Netobulos konkurencijos rinkos teorijos


Netobula konkurencija. Netobulos konkurencijos darbo rinka. Netobula konkurencija darbo rinkoje. Ekonomisto samuelseno knyga. Netobulos rinkos teorija. Netobulos konkurencijos teorija. Dž.robinson netobulos konkurencijos teorija.. Dz. robinson netobulos konkurencijos. Netobula konkurencija tai. Netobula monopolija.

Ekonomikos referatas. Edvard‘as cheisting‘s čemberlin‘as. Pagrindiniai edvardo čemberlino darbai. Edvardo cheistingso čemberlino monopolinės konkurencijos teorija. Džoan vajolet robinson. Pagrindiniai džoan robinson darbai. Džoan robinson „netobulos konkurencijos teorija“. Literatūra.


E. Čemberlinas gimė – la konner miestelyje (vašingtono valstijoje, jav). Aukštąjį išsilavinimą įgijo mičigano ir harvardo universitetuose. Filosofijos daktaro laipsnį apsigynė harvardo universitete pagrindinė čemberlino idėja – pagrindas jo monopolinės konkurencijos teorijoje. Kurioje, šiuolaikiška rinka su diferencijuotu produktu , nagrinėjama kaip konkurencija tarp monopolistų , iš kurių kiekvienas turi reikšmingą rinkos įtaką daliai vartotojų.

čemberlino knyga monopolinės konkurencijos teorija išvydo pasaulį kartu su dž. Robinson knyga netobulos konkurencijos teorija 1933 m. Ir įreikšmino naujos epochos pradžią – mikroekonomikos rinkų struktūrų teorijos tyrimuose (žr. P. Samuelseno straipsnį measuring the degree of monopoly and competition , 1954, in chamberlin, editor, monopoly and competition and t amerikiečių ekonomisto e. Čemberlino įnašas į ekonomiką yra tai, kad jis įvedė į šį mokslą tokią reikšmę, kaip monopolinė konkurencija. Anot čemberlino didžiojo dalis ekonominių situacijų savyje turi ir konkurenciją, ir monopoliją. Jo modelis siūlo tokią rinkos struktūrą, kurioje sujungti konkurencijos (didžioji dalis firmų nepriklauso viena nuo kitos) ir monopolijos elementai (pirkėjai pasiruošę sumokėti didesnę kainą už tam tikrą produktą). Greta to, kad verslininkas norėdamas gauti maksimalų pelną, tai pat siekia užgrobti kontrolę rinkos prekių paklausoje, kas leistu diktuoti jam kainą rinkoje. Todėl jis siekia sukurti tokią prekę, kuri kuom nors skirtųsi nuo konkurentų prekės. Bet kuri firma pasiekusi šiokios tokios prekės diferincijacijos tampa monopoliste šios prekės pardavimo rinkoje. Ir firma įgyja dalinę įtaką rinkai. Tai reiškia , kad kainos pakėlimas nebūtinai atves prie visų pirkėjų praradimo, kas būtinai atsitiktu tobulos konkurencijos sąlygomis, esant absoliučiai elastingai paklausai pagal kainą ir lygiaverčiam produktui. Pagal e. Čemberliną, produkto diferincijacija traktuojasi gana plačiai: ji turi savyje ne tik produkto skirtumus, bet ir visas realizacijos ir aptarnavimo sąlygas, lydinčias pardavime, o taip pat erdvinę vietą. Produkto skirtumai gali remtis į konkrečias produkto savybes, pavyzdžiui : užpatentuotas ypatingas savybes (gamybines markes, firminiai pavadinimai, savotiškas įpakavimas), ir individualias savybes (kokybę, formą, spalvą, stilių). Produkto skirtumai gali būti ir jo pardavimo ypatybėse.

  • Ekonomika Referatai
  • 2011 m.
  • 13 puslapių (2890 žodžių)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 20 KB
  • Netobulos konkurencijos rinkos teorijos
    8 - 1 balsai (-ų)
Netobulos konkurencijos rinkos teorijos. (2011 m. Birželio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/netobulos-konkurencijos-rinkos-teorijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 14:09