Operacijų tyrimas


Matematikos analizė. Įvadas. Uždavinys apie reklamą. Uždavinys apie dažų gamybos eiliškumą. Uždavinys apie greitają pagalbą. Išvados. Naudotos literatūros sąrašas. Priedai.


Šio kursinio darbo tikslas – pagal duotas sąlygas suformuluoti tiesinio programavimo uždavinius, užrašyti jų matematinius modelius ir išspręsti naudojantis programa SAS. Visą kursinį darbą sudaro trijų tiesinio programavimo uždavinių sprendimas ir gautų sprendinių analizė. Kiekvieno uždavinio sprendimas ir jo aprašymas susideda iš šių etapų:

Visi kursiniame darbe sprendžiami uždaviniai yra tiesinio programavimo uždaviniai. Taigi, pirmiausia bus apibrėžiami kintamieji, kurių optimalias reikšmes reikia rasti, tuomet tikslo funkcija, kurią reikia optimizuoti ir galiausiai apribojimai, kuriuos turi tenkinti kintamieji.[1] Trečiasis uždavinys bus sprendžiamas kaip sveikaskaitis tiesinio programavimo uždavinys. Tai reiškia, kad uždavinio kintamieji turi būti sveikieji skaičiai.

Kiekvieną mėnesį reklamai ji gali skirti 10 000 litų. Viena minutė reklamos per radiją kainuoja 15 litų, o per televiziją — 300 litų. Kompanija mano, kad reklamos per radiją laikas turi viršyti reklamos per televiziją laiką ne mažiau kaip du kartus. Be to, žinoma, kad nėra racionalu per vieną mėnesį turėti daugiau nei 400 minučių reklamos per radiją. Iš paskutinių tyrimų žinoma, kad televizijos reklama 25 kartus efektyvesnė už reklamą per radiją.

Naudojantis šiuo planus, bus išnaudojami visi 10000Lt. Radijui sunaudojama palyginti mažai minučių 60.6 iš 400 galimų.

Išspręskite uždavinį ir nustatykite greitosios pagalbos stočių kiekį, ir kuriuose miestuose jos turi būti.

X*=(X1,X2). Taigi reikalingos dvi stotys, kurios būtų pirmame ir antrame miestuose. (žr. 7 lentelę)

Aptarsiu pirmojo uždavinio rezultatus. Taigi, pasinaudoję programa SAS, gavome optimaliausią reklamos biudžeto paskirstymo planą. Kompanija, kuri gali skiri reklamai 10000 litų, radijui skiria apie 60.6, o televizijai apie 30.3.Naudojant šį planą bus panaudoti visi reklamai skirti pinigai, o pelnas sieks apie 818.18. Taip pat buvo tiriama, kaip pasikeistų reklamos efektyvumas, jeigu kompanija padidintų reklamai skiriamų pinigų sumą iki 15000 litų. Tokiu atveju, gavome, kad radijui reiktų skirti 90.9, o televizijai 45.45, o pelnas pakiltų iki 1227.27. Tai reiškia, kad kompanija į reklamą investuotų 5000 litų daugiau, tačiau pelnas padidėtų tik maždaug 400 litų, todėl galime padaryti išvadą, kad tai nėra efektyvu.

Operacijų tyrimas. (2015 m. Kovo 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/operaciju-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 10:57