Naujo produkto vystymosi procesas


Vadybos referatas.

Įvadas. Inovacijos sąvoka. Naujo produkto samprata. Naujo produkto vystymo procesas. Naujo produkto vystymo etapai. Idėjų generavimas. Atrinkimas ir įvertinimas. Verslo analizė. Produkto prototipo vystymas. Bandomasis marketingas. Komercializacija. Pagreitinta naujo produkto vystymo procedūra. Išvados. Literatūros sąrašas.


O Terré i Ohme (2002) teigia, kad sukurti idėjas lengva, tačiau įgyvendinti geras idėjas yra sudėtinga užduotis, o inovacija-strateginis iššūkis nuolatos generuoti geras idėjas ir konvertuoti jas į produktus ir paslaugas, reikalingus rinkai.

Inotyvi veikla skatina darbo našumo bei aukštensės pridėtinės vertės produktų kūrimą, taupo ribotus tiek materialius ir žmogiškuosius išteklius. Naujų produktų vystymas ir realizavimas užtikrina viso šalies ūkio ir atskirų jo segmentų aukštą konkurencinį lygį ir tuo pačiu padeda realizuoti visuomenės gerovės augimo lūkesčius.

Darbo objektas – naujo produkto vystymo procesas

Darbo tikslas – išnagrinėti naujo produkto vystymo procesą

Darbo uždaviniai :

Apibrėžti inovacijos sampratą

Apibūdinti naujo produkto sąvoką

Išanalizuoti naujo produkto vystymo procesą.

Ieškant žodžio inovacija kilmės reikia sugrižti į XVI a. Vidurio Prancūziją. Žodis inovacija kildinamas iš tuo metu vartoto žodžio inovacyon, kuris, pažodžiui verčiant, reiškia atsinaujinimą arba naujo pavidalo suteikimą esančiam daiktui. O lietuvių kalbos žodynuose yra vienas terminas „naujovė“ (Vijeikienė, 2000).

A. Jakubavičius ir kt. (2008) inovacinę veiklą apibūdina kaip kompleksinį procesą, apimantį naujovės sukūrimą, paskleidimą ir panaudojimą.

Inovacinė veikla yra pagrindinis ekonominio augimo ir visuomenės gerovės sėkmės kriterijus. Ji persmelkia visuomenės kaitos procesus, vėl paskatindama naujas inovacijas (Sapiegienė ir kt., 2009).

Išanalizavus inovacijos sampratą, toliau pereisime prie naujo produkto apibūdinimo.

Naujas pasauliui produktas: nauji produktai, kurie sukuria visiškai naują rinką.

auja produkto linija: nauji produktai, kurie įgalina įmonę įeiti į egzistuojančią rinką.

Priedai prie esamų produktų: nauji produktai, kurie papildo ar išplečia egzistuojančius produktus.

Pagerintos senų produktų savybės: nauji produktai, kurių atskiros savybės yra pagerintos ar pataisytos, pakeičiantys jau egzistuojančius produktus.

Įmonė nusprendusi kurti naujus produktus, pirmiausia turi atlikti tam tikrus parengiamuosius darbus, t.y.: nustatyti būtinumą kurti naujus produktus, pasirinkti naujo produkto strategiją sudaryti naujų produktų planą, suformuoti jų kūrimo padalinį, nustatyti naujo produkto vartojimo galimybes bei tikslus. Tik atlikus šiuos parengiamuosius darbus galime pereiti prie pagrindinio uždavinio-naujo produkto vystymo proceso vykdymo (Vijeikienė, 2000). Todėl toliau aptarsime pagrindinius naujo produkto vystymo proceso etapus.

Marketingo informacija ir metodai, naudojami naujo produkto vystymosi etape

Idėjų generavimas – tai sistematiškai organizuota naujų produktų paieška.

Vartotojų pasiūlymai. įmonės dažnai analizuoja vartotojų skundus ir problemas, norėdamos atrasti galimybes naujų produktų sukūrimui. Labai svarbi marketingo tyrimų forma – asmeninis interviu – padeda suprasti vartotojų poreikius ir norus dėl vieno ar i sudaryti kito produkto patobulinimo.

Darbuotojų pasiūlymai. Darbuotojai gali perduoti savo pasiūlymus panaudojant pasiūlymų dėžutes ar konkursus. Ypač veiksmingas būdas sužinoti darbuotojų idėjas – materialinis ir kitoks jų skatinimas (premijos, atostogos už pasiūlytas idėjas).

Trendo projekcijos - Tai būdais, kai sudaroma tiesinė arba netiesinė lygtis (funkcija), kuri tinkamai apibūdina laiko eilučių trendą (Jankūnaitė, 2013)

Visos gautos idėjos yra vertinamos pagal tam tikrus kirterijus, tiek kokybinius, tiek kiekybinius.

Idėjų vertinimo balais modelio sudarymo eiga yra tokia:

Produktas įvaizdis – realus arba numanomas vartotojų požiūris į produktą.

paskiriama, kas atsakingas uz tolesnį produkto vystymo studijavimą.

Kitais žodžiais tariant, verslo pasiūlyme turi būti produkto savybių sąrašas, informacija apie reikiamus išteklius ir marketingo planas.

Produkto prototipo vystymo etape „idėja ant popieriaus“ paverčiama materialu produktu. Pgaminami keli pirmieji modeliai pagal ankstesniuose etapuose nustatytus projektus, brėžinius, specifikacijas.

prototipas – naujas produktas – turi atitikti ergoekonomikos ir saugumo reikalavimus;

Tyrinėtojai ir gamybos inžinieriai pateikia marketingo specialistais gaminį, kuris gali būti testuojamas rinkoje, apie jį gaunama tikra vartotojų nuomonė. Tačiau negalima sakyti, kad tai produktas galutinėje savo formoje. Jeigu, atlikus testavimą, vartotojai lieka nepatenkinti produkto savybėmis, jos bus pakeistos. Ir šis testavimo ir tobulinimo procesas vyks tol, kol nebus atrastos tikrosios, geriausios produkto savybės. Taip pat šio etapo metu atliekami laboratoriniai bandymai, kurie padeda išrinkti geriausias produkto savybes ir sukurti tobulą produktą.

  • Vadyba Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (4344 žodžiai)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 47 KB
  • Naujo produkto vystymosi procesas
    10 - 9 balsai (-ų)
Naujo produkto vystymosi procesas. (2016 m. Vasario 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/naujo-produkto-vystymosi-procesas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 13:46