N. Paganinis


Paganini isradimas. N.paganinis. Paganini isrado. Nicolo paganini isradimas. Paganinio isradimas. Nikolas paganinis. Paganinis isrado. Nikola paganinio isradimas. Paganinio kuriniai. Kompozitorius p.lokateli.

Muzikos rašinys. Nikolas paganinis (niccolo paganini), italų virtuozas smuikininkas ir kompozitorius. Pabandykime trumpai atsiminti istorinę smuikavimo raidą ir jos fone nušviesti n. Paganinio reformas bei atradimus. Kaip žinia, smuiko formavimas baigėsi xvi a. Pagrindinis to meto muzikos žanras buvo kanconos, kurių atlikimo idealu buvo laikomas žmogaus balsas, jo palyginti nedidelė tesitūra. Pagrindinė klausytojų auditorija – bažnyčia bei didikų rūmai. Tiesa, dar anksčiau, „violų karaliavimo“ laikais, smuiku dažnai grieždavo įvairiose liaudies šventėse, pasilinksminimuose, kuriuose būdavo gausu klausytojų.


Pabandykime trumpai atsiminti istorinę smuikavimo raidą ir jos fone nušviesti n. Paganinio reformas bei atradimus. Tiesa, dar anksčiau, violų karaliavimo laikais, smuiku dažnai grieždavo įvairiose liaudies šventėse, pasilinksminimuose, kuriuose būdavo gausu klausytojų. Tačiau ir čia, ir bažnyčioje bei didikų rūmuose skambančios muzikos atlikimo technika, estetiniai reikalavimai niekuo nesiskyrė. Jau iš xvii a. Vidurio žinomi pirmieji bandymai praplėsti smuiko išraiškos priemonių galimybes (k. Farina, j. Valteris). Dar didesnis smuikavimo technikos šuolis pastebimas baroko epochos pabaigoje. Jis ypač ryškus a. Vivaldžio gausioje kūryboje smuikui ir apskritai ji programiškumo elementų, vartojamos naujos koloristinės priemonės, gėrimasi tembriniais deriniais, išplėstas smuiko diapazonas. Nemaža reformų, ypač tolulinant stryką, padarė dž. Tartinis. Jis pailgino pati stryką, daug eksperimentavo su įvairiais štrichais, sukūrė vertingų kūrinių ( apleistoji didona , velnio treliai ir kt. ), kuriuose jaučiama artėjanti romantizmo epocha. Trečiasis italų novatorius p. Lokatelis ypač daug naujovių išrado kairiosios rankos technikai. Tai pirštų plėtimas, šuoliai per stygas, aukščiausių pozicijų vartojimas. Jo 24 kaprisai ( Kadencijos 12-os smuiko koncertų i bei iii dalims ) – tai aukščiau minėtų išradimų praktinis pritaikymas kūrybai.

Taigi n. Paganinis, jau nuo vaikystės savo mokytojų dž. Kostos, f. Pajerio akyse garsėjęs kaip nenuorama, maištininkas , turėjo gana palankią dirvą romantizmo idėjų, laužančių pasenusius meno kanonus bei formas, įgyvendinimui.

  • Muzika Rašiniai
  • 2011 m.
  • 2 puslapiai (636 žodžiai)
  • Muzikos rašiniai
  • Microsoft Word 6 KB
  • N. Paganinis
    8 - 3 balsai (-ų)
N. Paganinis. (2011 m. Gegužės 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/n-paganinis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 20:01