Nuotolinis mokymas (distance education)


Pedagogikos skaidrės.

Nuotolinis mokymas (distance education). Įvadas. Distancinio mokymo terminas. Distancinis mokymas(is). Distancinio mokymo esmė. Tradicinių ir nuotolinių studijų panašumai bei skirtumai. Distancinio mokymo ištakos. Raida. Distancinio mokymo kryptys. Distancinio mokymo rūšys. Distancinio mokymo formos. Distancinio mokymo sistema. Studijų centro funkcijos. Pagalbinio studijų centro funkcijos. Distancinio mokymo organizavimas. Nuotolinio mokymosi tendencijos Lietuvoje. Nuotolinio mokymosi galimybės Lietuvoje. Nuotolinio mokymosi iššūkiai Lietuvoje. Išvados. Literatūros sąrašas.


Nuo pat atsiradimo mokymas buvo pagrįstas tiesioginiu mokytojo ir mokinio bendravimu. Be abejo, tai efektyvu, kai nėra daug besimokančiųjų, nes mokytojas gali nuolat sekti mokymosi procesą, koreguoti jį ir iš karto taisyti klaidas. Tačiau studijos mokymo centruose, dažniausiai kitame mieste, tinka ne visiems, nes ne visi gali palikti gyvenamąją vietą bei darbą, siekdami išsilavinimo. Todėl atsirado ir vis populiarėja nuotolinis švietimas (distance education). Darbo tikslas: išsiaiškinti distancinio mokymo ypatumus. Darbo uždaviniai: apibūdinti distancinio mokymo terminą, apibrėžti jo esmę; nustatyti distancinio ir tradicinio mokymo panašumus ir skirtumus; apibūdinti distancinio mokymo ištakas, raidą, kryptis, formas, rūšis; išsiaiškinti distancinio mokymo sistemą bei organizavimą; aptarti distancinio mokymo tendencijas, galimybes bei iššūkius Lietuvoje. Darbo metodika: mokslinės literatūros analizė.

Yra ta, kad tiesioginį mokytojo ir mokinio, dėstytojo ir studento kontaktą šiuo metu keičia kompiuteriniai tinklai. Tai yra viena pagrindinių šio metodo sėkmingą taikymą lemiančių sąlygų. Jis patogus, nes nereikalauja kur nors vykti, o leidžia mokytis patogiu laiku ir patogioje vietoje. Pasinaudojant kompiuterinių tinklų galimybe galima operatyviai keistis informacija, diskusijoje dalyvauti iškart visiems grupės dalyviams. Dėstytojams nebūtina susitikti su studentais, mokiniais, norint juos konsultuoti, kontroliuoti ar priimti atsiskaitymus. Visa tai atliekama taikant informacines technologijas.

Pirmieji tradicinių ir nuotolinių skirtumai išryškėjo sprendžiant atstumo ir laiko keliamus reikalavimus. Tradicinių studijų studentai vyksta į mokslo centrus, nuotolinių- lieka savo gyvenamojoje vietoje.

  • Pedagogika Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 33 puslapiai (2853 žodžiai)
  • Pedagogikos skaidrės
  • MS PowerPoint 805 KB
  • Nuotolinis mokymas (distance education)
    10 - 4 balsai (-ų)
Nuotolinis mokymas (distance education). (2016 m. Kovo 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/nuotolinis-mokymas-distance-education.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 01:27