Nesąžininga konkurencija ir jos apraiškos formos


Ekonomikos referatas. Įvadas. Konkurencijos samprata bei apsaugos reikšmė. Nesąžiningos konkurencijos apraiškos formos. Draudžiami nesąžiningos konkurencijos veiksmai. Savavališkas jau egzistuojančio prekės ženklo panaudojimas. Ūkio subjektų klaidinimas, pateikiant neteisingą informaciją. Komercinės paslapties atskleidimas. Gaminio pakuotės ar jo formos imitavimas. Klaidinanti reklama. Kova su nesąžininga konkurencija. Konkurencijos tarybos veikla. Kiti kovos su nesąžininga konkurencija būdai. Pokyčiai konkurencijos teisės srityje po įstojimo į ES. Išvados. Naudotos literatūros sąrašas.


Darbo objektas – nesąžininga konkurencija.

Darbo tikslas – išnagrinėti nesąžiningos konkurencijos apraiškos formas.

Veiksminga konkurencija skatina geriau tenkinti vartotojų poreikius, o tai padeda sparčiau kelti visuomenės gerovę. Todėl būtina apsaugoti konkurenciją, bei užtikrinti, kad šalyje vyktų sąžininga konkurencija.

Teisės normos ir jų įgyvendinimo priemonės užkerta kelią nesąžiningų konkurencinės kovos būdų ir priemonių panaudojimui ir atsako į klausimą, kaip negalima konkuruoti rinkoje. Nesąžiningos konkurencijos teisė ir konkurencijos teisė yra lyg dvi ribos, apibrėžiančios erdvę, kurioje turi vykti laisvoji konkurencija.

Įstatymas draudžia atlikti veiksmus, prieštaraujančius ūkinės veiklos sąžiningai praktikai ir geriems papročiams, bei išskiria šias nesąžiningos konkurencijos apraiškos formas:

savavališkas jau egzistuojančio ar į jį panašaus prekės ženklo panaudojimas, galintis pakenkti kito ūkio subjekto reputacijai;

ūkio subjektų klaidinimas, pateikiant neteisingą ar nepagrįstą informaciją apie savo ar kito ūkio subjekto prekes ar paslaugas;

komercinės paslapties naudojimas be jos savininko leidimo;

 siekimas patraukti konkuruojančių ūkio subjektų darbuotojus savo pusėn, siekiant naudos ar pakenkti konkurentui;;

kito ūkio subjekto gaminio ar jo pakuotės imitavimas;

neteisingos ar nepagrįstos informacijos pateikimas apie savo ar kito ūkio subjekto padėtį, jei tai jam gali pakenkti;

 klaidinanti reklama;

Su nesąžininga konkurencija kovoja patys verslininkai, bei Konkurencijos taryba. Vieni svarbiausių Konkurencijos tarybos pasiekimų 2004 m. - konkurencijos procesų analizė siekiant laiku pašalinti kliūtis konkurencijai ir apginti visuomenės interesus, bei konkurencijos priežiūros bendroje Europos Sąjungos erdvėje įgyvendinimas.

Konkurencijos įstatymo, pataisyto priderinus prie ES konkurencijos taisyklių, nuostatos sudaro pagrindą lanksčiau nagrinėti skundus dėl galimų Konkurencijos įstatymų pažeidimų, bei priartina Lietuvos konkurencijos teisę prie Europos Sąjungos teisės.

  • Ekonomika Referatai
  • 2015 m.
  • 14 puslapių (3476 žodžiai)
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 31 KB
  • Nesąžininga konkurencija ir jos apraiškos formos
    10 - 5 balsai (-ų)
Nesąžininga konkurencija ir jos apraiškos formos. (2015 m. Kovo 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/nesazininga-konkurencija-ir-jos-apraiskos-formos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 13:44