Neuromarketingo taikymo galimybės kainodaroje


Marketingo referatas.

Įvadas. Tyriamųjų objektų neuromarketingo ir kainodaros koncepcijos. Neuromarketingo koncepcija. Kainos ir kainodaros koncepcija. Kainos ir kainodaros koncepcijų vertinimas smegenų veikloje neuromarketingo būdu. Kainodaros taikymo būdai neuromarketinge. Kainodaros ir produkto tipo analizė. Neuromarketingo principų taikymo kainodaroje galimybės. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai.


Organizacijai konkuruojant rinkoje kainomis dažnai susiduriama su pagrindinėmis kainodaros dilemomis. Jeigu organizacija taikys aukštesnę kaina nesugebės maksimizuoti pelno, kita vertus per žema pasirinka kaina nesugebės maksimizuoti norimo pelno. Tad organizacijos ieško naujų būdų padedančių tiksliai įvertinti kainą ir pagerinti kainodarą. Neuromarketingo taikymas kainodaros veikloje gali būti perspektyvus ir naujas būdas konkuruoti rinkoje.

Temos aktualumas: Vienintelis marketingo komplekso elementas, nešantis pajamas – kaina, kuri taip pat, yra pagrindinis veiksnys įvertinantis produktus. Be to, remiantis nustatyta organizacijos kainodara generuojamuos pajamas bei pelnas. Žvelgiant iš vartotojų pusės kaina suvokiama kaip tam tikra gauna produkto vertė. Neuromarketingo galimybės gali padėti tiksliau įvertinti vartotojo suvokiamą vertę bei kainą. Tad neurmarketingo būdu vertinama varotojo suvokiama vertė kainos atžvilgiu, gali padėti įmonėms tiksliau įvertinti ar pagerinti vykdomą kainodarą.

Problema: Kokios neuromarketingo taikymo galimybes kainodaroje?

Darbo tikslas – nustatyti neuromarketingo taikymo galimybes kainodaros atžvilgiu.

Marketingo veikla šiuo metu įgauna vis didesnį pagreitį ir yra atvira naujovėms. Neuromarketingas – marketingo naujiena įvardijama, kaip mokslo šaka, kuri atskleidė naują reikšmingą informaciją apie žmogaus poreikius ir emocines reakcijas, matuojant protinę veiklą, vartotojui vertinant skirtingus produktus ar reklamas. Taip pat, ( Dapkevičius ir Melnikas, 2009) įvardija ir tai kad, neuromarketingas yra marketingo mokslo sritis, kurioje tyrinėjama vartotojų pasąmoningos ir sąmoningos reakcijos į marketinge naudojamus prekinius ženklus, produktus ir produktų grupes. Remiantis ( Mitsuda, 2012) pagrindinės šiuo metu tyrinėjamos neuromarketingo sritys: produkto dizainas ir pakuotė, kaina, paskirstymas, reklama, tačiau neuromarketingo taikymo galimybes vis dar plėsis ateityje.

Šiuo metu naudojamas, tradicinis marketingas, kuris remiantis ( Suomala ir kiti, 2012), koncentruotas į vertės suteikimą ir konkurencinių pranašumų prekėms bei paslaugoms pateikimu vartotojams, neužpildo visų marketingo nišų. Akivaizdu kad, daugeliu atveju, įprastinės marketingo technikos netinkamos ir įprastiniai metodai neatitinka šiuolaikinės rinkos. Autorius ( Morin, 2011) įvardija pagrindinius tradicinio marketingo trūkumus, kaip prielaidas neuromarketingo atsiradimui. Tradicinio marketingo tyrėjai siekė remtis vartotojų sugebėjimais apibūtinti ką jie jaučia ir kaip jie jaučiasi vertindami konkrečias reklamas ar produktus. Įprastai apibūdintam tyrimui atlikti yra naudojamos priemonės - individualus interviu, apklausos ar organzuojant fokus grupes. Deja, šie tyrimai turėjo daug trūkumų ir ribų:

Pirmiausia, šie tyrimai teigdavo, kad asmenys yra pakankamai pajėgūs apibūdinti, savo pojučius ir kaip juos patiria, įvardinti kaip patyrimo procesą, arba tiksliau įvardijus sąmoningus komponentus.

Antra, daugelis faktų skatino tyrimo dalyvius iškraipyti įvardijamus jausmus, įskaitant asmenines tyriamųjų paskatas arba bendraamžių spaudimą.

Šios problemos ir iškilę paprasto metodologijų trūkumai, paskaitino vis labiau integruoti neurovizualines technikas, kurios buvo alternatyvą gauti tikslesnius duomenis. Nepakankami tradicio marketingo tyrimai paskatino neuromarketingo kūrimąsi, siekiant išsiaiškinti tikslius duomenis susijusius asmenų pojūčiais bei reakcijomis į dirkilius ar prekes. Neuromarketinge taip pat, pirmąjį kartą pradėtos naudoti smegenų veiklą fiksuojančios priemonės: encefolografas, magnetinis rezonansas, akių vyzdžio sekimo sistema, kurios galėjo padėti tiksliai įvertinti vartotojų patiriamas emocijas, pojūčius. ( Chavaglia J, Filipe J, Ramalheiro B, 2011)

  • Marketingas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2609 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo referatai
  • Microsoft Word 306 KB
  • Neuromarketingo taikymo galimybės kainodaroje
    10 - 10 balsai (-ų)
Neuromarketingo taikymo galimybės kainodaroje. (2016 m. Balandžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/neuromarketingo-taikymo-galimybes-kainodaroje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 05:17