Naujo prekės ženklo pozicionavimas rinkoje


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Prekinis ženklas versle teoriniai aspektai. Prekinio ženklo istorija. Prekinio ženklo sąvoka ir funkcijos. Prekinio ženklo strategija. Prekinio ženklo svarba. Prekinio ženklo kūrimas. Prekinio ženklo registravimas ir įvedimas į rinką. Išvados. Literatūra.


Ženklo būvimas versle daro ganėtinai didelę įtaką, nes dėl prastao prekės ženklo galima susilaukti neigiamo požiūrio, o dėl gero – atvirkščiai, teigiamas požiūris garantuotas. Jeigu geras prekės ženklas bus lengvai įsimenamas bei bus gero dizaino, tuomet jis leis padidinti prekės pardavimus.

Šio darbo tikslas – išnagrinėti teorinius mokymo bei mokslinius šaltinius ir juos apžvelgti.

Visos turinyje matomos dalys yra susijusios tarpusavyje ir leis apžvelgti prekės ženklo pozicionavimą naujoje rinkoje. Bus aptarta, kad yra prekės ženklas, jo atsiradimas, sąvoka, strategija, svarba ir kūrimo aspektai.

Kiekviena įmonė arba kiekvienas prekybininkas nori, kad jo prekė būtų išskirtinė, kad vartotojas ją prisimintų ir sietų tik su ta įmone, kuri šias prekes gamina.

Beveik visi verslininkai bei įmonių savininkai turi nuomonę, kad viską lemia kaina. Jiems yra pažįstama staigaus paklausos sumažėjimo situacija, kai rinkoje atsiranda panašių prekių mažesnėmis kainomis. Į konkurentų iššūkį tenka atsakyti atsakomuoju kainų sumažinimu. Pasaulinė rinkodaros patirtis ne kartą įrodė, kad konkurensija, kurios pagrindas yra produkto ar paslaugos kaina, tai kelias į niekur. Toks požiūris yra neteisingas iš esmės, kadangi nuolatinis kainos mažinimas sumažina pačios gamybos rentabilumą. Tam kad ištrūktųiš šio ydingo rato, būtina atsiriboti nuo kainų konkurencijos ir ieškoti kitų požiūrių į vartotojų ir konkurentų santykius.

Dar viena iš didesnių daromų klaidų yra noras įtikti visiems. Rimtos marketingo kompanijos supranta, kas vienas prekių ženklas ar produktas, o gal paslauganegali veinu metu visiškai patikti visoms vartotojų grupėms. Tai tiesiog neįmanoma. Taip pat paplitęs stereotipas, jog kaina yra pagrindinis santykių su vartotoju nustatymo komponentas. Tyrimai ir praktinė patirtis rodo, kas dabar sėkmingai veikianti įmonė privalo turėti prekių ženklo strategiją, skirtą vartotojo ištikimybei formuoti. Pozicionavimas, fokusavimas, segmentacija ir pažadas – tai prekinio ženklo strategijos pagrindai.

Kuriant prekinį ženklą įmonės turėtų pagalvoti apie prekinio ženklo svarbą ir kuo tas prekinis ženklas bus svarbus vartotojui bei pardavėjui.

Pirmiausia prekinis ženklas supaprastina vartotojui apsisprendimo klausimą. Prekės ženklas yra paprastas ir praktiškas būdas įsiminti tam tikro produkto savybes ir atpažinti jo vardą kaip teikiantį tam tikros naudos. Kai prekės ženklas įsimenamas ir atpažįstamas, vartotojui būna lengviau apsipirkinėti, sutrumpėja apsipirkinėjimo laikas. Pateikus vartotojui reklaminį pasiūlymą, vėliau gali pakakti vien tik prekės logotipo, kad pirkėjas jį iš karto atpažintų. Prekinis ženklas padeda pirkėjui efektyviai apsipirkti.

Antra, prekės ženklas yra kaip garantija. Jis yra kaip įmonės parašas, nurodantis gamintoją ir ilgalaikį buvimą rinkoje. Įsipareigojimas nuolatos teikti kokybiškas prekes ir nenuvilti savo vartotojų. Kuo ženklas žinomesnis, tuo labiau įsipareigoja ši sutartis, kadangi gamintojas negali išduoti vartotojo ir taip sunaikinti visko ko siekė ilgą laiką „prisijaukindamas“ vartotoją. Prekės ženklas byloja apie gerą produkto kokybę.

Trečia, yra lengva komunikuoti. Kai kurie vartotojai prekinį ženklą supranta kaip ta tikrą pranešimą jam. Šia informacija vadovaujasi siekdamas patenkinti savo poreikius. Taip prekės ženklas komunikuoja ir nubrėžia tam tikras gaires pirkėjui, yra kaip tam tikras signalas, nurodantis problemos sprendimą.

Pirmiausia, pardavėjui prekinis ženklas svarbus tuo, kad jis palengvina jam apdoroti užsakymus ir išsiaiškinti problemas.

Kai kurie ženklai rinkoje yra geriau žinomi, kai kurie prasčiau. Todėl pirmenybę vartotojas teikia visuomet labiau žinomam prekės ženklui. Galiausiai yra prekių ženklų, kuriems vartotojai tiesiog rodo lojalumą. Stiprus prekės ženklas, populiarus ženklas turi tikrai savo vertę. Ją lemia vartotojo lojalumas jam, prekės pavadinimo paplitimas, suvokiama kokybė, su preke susijusios asociacijos ir kitos vertybės.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3409 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 66 KB
  • Naujo prekės ženklo pozicionavimas rinkoje
    10 - 5 balsai (-ų)
Naujo prekės ženklo pozicionavimas rinkoje. (2016 m. Sausio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/naujo-prekes-zenklo-pozicionavimas-rinkoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 02:11