Neverbalinio (Nežodinio) bendravimo ypatumai


Psichologijos referatas.

Neverbalinio nežodinio bendravimo ypatumai. Nežodinio bendravimo samprata. Nežodinio bendravimo elementai. Nežodinio bendravimo įtaka efektyviam bendravimui.


Darbo problema. Darbo problema apibrėžiama tokiu klausimu: ar nežodinis bendravimas turi įtakos sėkmingam ir efektyviam bendravimui?

Darbo tikslas – atskleisti nežodinio bendravimo elementų įtaką efektyviam bendravimui.

Neverbaliniai gebėjimai apima plačią įvairių išraiškos priemonių skalę. Tarptautinė socialinių mokslų enciklopedija teigia, kad neverbalinis bendravimas - tai ir veido išraiška, akių kontakta, vyzdžių plėtimasis, poza, gestai ir tarpasmeninė distancija. Tai taip pat ir bendravimas prisilietimu ir kvapu, įvairių rūšių papuošalais (dirbiniais), tokiais kaip kaukės ar apranga, arba formalizuotos bendravimo sistemos, tokios kaip šviesoforas. Kartais šis terminas gali būti vartojamas apibūdinti vokalines kalbos ypatybes, tokias kaip intonacija, akcentuacija, kalbos tempas ir garsumas. Tad neverbalinio bendravimo elementų arba šiuo terminu apimamų ypatybių skaičius praktiškai pasidaro beribis. Tačiau ne visas neverbalinis elgesys turėtų būti laikomas bendravimu. Kad elgesys būtų komunikatyvus, jis turi perduoti tam tikrą informacijos kiekį bendravimo partneriui, t. y. gavėjui.

Akių kontaktas. Pasak R. Lekavčienės (2010), psichologai skiria keletą žvilgsnio tipų:

Taigi, visų nežodinių elementų teisingas interpretavimas padeda suprasti pašnekovą, susidaryti tam tikrą įspūdį apie kitą asmenį ar vaizdingiau perduoti informaciją. Būtina domėtis kūno kalba ir kultūros skirtumais, kad išvengti nesusipratimų ir konfliktinių situacijų.

J. Vveinhardt, J. Gresiūtė (2012) išskiria efektyvaus bendravimo kliūtis: spontaniškos emocijos – jos pasireiškia nesąmoningai, todėl kontroliuoti yra gana sunku, tačiau įmanoma jas valdyti; nereprezentatyvi kliento išvaizda – sąmoningas veiksnys, dažniausiai neigiamai veikiantis pašnekovų bendravimą; išankstinis neigiamas nusiteikimas – sąmoningas veiksnys, priklausantis tiek nuo darbuotojo, tiek nuo kliento charakterio bruožų.

Apibendrinant galima teigti, kad kūno kalba arba nežodinė komunikacija papildo žodinę. Kai kurie tyrėjai išskiria, kad nežodinis bendravimas: veido išraiškos, akių žvilgsnis, prisilietimai, gestai, netgi išvaizda turi dedesnę įtaką žmonių bendravimui nei žodinis bendravimasi. Labai svarbu teisingai suprasti ir kito žmogaus kūno kalbą bei išmokti valdyti savąją, todėl reikia giliau ir išsamiau iš- studijuoti neverbalinę komunikaciją, jos grupes, elementus bei signalų reikšmes. Be to, norint padaryti gerą pirmąjį įspūdį, svarbu gebėti laiku ir vietoje kontroliuoti spontaniškus judesius bei emocijas.

1. Nežodinis bendravimas - tai kūno kalba, kuri žmogui padeda geriau išreikšti emocijas ir papildo žodžiais išreikštą bendravima;

3. Nežodinė komunikacija papildo žodinę. Kai kurie tyrėjai išskiria, kad nežodinis bendravimas: veido išraiškos, akių žvilgsnis, prisilietimai, gestai, netgi išvaizda turi dedesnę įtaką žmonių bendravimui nei žodinis bendravimasi. Labai svarbu teisingai suprasti kito žmogaus kūno kalbą bei išmokti valdyti savąją.

  • Psichologija Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Aina
  • 10 puslapių (2674 žodžiai)
  • Universitetas
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 25 KB
  • Neverbalinio (Nežodinio) bendravimo ypatumai
    10 - 3 balsai (-ų)
Neverbalinio (Nežodinio) bendravimo ypatumai . (2017 m. Vasario 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/neverbalinio-nezodinio-bendravimo-ypatumai.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 20 d. 19:29