip parodė viešųjų ryšių katastrofą, viešinant ir reklamuojant muzikos verslo industriją.

Muzikos pardavimų rodikliai parodė, kad nuo 2000 metų, muzikos įrašų pardavimai sumažėjo, o gyvos muzikos atlikimas kaip tik išaugo. Muzikos vartotojai turėjo didesnę prieigą prie platesnės muzikos žanrų įvairovės. Todėl sumažėjo įrašų pardavimų apimtys. Visos pajamos JAV nukrito per pusę, nuo $14,6 milijardų 1999 m. iki $6,3 milijardų 2009 metais (Forrester atlikti tyrimai). Pagal IFPI Kompaktinių diskų, vinilų, kasečių ir skaitmeniniu duomenų pajamos nukrito $36,9 milijardų 2000 metais iki $15,9 milijardų 2010 m. pagal IFPI.

  • Muzika Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Aleksandra
  • 15 puslapių (3159 žodžiai)
  • Kolegija
  • Muzikos referatai
  • Microsoft Word 42 KB
  • Muzikos verslo augimas ir raida, muzikos įrašų pardavimų apimtys
    10 - 3 balsai (-ų)
Muzikos verslo augimas ir raida, muzikos įrašų pardavimų apimtys . (2017 m. Kovo 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/muzikos-verslo-augimas-ir-raida-muzikos-irasu-pardavimu-apimtys.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 19 d. 05:24