Organizacijos elgsena ir personalo valdymas


Vadybos referatas. Organizacijos elgsena ir personalo valdymas.


Dauguma šalių, turinčių išsivysčiusias rinkas, pastebi, kad pagrindinis faktorius, padedantis įmonėms sklandžiai vykdyti savo veiklą ir konkuruoti rinkoje, yra profesionaliai savo darbą atliekantys darbuotojai. Svarbu išnaudoti visą darbuotojų potencialą, tačiau vadovas turi rasti tinkamų būdų darbuotojų motyvacijai, jis neturi žeminti, išnaudoti ir negerbti savo pavaldinių. Netinkamas vadovo elgesys su pavaldiniais mažina darbo kokybę ir sukelia įmonei nuostolių. Vadovas turi suprasti, kad darbuotojai – pagrindinis veiklos objektas, o pagrindinė vadovo užduotis – suformuoti organizacijos viziją ir skatinti darbuotojus vieningai siekti įmonės tikslų. Pagal Sakalą A. ir Šilingienę V. (2000) įmonės tikslų siekimas turi virsti žmogui maloniu saviraiškos ir bendradarbiavimo procesu, o personalo valdymas traktuojamas kaip sistema, kuri užtikrina vadovų ir pavaldinių efektyvų bendradarbiavimą siekiant įmonės tikslų. Geras vadybininkas turi suprasti, kad kiekvieną darbuotoją motyvuoja skirtingi dalykai, dėl to reikia mokėti išklausyti kiekvieną individualiai. Dėl to kiekvienas vadovas turi išmanyti fundamentinius humanitarinius mokslus: psichologiją, sociologiją, socialinę psichologiją. Norimą darbuotojų elgesį galima paskatinti žinant kiekvieno darbuotojo asmenines savybes, jo norus, sugebėjimus ir lūkesčius. Kuo daugiau vadovas žino apie savo darbuotoją, tuo lengviau nuspėti darbuotojo elgesį ir nukreipti jį organizacijai naudinga linkme. Sklandžią organizacijos veiklą padeda užtikrinti tokie veiksniai kaip tinkamo personalo parinkimas, jo adaptavimas, motyvavimas, tinkamas konfliktų valdymas. Pagrindinės kiekvieno bet kurio lygmens vadybininko ir vadovo užduotys yra šios:

1)Savo valdomo objekto pažinimas;

2)Faktorių ir priežasčių, kurie daro įtaką valdomam objektui, nustatymas;

3)Bendrų ir individualių metodų, darančių įtaką valdomam objektui, parinkimas;

4)Analizės metodų ar eksperimentų nustatymas valdomam objektui;

5)Pasirinktų metodų taikymas;

6)Gautų rezultatų analizė, korektūra ir valdymo metodų pakeitimas pritaikant savo valdymo sistemai. Toks darbas praplečia vadybininko žinias ir praturtina jo patirtį.

Kiekvienas vadovas turi suprasti, kad darbuotojai (personalas) – tai didžiausias kiekvienos organizacijos turtas, dėl to vadybininkams ir vadovams privaloma mokėti tinkamai elgtis su savo pavaldiniais. To moko personalo valdymas – mokslas apie pagrindinio gamybos faktoriaus valdymą. Personalo valdymas – tai kompleksiškas taikomasis mokslas apie organizacinius – ekonominius, administracinius – valdomuosius, technologinius, teisinius, grupinius, individualius faktorius, kurie daro įtaką personalui ir padidina jo darbo efektyvumą siekiant organizacijos tikslų. Personalo valdymo objektas yra individai ir grupės ( formalios ir neformalios, profesionaliai kvalifikuotos ir socialinės grupės, kolektyvai ir organizacijos visumoje). Valdymo mokslo tema yra pagrindiniai dėsningumai ir veiklą skatinančios jėgos, kurios sprendžia individų ir grupių elgesį komandinio darbo sąlygomis. Personalo valdymo mokslo užduotis – asmeninių, grupinių personalo interesų, jo elgesio dėsningumų bei personalo elgesį veikiančių faktorių pažinimas ir jų pritaikymas siekiant organizacijos tikslų. Idealus bet kurios asociacijos veiklos modelis – tai sukūrimas tokios organizacijos, kuri dirbtų remdamasi bendradarbiavimo principu, kuris optimaliai sietų bendrus organizacijos tikslus su grupiniais ir individualiais personalo tikslais. Išskiriamos kelios veiksnių, kurie daro įtaką personalo darbui ir elgsenai, kategorijos:

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • 11 puslapių (2611 žodžių)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 134 KB
  • Organizacijos elgsena ir personalo valdymas
    10 - 5 balsai (-ų)
Organizacijos elgsena ir personalo valdymas. (2015 m. Kovo 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/organizacijos-elgsena-ir-personalo-valdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 12:01