Nestandartinių matematikos uždavinių sprendimo metodika


Matematikos laboratorinis darbas. SĄLYGOS „ Pagrandukas “. „ Nykštukas “. „ Gudrutis “. „ Žiniukas “. „ Matematiniai galvosūkiai “. „ Junioras “. Atsakymai ir sprendimai. Adelė ir Ona. Nė vienos. Gyvi žmonės nelaidojami. Suvalgė po 1 kiaušinį. Literatūros sąrašas.


Kiekvienas vaikas yra lyg paslėptas talentas, kurį mokytojai nuo pirmųjų metų mokykloje turėtų ugdyti ir puoselėti. Svarbu vaikui padėti susigaudyti naujų žinių įvairovėje ir paskatinti mažylį domėtis kažkokia sritimi. Viena iš sričių galėtų būti matematika, tačiau ne ta, kurios vaikai mokomi iš privalomosios literatūros, bet iš netradicinės, įdomiosios, kur neužtenka „sausų“ matematinių žinių, kur kartais reikia gerokai pasukti galvelę. Loginiai uždaviniai įvesti dar vaikystėje gali labai padėti išugdyti vaiko loginį mąstymą, kurio reikės mažyliui ne tik kopiant į mokslo aukštumas, bet ir įvairiose kasdienėse situacijose. Šiame darbe pateikti įvairūs loginiai uždaviniai skirti 1-10 klasių mokiniams, tačiau ne kiekvienas 10-os klasės mokinys lengvai įveiktų pradinuko lygio uždavinius. Loginiai uždaviniai priverčia pakeisti mąstymą, išjudinti susitingusias smegenėles. Didžiausias šių uždavinių smagumas - supratimas ir sugebėjimas išnarplioti uždavinį iki menkiausių dalelyčių ir tarp jų surasti tinkamą atsakymą.

Sprendžiant loginius uždavinius svarbiausia ieškoti „kabliuko“ už kurio būtų galima užsikabinti. Reikia pamiršti kasdienį, mokyklos išugdyta, matematinį mąstymą ir pažiūrėti į uždavinį iš kitos pusės.

Patogu įsivesti žymenis, pavyzdžiui, vietoj pilno vardo patogu žymėti tik atitinkamo vardo pirmą (ar pirmas kelias, priklauso nuo sąlygoje pateiktų vardų) raidę.

Norint sužinoti, pavyzdžiui, sėdėjimo tvarką, gali padėti paprasčiausias detalus skaitymas ir žymėjimas popieriaus lape reikalingą informaciją.

Spręsti loginius uždavinius gali būti lengviau, jei susidarysite lentelę, kurioje lėtai skaitydami žymėsite (pavyzdžiui x) reikiamą informaciją. Žymėjimas padės nepasimesti klaidžiose sąlygose.

Rasa, Aušra ir Saulė rado po Raudonviršį. Rasos Raudonviršis buvo didesnis negu Aušros, bet mažesnis negu Saulės. Kuri mergaitė rado didžiausią Raudonviršį?

Agnė, Balys, Marytė ir Povilas kelią į mokyklą baigė lenktyniaudami. Agnė į mokyklą atbėgo po Marytės, o Balys – po Povilo. Marytė nebuvo pirma. Kuris į mokyklą atbėgo pirmas?

Nestandartinių matematikos uždavinių sprendimo metodika. (2015 m. Lapkričio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/nestandartiniu-matematikos-uzdaviniu-sprendimo-metodika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 12:22