Namų ūkio pajamų ir išlaidų analizė


Ekonomikos analizė.

Namų ūkio pajamų samprata ir šaltiniai. Piniginių namų ūkio pajamų šaltiniai. Namų ūkio pajamų veiksniai. Namų ūkio pajamų paskirstymas. Bendrųjų namų ūkio pajamų paskirstymas. Namų ūkio išlaidų samprata ir vartojimas. Namų ūkio išlaidų klasifikacija.


2. Nuosavybės pajamos-tai už išnuomotą turtą gaunamos namų ūkių pajamos:

/> Piniginių pajamų skirstymo procesas yra daug sudėtingesnis.

Sprendimą vartoti lemia daug veiksnių, bet iš esmės jis nulemiamas pajamų arba, tiksliau, disponuojamųjų pajamų – pajamų, kurios lieka, kai vartotojai gauna vyriausybės išmokas ir sumoka mokesčius. Kai disponuojamos pajamos didėja, žmonės perka daugiau prekių; kai jos mažėja, perka mažiau.

1. Vartotojo gerovė – tai materialinio ar finansinio turto kainų kitimas. Kuo daugiau turto namų ūkis sukaupia, tuo didesnės vartojimo ir mažesnės taupymo išlaidos. Namų ūkio turtą sudaro nekilnojamasis turtas (namai, automobiliai, buitinė technika ir kitos ilgalaikio naudojimo priemonės), piniginės lėšos (grynieji pinigai, akcijos, obligacijos, draudimo polisai, pensijos, santaupos). Namų ūkio turtas kaupiamas didinant vartojimą. Kuo didesnis sukauptas turtas, tuo mažesnis noras taupyti. Jei kurių nors aktyvų realioji vertė staigiai krinta, vartotojo gerovė mažėja. Vartotojai savo gerovę stengiasi grąžinti didindami taupymą. Jei taupymas augs, tai vartojimo išlaidos mažės. Ir atvirkščiai, padidėjus materialinių vertybių realiai vertei, vartotojų išlaidos, esant tam pačiam kainų lygiui, padidės. Vartotojui tokia ekonomikos būsena yra laukiama. 2. Lūkesčiai. Namų ūkio lūkesčiai, susiję su piniginėmis pajamomis, kainomis ir prekių gausa, gali turėti įtakos einamosioms vartojimo išlaidoms ir taupymui. Jei numatoma, kad kainos didės ir prekių truks, vartojimo išlaidos didėja, o taupymo – mažėja. Ir atvirkščiai, kainų mažėjimas vartotojus skatina mažinti vartojimą ir didinti taupymą. Pastebėta, jog vartojimo ir lūkesčių santykis yra labai stiprus tam tikroms namų ūkių grupėms ir tam tikrų kategorijų išlaidoms. Be to, lūkesčiai nėra taip gerai išanalizuoti atskitai ekonominių pagrindu.

3. Vartotojų kreditas – tai vartotojo galimybė naudotis kreditais. Jei namų ūkio įsiskolinimas yra didelis, tai vartotojai priversti mažinti vartojimą, kad sumokėtų skolas, ir priešingai, jei vartotojų įsiskolinimas yra nedidelis, vartojimo apimtis gali padidėti.

Vartojimą gali keisti prekių ir paslaugų pirkimo apimtis, kuri priklauso nuo kainų lygio:

1) jei kainų lygis didėja, vartojimo kiekis mažėja;

2) jei kainų lygis mažėja, vartojimo kiekis didėja. Namų ūkių vartojimas priklauso nuo įvairių veiksnių. Tačiau labiausiai jį įtakoja vartotojo gerovė, t.y. jo materialinis apsirūpinimas.

Pagal paskirtį namų ūkio piniginės išlaidos gali būti skirstomos į tris grupes:

Savo ruožtu natūrinės išlaidos (sąnaudos) skirstomos į:

• Išlaidos prekėms pirkti. Pagal gėrybių vartojimo laiką jos skirstomos į: išlaidas trumpalaikio vartojimo prekėms pirkti, išlaidas ilgalaikio vartojimo prekėms pirkti;

  • Ekonomika Analizės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (2486 žodžiai)
  • Ekonomikos analizės
  • Microsoft Word 26 KB
  • Namų ūkio pajamų ir išlaidų analizė
    10 - 3 balsai (-ų)
Namų ūkio pajamų ir išlaidų analizė. (2016 m. Balandžio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/namu-ukio-pajamu-ir-islaidu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 06:07