Ne maisto prekių asortimentas, klasifikavimas „X“ įmonėje


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Asortimento samprata ir klasifikavimas. Asortimento samprata ir skirstymas. Asortimento formavimas. Ne maisto prekių asortimentas. Drabužių klasifikacija. Praktinė dalis – asortimentas „X“ įmonėje. Išvados. Literatūros sąrašas.


Skirtingi mokslai tą patį faktą nagrinėja iš skirtingų pusių ir dažnai akcentuoja ne tas pačias jų savybes. Be to, nagrinėjimas gali remtis skirtingais teoriniais pagrindais bei metodais. Todėl ir prekės savybių analizė marketinge tikslinga pradėti nuo pagrindinių teorinių teiginių išsiaiškinimo.

A 1prekių pavadinimų grupė 2 prekių pavadinimų grupė 3 prekių pavadinimų grupė

Prekių asortimento skaidymas į makrogrupes – maisto ir ne maisto prekės – susiklostęs istoriškai, tačiau yra buvę ir nemažai išimčių. Tam tikru laiku gana plačiai buvo paplitusios mišraus tipo parduotuvės, prekiavusios tiek maisto, tiek ne maisto prekėmis. Ir šiuo metu nemažą individualių įmonių, vartotojų kooperacijos parduotuvių dalį sudaro parduotuvės, skirtos kompleksiškai tenkinti kaimo gyventojų kasdienių prekių paklausą. Bet čia ypač svarbios maisto prekės. Mažmeninėje prekyboje vis didesnes teises įgauna universalios maisto prekių parduotuvės, kur iki trečdalio prekybos salių ploto gali užimti kasdienės paklausos ne maisto prekės. Jos taip pat turi užtikrinti kompleksišką aptarnaujamų miesto zonų gyventojų paklausos tenkinimą. Pabrėžtina, kad visose universalinėse ne maisto prekių parduotuvėse turėtų būti prekiaujama kasdienės paklausos maisto produktais.

Sezoninės paklausos prekės turi specifinių asortimento sudarymo ypatybių, nes yra greitai realizuojamos. Jų asortimentas ir atsargos per kiekvieną sezoną beveik visiškai pasikeičia (pvz.: eglutės žaislai, sezoninės aprangos, kosmetikos prekės). Prekių atsargos kaupiamos ir asortimentas sudaromas remiantis sezoniškumu: įsigijimo ir vartojimo (naudojimo); įsigijimo ir kaupimo (ypač maisto produktų). Prekių paklausos dažnumas nulemia asortimento formavimo politiką, atskirų prekių reikšmę parduotuvės, kito vieneto ūkinėje veikloje.

Jei reikia, retos paklausos prekes tikslinga realizuoti siauros specializacijos miesto reikšmės parduotuvėse, pačios geriausios jų pardavimo sąlygos užtikrinamos didelėse universalinėse parduotuvėse – čia ir retos paklausos prekės parduodamos masiškai. Tai leidžia sumažinti prekių atsargų po parduotuves ir užtikrina aukštą vidutinį prekių apyvartumą, tačiau kai kurių prekių pasiūla nuo vartotojų gerokai nutolsta.

Prekių asortimento skaidymą pagal paklausos požymius riboja tam tikri sąlygotumai, nes paklausa skirtingų tipų parduotuvėse nevienoda, be to, ir tos pačios prekės komercinėje veikloje gali atlikti skirtingą funkciją.

Įmonė, neretai ir atsakingi tos įmonės darbuotojai siekia, kad į prekių asortimentą būtų įtraukta brangių gaminių, kartu nepagrįstai mažinama prekių, kurios turi didelę paklausą, bet yra pigios, dalis. Prekių asortimentas pagal kainų lygį ir savybes turi atitikti socialinį gyventojų pasiskirstymą, vartojimo sudėtį ir paskirtį.

Pažangaus prekių asortimento sudarymo pagrindas – aptarnaujamo kontingento socialinė sudėtis. Šis klasifikavimo požymis labai svarbus ne maisto prekėms, parenkant specializuotų prekybos įmonių tipus, buvimo vietą, pagrindžiant papildomą ir pagalbinį prekių asortimentą.

Prekių atsargų kaupimo vieta nulemia jų asortimento platumą ir gilumą. Prekių asortimentas pagal jo buvimo vietą reprodukcijos procese gali būti: pramoninis, cirkuliacijos srities, vartojimo.

Pagal prekių paskirtį jas tikslinga skirstyti į dvi dideles grupes:

Sudarant prekių asortimentą visų pirma laikomasi tam tikrų bendrų reikalavimų [5]:

prekių nustatymas pagal detalų asortimentą prekių grupėse, kompleksuose ir mikrokompleksuose.

Pereinant prie antro prekių ir paslaugų asortimento formavimo etapo, taip pat būtina komercinės veiklos analizė, tik pagal detalesnį asortimentą. Šiai analizei reikia nustatyti [4]:

bendrą prekių ir paslaugų grupių ir atskirų pozicijų skaičius grupėse, kompleksuose, mikrokomplekse,

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2014 m.
  • 25 puslapiai (5767 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 43 KB
  • Ne maisto prekių asortimentas, klasifikavimas „X“ įmonėje
    10 - 2 balsai (-ų)
Ne maisto prekių asortimentas, klasifikavimas „X“ įmonėje. (2014 m. Balandžio 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/ne-maisto-prekiu-asortimentas-klasifikavimas-x-imoneje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 08:10