Optimaliausia krovinio transportavimo schema maršrutu Prancūzija - Lietuva


Logistikos kursinis darbas.

Įvadas. Transporto rūšies parinkimas. Gabenamo krovinio specifika. Transporto rūšių ypatumai. Transporto priemonės parinkimas. Pakavimo, krovimo ir tvirtinimo ypatumai ir vežimo laikai bei sąnaudos. Pakavimas ir ženklinimas. Krovimas. Krovinio iškrovimas. Optimalaus maršruto parinkimas. Krovinio gabenimo teisinis reguliavimas. Eksploataciniai ir finansiniai rodikliai. Techniniai – eksploataciniai vežimo rodikliai. Finansiniai vežimo rodikliai. Reiso pajamų ir rentabilumo skaičiavimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Darbo tikslas : parinkti optimaliausią kakavos sviesto transportavimo schemą, maršrutu Ruanas (Prancūzija) – Vilnius (Lietuva), įvertinant visų krovinių vežimo organizavimo aspektus.

Įvertinti, kuri transporto rūšis gali būti panaudota tarp nurodytų taškų.

Paskaičiuoti pasirinktų vežimo alternatyvų pakavimo, krovimo ir tvirtinimo ypatumus ir vežimo laikus bei sąnaudas;

Pateikti pasirinkto varianto vykdymo eigos procesą, įvardinant proceso kokybę lemiančius veiksnius bei pateikti visą eigą matricine diagrama.

Darbo metodika: darbo tikslui pasiekti naudojomės moksline/metodine literatūra, paskaitų metų sukaupta medžiaga, bei internetiniuose šaltiniuose rasta informacija.

Pagal pakrovimo/iškrovimo sąlygas – vienetinis, nes jis yra apibūdinamas matmetinimis, mase, forma ir jo negalima pakrauti ar iškrauti suvertimo/supylimo būdu, nes tada jis praras savo kaip gaminio formą.

Pagal vežimo sąlygas, kakavos sviestas yra priskiriamas prie specifinių krovinių, nes jo vežimas reikalauja papildomų sanitarinių sąlygų.

Šioje darbo dalyje išnagrinėsime atskirų transporto rūšių ypatumus bei apžvelgsime veiksnius ir kriterijus, kuriais remiantis ir pasirinksime krovinio vežimą atliksiančią transporto rūšį.

Tradiciškai yra skiriamos penkios transporto rūšys medžiagos ir gataviems produktams vežti :

Tačiau norint išsirinkti transporto rūšį, būtina atsižvelgti į tam tikrus kriterijus, kurie yra prioritetiniai savininkui. Dažniausiai taikomi šie pagrindiniai kriterijai :

Kadangi kakavos sviestas nėra labai brangus (o vežimas oro transporto yra labai brangus) ir nereikalaujantis žaibiško pristatymo greičio, tad oro transporto rūšies naudojimas praktikoje nėra sutinkamas ir jis atkrenta iš karto.

Geležinkelių transportas yra labai priklausomas nuo oro sąlygų, o kakavos sviesto pervežimo sąlygos reikalauja papildomų sanitarinių aspektų – jų geležinkelio transportas negali užtikrinti ir šia transporto rūšimi vežti šį krovinį būtų pavojinga. Be to, nuo Ruano iki Vilniaus nėra tvarkingos geležinkelio infrastuktūros, tad vėlgi tai papildomai mums kainuotų pinigų ir laiko.

Jūrų transportas yra dažnai sutinkamas vežant kakavos sviestą iš Afrikos ar Pietų Amerikos į Europą, t.y. tarpžemyniniai vežimai, tačiau mes vežame iš Ruano miesto, esančiame apie 100 km nuo artimiausio uosto Havro mieste, tad Vilnių pasiekti reikėtų naudoti multimodalinį transportą, o, atsižvelgiant į prieš tai minėtus kriterijus, automobilių transportą būtų patogiausia.

Tad kakavos sviesto vežimas bus vykdomas automobilių transportu, kuris mums leis sudaryti patogų vežimo grafiką, be to, jis yra ir manevringas, ir greitas, ir turi galimybę vežti nuo durų iki durų.

Toliau palyginsime kelias transporto priemones ir iš jų pagal tam tikrus kriterijus išsirinksime vieną.

Kiekvienam kriterijui turi būti suteiktas vertinimo matas. Norint nustatyti, kuris vilkikas būtų optimalesnis krovinio vežimui, buvo suteikti skirtingiems kriterijams svarbos rangai.

Eilutės elementai yra dalinami iš rango, priskirto tam eilutės kriterijui, ir gautos stulpelio reikšmės yra sumuojamos. Didžiausia reikšmė „sumos“ eilutėje prie vieno iš vilkikų ir nulems, kurį vilkiką labiausiai apsimokėtų pasirinkti.

3 lent. Transporto priemonės parinkimas pagal didžiausią kriterijų sumą. Sudaryta autorių.

Atlikę skaičiavimus matome, kad „Volvo FH13 460“ vilkiko duomenys yra geriausi, tad jį ir pasirenkame.

Toliau reikia parinkti puspriekabę. Kakavos sviestą galima vežti tiek paprastose puspriekabėse, tiek refrižeratoriais.

Gabenant krovinį reikia užtikrinti, kad jis nepajudėtų taip išsaugant jo kokybę, tam grindyse įmontuojami tvirtinimo profiliai.

Visgi dažniau refrižeratoriai yra iškraunami iš galo, kadangi sandėliai yra pritaikyti būtent tokiam iškrovimo būdui.

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Alexx3
  • 31 puslapis (4710 žodžių)
  • Universitetas
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1982 KB
  • Optimaliausia krovinio transportavimo schema maršrutu Prancūzija - Lietuva
    10 - 2 balsai (-ų)
Optimaliausia krovinio transportavimo schema maršrutu Prancūzija - Lietuva. (2017 m. Balandžio 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/optimaliausia-krovinio-transportavimo-schema-marsrutu-prancuzija-lietuva.html Peržiūrėta 2018 m. Sausio 17 d. 17:06