Neformalus ugdymas dienos centruose


Pedagogikos referatas.

Įvadas. Vaikų dienos centrų atsiradimas ir jų teikiamos paslaugos. Neformalaus ugdymo apibrėžtis. Neformalusis ugdymas vaikų dienos centre. Išvados. Literatūra.


Vaikas, patirdamas socialinį apleistumą, įsisavina neigiamus elgesio modelius, susiformuoja žema savivertė, nepasitikėjimas aplinkiniais, atsiranda socialinių įgūdžių stoka Tokie vaikai susidūrę su nesėkmėmis, lengvai praranda pusiausvyrą ir nukrypstą į asocialų elgesį. Vienas iš pagalbos būdų socialinės rizikos vaikams ir jų šeimoms yra vaikų dienos centrų teikiamos paslaugos, kurių tikslas yra normalizuoti jų santykius su socialine aplinka ir pagerinti gyvenimo kokybę. Jie kelia sau pagrindinį tikslą- padėti socialinių problemų turinčių šeimų vaikams išugdyti gebėjimą pasirūpinti savimi, sėkmingai integruotis visuomenėje.

Spręsti socialinines problemas vaikama ir šeimai talkina nevyriausybinių organizacijų dienos centrai. Tai įstaiga, teikianti pirmiausia probleminių šeimų vaikams ir pačioms šeimoms socialines, taip pat priešmokyklinio ir papildomojo ugdymo paslaugas. Dienos centrai, kaip viena iš socialinio darbo paslaugas teikiančių įstaigų, turi specifinių ypatumų, kurie susiję tiek su šių įstaigų klientų ( probleminių šeimų ir vaikų jose ) poreikiais, bei su tiems poreikiams tenkinti reikalingų paslaugų teikimu. Vaikų dienos centras – įstaiga ar jos padalinys, teikiantis socialines paslaugas socialinės rizikos šeimoms ir vaikams bei organizuojantis vaikų ugdymą. Socialiniai darbuotojai, dirbantys vaikų dienos centre, teikia bendrąsias paslaugas: informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, maitinimo organizavimas, asmens higienos priežiūros paslaugų organizavimas, darbinių įgūdžių ugdymas, transporto organizavimas, laisvalaikio organizavimas ir kt. (Socialinių paslaugų katalogas, 2006)

Įsigaliojus naujai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo redakcijai, papildomas ugdymas vadinamos neformaliuoju ugdymu ir patvirtinta Lietuvos Respublikos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija (2006).

Darbo objektas – vaikų dienos centrų veikla

Darbo tikslas – atskleisti vaikų dienos cento ypatumus, taikant neformalaus ugdymo veiklą.

Darbo uždaviniai:

Sužinoti kokias neformalaus ugdymo veiklas, teikia vaikų dienos centrai.

Dienos centrams taip pat yra pateikiami reikalavimai, kokios paslaugos turėtų būti suteikiamos klientams. Pagal Vilniaus miesto savivaldybės administracijos sveikatos ir socialinės apsaugos departamento „Mokyklinio amžiaus vaikų iš probleminių šeimų dienos užimtumo ir socializacijos paslaugų teikimo 2003-2004 m. programą, dienos centruose turi būti teikiamos šios paslaugos (Galutinių pasiūlymų rengimo sąlygos, 2003)

Intensyvios pagalbos programa dienos centre: mokymas; socialinių, mokymosi, buities, higienos įgūdžių ugdymas; užimtumo organizavimas (sportas, rankdarbiai, meniniai užsiėmimai, žaidimai); matinimo organizavimas.

Taip pat reikalaujama (Galutinių pasiūlymų rengimo sąlygos, 2003), kad dienos centre turi būti dirbamas individualus socialinis darbas su vaiku. Socialinis darbas organizuojamas pagal individualius vaiko ugdymo planus, sudaromus įstaigos socialinio darbuotojo. Individualūs planai peržiūrimi ir patikslinami ne rečiau negu tris kartus per metus. Individualūs vaiko susitikimai su socialiniu darbuotoju (psichologu) turi būti organizuojami ne rečiau kaip kartą per savaitę. Dienos centras vaikams turi padėti tvarkyti asmeninius reikalus už įstaigos ribų, ginti jų teises ir teisėtus interesus, sudaryti sąlygas gauti reikiamą informaciją, padėti vaiko tėvams, globėjams, organizuoti vaikui psichologinę ir kitą pagalbą, spręsti vaiko elgesio trūkumus ir jo charakterio bei temperamento sunkumus.

  • Pedagogika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2958 žodžiai)
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 28 KB
  • Neformalus ugdymas dienos centruose
    10 - 7 balsai (-ų)
Neformalus ugdymas dienos centruose. (2016 m. Kovo 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/neformalus-ugdymas-dienos-centruose.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 12:34