Neformaliojo švietimo reglamentavimas


Pedagogikos namų darbas. Įvadas. Ugdymo proceso samprata ir tikslas. Ugdymo proceso tiklas. Ugdymo uždavinių samprata ir klasifikavimas. Ugdymo proceso funkcijos. Išvados. Literatūra.


Temos aktualumas. Žodį ,,ugdyti“ lietuvių kalboje vartojame, kai norime nusakyti biologinių ar psichinių savybių vidinės raidos skatinimą, palankių šios raidos sąlygų sudarymą. Kaip mokslo terminas, šis žodis vartojamas išimtinai žmonių, visų pirma vaikų asmenybės (bei paskirų asmenybės savybių, procentų) kryptingam formavimui apibūdinti. Pažymėtina, kad daugelyje kitų kalbų terminui ,,ugdymas“ priskiriama ne tik bendroji, bet ir siauresnė reikšmė (angl. Education, vok. Erziehung, rus. Vospitanije). Tačiau ir apibrėžta prasme vartojamas šis terminas turi kelias reikšmes. Ugdymu siekiama perteikti augančiajai kartai socialinę patirtį, kurią sudaro mokslo žinios, praktinė žmonių veikla, socialinės vertybės. Taip pat ugdymu siekiama plėtoti protą, jausmus, fizines galias, kurias turi puoselėti tėvai, mokytojai savo vaikams. Tik ugdymo dėka keičiasi subjekto santykis su pasauliu, būdai, kuriais jis pertvarko ir kuria aplinką. Šis procesas apima protinį, fizinį, meninį ugdymą, valios, charakterio, jausmų ugdymą. Todėl ugdymas laikomas dvipusiu reiškiniu, ugdytojo ir ugdytinio sąveika įgyja partnerystės pobūdį. Pagrindinis ugdymo tikslas - nepriklausomai nuo to, kuris ugdymo aspektas pabrėžiamas, išryškėja esminis visuomenės socialinio užsakymo vaidmuo: ugdymu siekiama išugdyti tokią asmenybe, kokios reikia visuomenei.

Darbo metodai. Darbe naudojami šie moksliniai metodai: analitinis – aprašomasis (analizuojama mokslinė literatūra, straipsniai ir internetiniai šaltiniai ugdymo proceso sampratos, tikslų analizavimui. Aptariamos pagrindinės sąvokos ir funkcijos siekiant supažindinti plačiau su analizuojamu procesu. Pirminiai šaltiniai – darbo autorės mokslinės literatūros apžvalga.

Darbo teorinės nuostatos ir pagrindinės sąvokos. Darbe daugiausia remiamasi tų užsienio ir Lietuvos mokslininkų darbais, kurie tyrinėja ugdymo proceso sampratą, funkcija ir tikslus. Dauguma autorių ugdymą apibrėžia kaip susijusį su paties žmogaus kaita. S. Šalkauskis, apibūdindamas ugdymą, nurodė, kad jis gali būti skirstomas pagal gyvenimo sritis, žmogaus veikimo ruožus ir pagal tam tikrus interesus.

  • Pedagogika Namų darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 7 puslapiai (1497 žodžiai)
  • Pedagogikos namų darbai
  • Microsoft Word 27 KB
  • Neformaliojo švietimo reglamentavimas
    10 - 10 balsai (-ų)
Neformaliojo švietimo reglamentavimas. (2015 m. Gruodžio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/neformaliojo-svietimo-reglamentavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 20:39