Neotomismo ir humanismo ugdymo filosofijos


Filosofijos savarankiškas darbas. Dviejų krypčių ugdymo filosofijos. Neotomistinė ugdymo filosofija. Humanistinė ugdymo filosofija. Neotomizmo ir humanizmo krypčių skirtumai ir panašumai. Literatūros sąrašas.


Mano neotomismo ugdymo tikslas - išugdyti dvasingumą asmenybėje globalizacijos ir pertvarkos sąlygomis: ugdyti sąžinę, gebėjimą derinti laisvę ir atsakomybę, diegti savo vertės pajautimą ir norą tobulėti, formuoti gebėjimą, sąmoningai pasirinkti bei išlaikyti dorinę ir religinę poziciją, skatinti ugdytinių atvirumą pozityviais vertinimais bei pagarba kiekvieno unikalumui. Visos išvardytos vertybės, turi skatinti dvasingumą, kurios siekiamos per religines žinias (Dievo pažinimą), nes šis gyvenimas yra pasiruošimas transcendentinei būčiai su Aukščiausiuoju. “Gyvenimo žemėje prasmė - pasirengimas gyvenimui po mirties, t.y. grįžimui ten, iš kur žmogus ir atėjo - pas Dievą. Šis tikslas gali būti pasiektas tik ugdant dvasingumą. “(Pukelis K.1998, p.326). Ugdyme reikėtų susikoncentruoti ties vaiko dvasiniu pradu, jo tobulinimu, nes dvasia - kiekvienam asmeniui individualiai įgyjama gyvybinė jėga, šiame pasaulyje kūno plotmėje, o po mirties vienybėje su Dievu.

Neotomismo ir humanismo ugdymo filosofijos. (2013 m. Gegužės 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/neotomismo-ir-humanismo-ugdymo-filosofijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 08:17