Nuolatinės srovės variklių savybės


Elektrotechnikos referatas.

Nuolatinės srovės varikliai ir jų veikimo principas. Nejudantis statorius. Besisukantis rotorius. Variklio veikimo principas. Variklio inkaro grandinės atstojamoji schema. Nuolatinės srovės variklių paleidimas , reversavimas , greičio reguliavimas , stabdymas paleidimas. Greičio reguliavimo būdai. Dinaminis stabdymas. Rekuperacinis stabdymas. Priešinio jungimo stabdymo. Nuolatinės srovės variklių tipai , savybės ir charakteristikos. Mišraus žadinimo. Lygiagretaus žadinimo variklio jungimo į tinklą schema. Nuoseklaus žadinimo variklio principinė schema. Mišraus žadinimo variklio principinė schema. Lygiagretaus , nuoseklaus ir mišraus žadinimo variklių mechaninės charakteristikos. Nuolatinės srovės variklių charakteristikos. Variklių mechaninės charakteristikos – lygiagretaus žadinimo 2 – nuoseklaus žadinimo 3 – mišraus žadinimo. Reguliavimo charakteristika. Nuolatinės srovės variklių panaudojimas.


Nuolatinės srovės variklius sudaro trys pagrindiniai elementai: nejudantis statorius, kuriame yra žadinimo apvija (kai kuriose konstrukcijose ji pakeičiama nuolatiniais magnetais) bei besisukantis rotorius, ant kurio yra įrengtos apvijos. Dėl to, kad šioje apvijoje indukuojama elektrovaros jėga, nuolatinės srovės varikliuose rotorius vadinamas inkaru. Trečiasis elementas yra kolektorius, kurį sudaro tarpusavyje izoliuotos varinės plokštelės, kurios sudaro apskritimą ir yra pritvirtintos ant rotoriaus veleno.

čia l – laidininko ilgis.

Inkaro varža Ra nėra didelė, todėl paleidimo srovė net iki 20 kartų gali viršyti vardinę srovę. Didelės galios mašinų inkaro apvijos varža paprastai yra palyginti maža, todėl paleidimo srovė Ik=(10-50)In. Kad nesudegtų inkaro apvijos laidai, paleidimo metu nuosekliai inkarui prijungiamas paleidimo reostatas Rp. Šio reostato varžos dydis parenkamas taip, kad paleidimo srovė neviršytų vardinės daugiau nei 2 kartus.

Reversavimas yra variklio sukimosi krypties keitimas. Variklio sukimo momento kryptis priklauso nuo magnetinio lauko ir inkaro laidininkais tekančios srovės krypties. Norint pakeisti nuolatinės srovės variklio sukimosi kryptį, reikia pakeisti srovės kryptį inkaro arba žadinimo apvijoje. Vienalaikis srovės krypčių pakeitimas sukeičiant tinklo gnybtus (+ ir –) vietomis, neleidžia pakeisti variklio sukimosi krypties. Kad variklis suktųsi priešinga kryptimi reikia atlikti vieną iš šių veiksmų:

Stabdymas. Nuolatinės srovės elektros variklių elektros pavarose naudojami trys stabdymo būdai: dinaminis, rekuperacinis ir stabdymas priešiniu jungimu.

Nuolatinės srovės elektros variklio dinaminis stabdymas atliekamas trumpai sujungiant variklio inkaro apviją arba per rezistorių. Nuolatinės srovės elektros variklis pradeda dirbti kaip generatorius, paversdamas elektros variklio sukauptą mechaninę energiją elektrine. Ši energija išsiskiria su inkaro apvija trumpai sujungtoje varžoje šilumos pavidalu. Dinaminis stabdymas užtikrina tikslų elektros variklio stabdymą.

Nuolatinės srovės variklių savybės. (2016 m. Gegužės 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/nuolatines-sroves-varikliu-savybes.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:19