Naujos prekės rėmimo programos efektyvumo tyrimas


Ekonomikos tyrimas. Įvadas. Naujos prekės rėmimo programos efektyvumo tyrimas. Išvados. Naudota literatūra. Priedai. ANKETA. „Naujo produkto rėmimo programos efektyvumas“. Apklausos rezultatai. Lentelių sąrašas


Šiuo metu atsigaunanti Lietuvos ekonomika lemia palankias sąlygas kurtis naujoms įmonės ar plėstis esamoms. Todėl, įmonės, siekdamos maksimalaus pelno plečia produktų linijas, įveda į rinką naujus produktus. Tačiau didėjant konkurencijai tampa vis sunkiau pritraukti daugiau potencialių pirkėjų ir išlaikyti esamus vartotojus. Vartotojui reikia nuolatos priminti ir informuoti apie organizacijos teikiamas paslaugas ar produktus, stengtis pabrėžti produkto išskirtinumą, naujumą. Tam reikia pasitelkti rėmimo priemones. Rėmimas - tai į vartotoją orientuoti informavimo ir įtikinėjimo veiksmai, turintys įtakos pirkimo ir vartojimo sprendimams. Pabrėžtina, jog rėmimas – neatsiejama šiandienės rinkodaros ir sėkmingo pardavimo organizavimo dalis. Jis tiesiog būtinas, norint sėkmingai realizuoti naują produktą rinkoje.

Lietuvoje populiariausias ir labiausiai naudojamas rėmimo komplekso elementas – reklama. Lyginant praėjusių metų duomenis su kitų metų duomenimis, reklamos kiekis žiniasklaidos priemonėse augo. Šis dėsningumas pastebimas kiekvienais metais (TNS žiniasklaidos tyrimų apžvalga). Tačiau ateityje šis dėsningumas gali keistis, kadangi vartotojas tampa vis mažiau patiklus ir paprasta reklama jo nebeįtikina. Taip pat populiarėjanti skaitmeninė televizija žiūrovams suteikia galimybę išvengti reklamų transliacijos. Mano nuomone, vyraujančią poziciją gali užimti kiti rėmimo komplekso elementai: asmeninis pardavimas, pardavimų skatinimas ir ryšiai su visuomene, tiesioginė rinkodara.

Naujo produkto įvedimas į rinką yra svarbiausias uždavinys, reikalaujantis tikslios rėmimo strategijos. Neefektyvios strategijos parinkimas gali vesti prie to, kad tikslinė rinka bus nepakankamai informuota apie naują produktą ir toliau naudosis konkurentų teikiama produkcija bei nekels susidomėjimo įmonės teikiamu nauju produktu. Labai svarbu šiame etape yra informavimas, nes vartotojas neieško naujo produkto, kadangi apie jį dar nežino. Tad kyla klausimas, kaip efektyviau pateikti informaciją vartotojui apie naują produktą, kad atkreipti jo dėmesį, susidomėjimą ir, galiausiai, norą išbandyti naują produktą?

Respondentai nurodė, kad jiems labai patinka tokios pardavimo skatinimo priemonės: 64,6 % dovanos; 60,4 % nuolaidos; 56,3 % garantija; 47,9 % nemokami pavyzdžiai (5 pav). Po 35,4 % respondentų kuponus nurodė kaip labai patinkančią ir patinkančią pardavimo skatinimo priemonę. Kaip patinkančią priemonę nurodė: 58, 3 % lojalumo (kliento) kortelės; po 54,2 % surinko mažesnė didesnės pakuotės kaina ir speciali kaina prekių rinkiniams. Nelabai patinkančios priemonės: 47,9 % kai naują produktą reklamuoja įžymūs žmonės; 41,7 % pristatymai gatvėje, parduotuvėse; 37,5 % loterijos. Prie nepatinkančių pardavimo skatinimo priemonių apklausos dalyviai priskyrė populiarių herojų vaizdavimą ant pakuočių, 50 % respondentų. Svarbu paminėti, kad susumavus apklausos rezultatus buvo pastebėta, kad pardavimo skatinimo priemonė – nuolaidos, skiltyse nelabai patinka ir nepatinka surinko po 0 % respondentų. Taip pat pardavimo skatinimo priemonė – garantija, skiltyje nelabai patinka sudarė 2,1 %, o skiltyje – nepatinka surinko 0 % respondentų . Taigi, galime daryti tokią išvadą, kad efektyvūs būdai parduoti naują prekę yra: suteikti galimybę vartotojui gauti dovanų perkant arba prekę įsigyti su nuolaida ar mažesne kaina, gauti garantiją, pasinaudoti lojalumo kortele.

  • Ekonomika Tyrimai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2533 žodžiai)
  • Kolegija
  • Ekonomikos tyrimai
  • Microsoft Word 496 KB
  • Naujos prekės rėmimo programos efektyvumo tyrimas
    10 - 8 balsai (-ų)
Naujos prekės rėmimo programos efektyvumo tyrimas. (2015 m. Rugsėjo 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/naujos-prekes-remimo-programos-efektyvumo-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 04:03