Oratoriaus garsiniai stiliaus veiksniai. Kalbos technikos lavinimas


Pedagogikos analizė. Oratoriaus garsiniai stiliaus veiksniai. Kalbos technikos lavinimas. Oratoriaus garsiniai stiliaus veiksniai. Kalbos technikos lavinimas Tikslas –. Garsiniai stiliaus veiksniai balsas ir tarsena. Balso jėga. Balso intonavimu. Kalbos tembras. Kalbos tempas. Ritmine kalbos sandara. Kalbos technikos lavinimo būdai. Kalbos sakymas turint tekstą. Kalbos sakymas atmintinai. Kalbos sakymas turint planą. Kalbėjimas ekspromtu.


Antrosios psichologinės pauzės tikslas – patraukti klausytojų dėmesį. Oratorius privalo išlaikyti pradžios pauzę, turinčią didelę psichologinę reikšmę, jam reikia stengtis atrodyti ramiam ir kiek įmanoma šaltakraujiškam. Vidinės oratoriaus ramybės reikia klausytojų rimčiai palaikyti, o pradžios pauzės – ir pačiam nusiraminti, ir klausytojų dėmesiui sukoncentruoti. Maloniu draugišku žvilgsniu oratorius tarsi pasisveikina su klausytojais ir stabtelėjęs susikaupia. Jeigu vis dėlto auditorija triukšmauja, pradžios pauzę galima pratęsti, tik nekelti balso, nesistengti jos perrėkti. Jeigu klausytojai nerimsta, reikia ieškoti, būdų, kaip juos nuraminti. Tokiai neapibrėžtai situacijai visada reikia improvizacijos, akimirkos kūrybos, instinktyvios pasąmonės ir intuicijos sutelkties. Prisimintinas minios poveikis individui, sekimo faktorius. Minioje aistros visada didesnės, lengva užsikrėsti kitų nuotaika, veikti impulsyviai, net negalvojant. Oratoriui reikia įveikti psichologinį barjerą, skiriantį jį nuo klausytojų, paveikti visokio didumo auditoriją. Užsimezgusį kontaktą liudija tylanti auditorija ir pagaliau visiška tyla, klausytojų akys rodo susidomėjimą ir pritarimą. (Švambarytė – Valužienė J., 2010).

Plane rekomenduojama numatyti tezės paaiškinimą ir perėjimą tarp minčių. Vieną du kartus per savaitę sau pasakę kalbą, ją įrašykite ir atidžiai paklausykite, galvodami, ar pagrindinė mintis suprantama. Galbūt reikia keisti paaiškinimus, perėjimus. Galite paprašyti draugo paklausyti kalbą ir paaiškinti, kaip jis suvokia tezę, paklausti, ką tobulinti. Galiausiai susirašykite planą, sukurkite tikslią kalbos įžangą ir pabaigą.

Bankauskaitė – Sereikienė B. (2008). Oratorystės menas. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla.

Prėskienienė E. E. (2004). Garso, žodžio, sakinio, teksto raiška. Šiaurės Lietuva.

  • Pedagogika Analizės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (1744 žodžiai)
  • Pedagogikos analizės
  • Microsoft Word 54 KB
  • Oratoriaus garsiniai stiliaus veiksniai. Kalbos technikos lavinimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Oratoriaus garsiniai stiliaus veiksniai. Kalbos technikos lavinimas. (2015 m. Lapkričio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/oratoriaus-garsiniai-stiliaus-veiksniai-kalbos-technikos-lavinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 09:59