Olandijos transportas


Transporto referatas. Įvadas. Olandijos geležinkeliai. Panašu į metro. Bilietai. Traukiniai. Geležinkelių specifikacija. Nauji ir atnaujinti bėgiai. Vandens transportas. Dabartinė Olandijos laivybos padėtis. Vidaus vandenys ir laivininkystė. Olandijos kelių transportas. Olandija - dviračių šalis. Truputis Istorijos. Olandijos kelių transporto ateitis. Oro transportas. Olandijos aviacijos ekonominė nauda. Aviacijos pėdsakas Olandijos ekonomikoje. Indelis į viešuosius finansus. Vartotojų nauda keleiviams ir siuntėjams. Kelias į ilgalaikį ekonominį augimą. Olandijos viešasis transportas. Traukiniai kaip viešasis transportas. Metro. Autobusai. Išvada. Literatūros sąrašas.


Olandijos transportas- vienas geriausiai išvystytų tiek Europoje, tiek visame pasaulyje, itin gerai pritaikytas tiek keleivių, tiek krovinių transportavimui. Viešojo transporto rūšys suderintos tarpusavyje taip, kad juo besinaudojantys žmonės turėtų ne tik platų laiko ir stočių pasirinkimą, bet net ir dėl asmeninių nesklandumų nukrypę nuo savo planų nepavėluotų nuvykti ten, kur tuo metu turi atsidurti. Taip pat Olandija turi vieną iš tankiausių pasaulyje kelių tinklų bei skatina dviračių transportą, kuris šalyje taip pat itin populiarus. Vandens transportas yra vis dar plėtojama transporto šaka, nes jos naudingumas Olandijoje akivaizdus- tarptautiniai uostai yra puikus susisiekimo su kitomis šalimis būdas, o vidaus vandenys- gerai strategiškai suplanuotas, efektyvus bei ekologiškas būdas transportuoti krovinius šalies viduje bei į giliau žemyne esančias šalis. Oro transportas- taip pat populiarus būdas palaikyti ryšius su likusiu pasauliu, tik, skirtingai nei vandens transportas, naudojamas labiau keleiviams, o ne kroviniams transportuoti.

Referate nagrinėjama Olandija turi transporto sistemą, kuri galėtų būti siekiamybė ir pavyzdys daugeliui kitų šalių. Nors jos plotas nėra didelis, tačiau Olandija dėl savo itin gerai išplėtoto transporto kelių tinklo visgi išlieka strategiškai viena siekiamiausių partnerių globaliam tarptautiniam bendradarbiavimui. Darbe nagrinėjame dabartinę Olandijos transporto sistemą bei planuojamus jos patobulinimus, skirtingų transporto rūšių pritaikymą skirtingiems kroviniams vežti bei jų kelių tinklo išdėstymą.

Olandijoje traukiniai per mažesnio apkrautumo geležinkelius pravažiuoja maždaug po vieną-du kartus į valandą, tuo tarpu per didesnės apkrovos bėgius šie traukiniai rieda nuo keturių iki šešių kartų per valandą. Traukinių greitis dažniausiai yra ribojamas nuo 110 iki 130 km/h, bet taip pat yra trasų, kuriuose maksimalus leidžiamas greitis yra 300 km/h. Tokie traukinių greičiai padeda be vargo spėti į darbą Amsterdame, jei gyveni Eindhovene.

Pirmasis geležinkelis nuo Amsterdamo iki Harlemo buvo nutiestas 1,945 mm pločio, bet vėliau buvo pakeistas į standartinio dydžio bėgius – 1,435 mm. Visas geležinkelio ilgis sudaro 3061 km, iš kurių 2061 km bėgių yra elektrifikuoti. Olandiją savo geležinkelių sistema jungiasi su Belgija (1.5 kV DC/3 kV DC) ir Vokietija (1.5 kV DC/15 kV AC). Geležinkelių bėgius nutiesti padėjo įmonė ProRails, tad šiuo metu ji yra Olandijos geležinkelių lyderė. ProRails atsakinga už geležinkelių infrastruktūros naujinimą, priežiūrą ir naujų maršrutų tiesimą. Taip pat ši bendrovė sugalvojo šiokių tokių pasikeitimų palengvinančių apkrovą krovininiams traukiniams. Keleiviniams traukiniams nesudarant tam tikro vagonų skaičiaus, prie traukinio yra prijungiami vagonai su pakrautu kroviniu. Šie vagonai lengvai atsikabina ir prisikabina, todėl atvykę į tam tikras stotis (dažniausiai tai būna galutinė traukinio maršruto stotelė) jie yra atjungiami ir paruošiami laukti sekančio traukinio.

Olandija turi trylika jūrų uostų, iš kurių trys- tarptautinės reikšmės. 2013 metais apėmęs 440 milijonų tonų krovinių, Roterdamo uostas yra didžiausias visoje Europoje, toks didelis, kaip trys einantys po jo kartu sudėjus. Taip pat jis- aštuntas pagal dydį uostas pasaulyje. Amsterdamo uostas yra antras pagal dydį šalyje ir penktas Europoje. Vadinamasis Zelandijos jūrų uostas- trečiasis pagal dydį Olandijoje.

Per Reino ir Meuso upes Roterdamas turi puikią prieigą prie toliau nuo pakrantės esančių teritorijų, siekiančių Vokietiją, Prancūziją ir Šveicariją. Šio uosto pagrindinės veiklos susijusios su cheminių naftos produktų industrija ir krovinių valdymu bei perkrovimu apskritai. Uostas funkcionuoja kaip svarbus tarpinis punktas tarp Europos kontinento ir užjūrių. Iš Roterdamo prekės transportuojamos laivais, upių baržomis.

Trys Olandijos uostai yra giliųjų vandenų, kurie gali priimti pilnai pakrautus laivus: Roterdamo, Zelandijos bei Ijmuiden uostai. Be Roterdamo, Amsterdamo ir Zelandijos uostų, Moerdijk ir Vlaardingen uostai taip pat palaiko konteinerių plukdymu paremtą laivininkystę. Kiti pažymėtini uostamiesčiai yra Dordrecht, Haarlem ir Den Helder, taip pat ir Groningen, kuris kontroliuoja Delfzijl ir Eeemshaven jūrų uostus. Den Helder yra Olandijos pagrindinės jūrų laivyno bazės vieta.

  • Transportas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (3781 žodis)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 1716 KB
  • Olandijos transportas
    10 - 7 balsai (-ų)
Olandijos transportas. (2015 m. Lapkričio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/olandijos-transportas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 22:18