Netradicinė sporto šaka bėgimas atbulomis


Netradicines sporto sakos. Netradicines sporto sakos referatas. Begimas kokie raumenys dirba. Netradicinės sporto šakos lietuvoje. Netradicinis sportas lietuvoje. Begimas atbulomis kokie raumenys dirba. Uzsienio netradicines sventes. Ejimas atbulomis. Netradicinis sportas. Bėgimo atbulai bėgimas.

Kūno kultūros namų darbas. Amerikiečiai daugiau nei prieš 30 metų pirmieji pradėjo rengti bėgimo atbulomis varžybas, nes anot sveikatos specialistų toks bėgimas yra vaistas nuo kasdieninės rutinos. Bėgimas atbulai tapo neįtikėtina sporto mada, ir jo gerbėjų gretos nuolat auga. Svarbiausia tokių varžybų sąlyga yra bėgti atbulomis, o ne šonu – kitu atveju dalyviai gali būti diskvalifikuoti. Bėgimo atbulomis varžybos užsienyje yra gana populiarios. Pavyzdžiui, Niujorke (JAV) kasmet vyksta žymiosios Niujorko vienos mylios bėgimo atbulomis varžybos, o tokio bėgimo pasaulio čempionatai buvo surengti Didžiojoje Britanijoje, Italijoje. Lietuvoje taip pat populiarėja bėgimas atbulomis, kaip įdomus, neįprastas bėgimas, bet kartu veiksmingas žmogaus savijautai ir sveikatai. 2010 metais Biržuose įvyko pirmasis Lietuvoje bėgimo atbulomis čempionatas. Bėgant atbulomis visai kitaip dirba žmogaus raumenys, nes organizmas patiria tam tikrą stresą, gauna dozę adrenalino. Tiek ėjimas, tiek bėgimas atbulomis labiau tausoja sąnarius. Bėgimas atbulomis leidžia sumažinti smūgių, kuriuos patiria stuburas ir sąnariai, stiprumą. Taip bėgiojant neigiamas poveikis keliams yra mažesnis, padeda išvengti traumų, sustiprina pusiausvyros pojūtį, ištreniruoja periferinį regėjimą bei raumenis. Įdomu tai, kad gydytojai į tokį bėgimą atkreipė dėmesį dar aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, rekomenduodami jį traumas patyrusiems sportininkams. Fizioterapeutai patvirtina, kad bėgimas atbulomis sumažina sąnarių apkrovą, todėl taip sportuoti galima reabilitacijos po kelių ir nugaros traumų metu. Be to, taip bėgiojant kalorijos deginamos daug veiksmingiau (iki vieno penktadalio daugiau kalorijų nei bėgiojant standartiškai). Oregono universiteto mokslininkai išsiaiškino, kad žmonėms, bėgantiems atbulomis, reikia judėti greičiu, kuris prilygsta 80 proc. įprastų bėgikų greičio, kad gautų tokią pačią apkrovą ir visus teigiamus treniruotės aspektus. Savo ruožtu, Pietų Afrikos Stelenbošo universiteto ekspertai įrodė, kad „atbulinis bėgimas“ gerina širdies ir kraujagyslių sistemos būklę. Sporto specialistai tvirtina, kad vos vienas ratas stadione, kurį įveikiama bėgdami atbulomis, atstoja šešis ratus, kuriuos nubėgama įprastai. O šimtas žingsnių atbulomis suteikia tokį patį poveikį, kaip tūkstantis žingsnių į priekį. .

Netradicinė sporto šaka bėgimas atbulomis. (2012 m. Gegužės 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/netradicine-sporto-saka-begimas-atbulomis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 19:53