Netradicinės lėlių teatro priemonės ikimokyklinio amžiaus vaikų vaidinimuose


Teatro skaidrės. Justino vienožinskio menų. Įvadas. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Vaidybos reikšmė vaiko ugdymuisi. Psichinių ir fizinių galių ugdymas. Vaidyba ir pažinimas. Lėles vaidinimui galima pasidaryti iš pačių paprasčiausių ir prieinamiausių medžiagų * Įvairių gamtos gėrybių (konkorėžiai. Namų apyvokos reikmenų. Panaudojami (plastmasiniai buteliai. Originalių formų lėlės. Panaudojama (parketinės - vaidinama visu ūgiu panaudojus lėlės detales batus. VAIDYBA – vaiko dvasinių galių atspindys. Vaikams vaidyba leidžia tarsi mostelėjus burtų lazdele persikelti į pasaką ir tapti jos herojais. Netradicinės teatro lėlės. Lėlė, paties žmogaus sukonstruota kaip savo pavidalu gyvai būtybei artimas modelis. Galima jas rengti, kalbėti apie jas ir su jomis. Aplinka. Ji turėtų įgyvendinti laisvės principą laisvė pasirenkant patalpą. Udomasis poveikis. Vaikų vaidinimai yra vienas jų pažinimo būdų čia galima įžvelgti vaiko individualumą. Vaidyba, būdama labiausiai sinkretiška raiškos forma. Vaidybinę veiklą būtina susieti su pagrindine vaiko veikla – žaidimu. Vaidyba ir dailė. Ryšys su daile vaidinamas sceneles daro įdomesnes. * Nupiešti įsivaizduojamą laikrodį. Vaikai mėgdžiodami vienas kitą ar suaugusį mokosi. Mėgdžiojimas ir improvizacija. Išvados. Vaikų vaidinimų kokybė ir priemonės labiausiai priklauso nuo auklėtojos kūrybiškumo. Kiekvienas vaikas yra nepakartojama kūrybinė laboratorija su nežabota fantazija. Literatūra. Becker - Textor, I. (2001). Kūrybiškumas vaikų darželyje.


Panaudojami (plastmasiniai buteliai, indeliai, šepečiai, vielutės, plaušinės, mediniai šaukštai, plastilinas, popierius ir t.t.).

Ji turėtų įgyvendinti laisvės principą: laisvė pasirenkant patalpą, priemones ar daiktus. Auklėtojos turėtų paruošti, kuo daugiau skirtingų ir įvairių medžiagų. Paruošti aplinką taip, kad tai būtų orientuota į vaiko poreikius ir kad jam būtų įdomu veikti. Visos vaikui naudoti skirtos medžiagos turi būti dominančios, keičiamos, leidžiamos naudoti ne tik pagal paskirtį, visada būti laisvai prieinamos.

Vaikų vaidinimai yra vienas jų pažinimo būdų: čia galima įžvelgti vaiko individualumą, asmeninius išgyvenimus, dorovines nuostatas, santykius su aplinka; Lavina vaiko vaizduotę; Suteikia gerų emocijų ; Lavina smulkiąją ir stambiąją motoriką; Ugdymas svarbus pojūčių raidai, emocinei brandai, gebėjimui priimti naujoves, išreikšti malonius ir nemalonius jausmus; Ugdo kūrybiškumą; Integruoja vaiką į gimtąją kultūrą; Veikla skatina savarankiškumą: vaikui reikia leisti laisvai reikšti savo jausmus, mintis, rinktis atlikimo technikas, priemones; Skatinamas pasitikėjimas savimi, leidžiant vaikui kalbėti apie savo darbą, jį išklausant, nekritikuojant; Veikla turi ir gydomąjį poveikį: vaikai išgyvena įvairius neigiamus jausmus – atstūmimo, nesaugumo, pykčio ir kt. (S. Burneikaitė, 2012).

Vaikų vaidinimų kokybė ir priemonės labiausiai priklauso nuo auklėtojos kūrybiškumo, vaikams patrauklios ir meninę veiklą skatinančios aplinkos. Netradicinės lėlių teatro priemonės reikalauja mažai išteklių ir pinigų. 2.Netradicinės teatro lėlės vaikų darželyje – tai vaidinimams reikalingos priemonės, naudojant netradicines priemones, išgaunant pačių vaikų ar auklėtojos dėka, naudojantis gamtinėmis medžiagomis, namų buities daiktais ir visomis kitomis, aplink esančiomis medžiagomis.

  • Teatras Skaidrės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (828 žodžiai)
  • Teatro skaidrės
  • MS PowerPoint 2709 KB
  • Netradicinės lėlių teatro priemonės ikimokyklinio amžiaus vaikų vaidinimuose
    10 - 6 balsai (-ų)
Netradicinės lėlių teatro priemonės ikimokyklinio amžiaus vaikų vaidinimuose. (2015 m. Gegužės 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/netradicines-leliu-teatro-priemones-ikimokyklinio-amziaus-vaiku-vaidinimuose.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 05:52