Neįgaliųjų vaikų teisė į išsilavinima


Etikos referatas.

Įvadas. Neįgaliųjų teisė į išsilavinimą. Pagrindinės problemos. Profesinės galimybės. Aukštasis mokslas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Šiame darbe bus nagrinėjami vaikų teisių dokumentai, konvencijos aptariant neįgalių vaikų galimybę į išsilavinimą, išsimokslinimą. Apžvelgta su kokiomis problemomis susiduria neįgalieji, siekiantys išsimokslinimo, profesijos, studijų aukštojoje mokykloje.

Neįgaliųjų teisių konvencijos 24 straipsnyje kalbama apie neįgaliųjų švietimą. Neįgalieji turi teisę mokytis, tobulinti savo gebėjimus bei talentus. Dėl neįgalumo, asmenys negali būti šalinami iš mokyklų, universitetų ir kitų mokymo įstaigų. Neįgalūs vaikai turi teisę įgyti nemokamą privalomą pradinį arba vidurinį išsilavinimą. Mokymo aplinka ir sąlygos turi būti pritaikytos neįgaliesiems. Valstybės, užtikrina, kad neįgalieji turėtų galimybę gauti bendrąjį aukštąjį išsilavinimą, profesinį mokymą, suaugusiųjų mokymą ir galimybę mokytis visą gyvenimą jų nediskriminuojant ir lygiai su kitais asmenimis. Šiuo tikslu valstybės, šios Konvencijos Šalys, užtikrina, kad neįgaliesiems būtų tinkamai pritaikytos sąlygos.

Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme 35 straipsnyje teigiama, kad Lietuvos Respublikoje įgyvendinamos šios vaiko teisės į mokslą pagrindinės garantijos:

Visuose dokumentuose, kalbama apie išsimokslinimo būtinumą ir mokslo prieinamumo sudarymo sąlygas, visiems Lietuvos Respublikos piliečiams, vaikams. Tačiau, ar tikrai visuomet yra sudarytos tinkamos sąlygos neįgaliesiems, kurias tvirtina anksčiau paminėti dokumentai?

Pagrindinė priežastis, dėl kurios vyksta nesėkminga neįgalių vaikų integracija į bendrąją švietimo sistemą yra ta, jog bendrojo ugdymo mokyklose trūksta specialiųjų pedagogų ir kitų specialistų. Dėl specialistų (mokytojo padėjėjo ir kt.) trūkumo, vaikas negali gauti kokybiško integruoto ugdymo, reikalingos pagalbos ir paslaugų, gali būti atskirtas, izoliuotas nuo kitų mokinių pamokų metu. Kvalifikuotų specialistų įtin trūksta kaimo rajonuose. Pedagogams trūksta kompetencijos, mokymo priemonių, taip pat egzistuoja negatyvus mokytojų požiūris į sutrikusį intelektą turinčius vaikus.

  • Etika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (1556 žodžiai)
  • Etikos referatai
  • Microsoft Word 31 KB
  • Neįgaliųjų vaikų teisė į išsilavinima
    10 - 7 balsai (-ų)
Neįgaliųjų vaikų teisė į išsilavinima. (2016 m. Balandžio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/neigaliuju-vaiku-teise-i-issilavinima.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 20:03