Organizacinė kultūra projektas (2)


Vadybos skaidrės.

Įvadas į studijas. Kultūros sąvokos analizė. Kultūrinio programavimo lygmenis pagal G. Hofstede. Organizacinės kultūros tipologijos. “Disneyland” atidarymas Prancūzijoje 1992 m. Striprios organizacinės kultūros. Silpnos organizacinės kultūros. Organizacinės kultūros susidarymo procesas. “The Body Shop International”. “The Body Shop international” vertybės. “The Body Shop International”. Organizacinė kultūra ir etika. Organizacinės kultūros funkcijos. Organizacinės kultūros įtaka įvairiems organizacijų procesams. Keturi organizacinės kultūros tipai pagal J. Sonnenfeld. Organizacinės kultūros tipologijos. Hierarchinė organizacinė kultūra. Rinkos organizacinė kultūra. Klaninė organizacinė kultūra. Adhokratinė organizacinė kultūra. Ar galima pakeisti organizacinę kultūrą? Organizacinės subkultūros. Subkultūros pagal J. V. Maanen ir S. Barley. Trejopas požiūris į subkultūras pagal C. Siehl ir J. Martin. Kodėl subkultūros svarbios XXI a. organizacijose? G. Hofstede tyrimo analizė. Jėgos distancija. Neapibrėžtumo vengimas. Individualizmas ir kolektyvizmas. Vyriškumas ir moteriškumas. Švedijos, Rusijos ir JAV palyginimas. Trumpalaikė — ilgalaikė orientacija. Estetinis požiūris į organizacijų (organizacinės kultūros) tyrimus. Ką ši nuotrauka pasako apie organizacijos gyvenimą? Diskusija.


Disneyland’o atidarymas Prancūzijoje buvo kritikuojamas kaip išpuolis prieš prancūzų kultūrą ir jų gyvenimo būdą (buvo bijoma, prancūzų vaikų “amerikanizacijos”). Profsąjungos pradėjo protestuoti prieš griežtą Disneyland’o darbuotojams nustatytą aprangos kodą ir reikalavimą dirbtinai šypsotis visą darbo diena. Galiausiai buvo nuspręsta prisitaikyti prie prancūzų kultūros. Darbuotojoms moterims leista dažytis ryškiai raudonais lūpdažiais, o parko restoranuose buvo leista prekiauti vynu.

Vertybės pripažįstamos tik kelių darbuotojų, dažniausiai organizacijos vadovų. Darbuotojų elgsena menkai susijusi su organizacijos vertybėmis. Silpnas lengviau pakeisti nei stiprias.

Ji suteikia nariams kolektyvinį identitetą ir unikalumo jausmą. Bendros normos, vertybės ir įsitikinimai suteikia individams bendrumo jausmą, vienija darbuotojus siekiant organizacijos tikslų įgyvendinimo, palengvina kolektyvinius įsipareigojimus. Ji skatina sistemų stabilumą. Kultūra skatina ilgalaikę integraciją ir bendradarbiavimą tarp darbuotojų, paaiškina darbuotojams ko iš jų yra tikimasi. Ji padeda reguliuoti darbuotojų elgseną (tarnauja kaip kontrolės mechanizmas). Ji suteikia tęstinumą, išsaugo esmines vertybes ir normas perduodant jas kitiems (naujiems) organizacijos nariams. Suteikia ateities vizija ir mobilizuoja narius jos siekti.

Socializacija; inovacijos; žinių vadybos procesai; santykių su klientais valdymas; darbuotojų motyvacija; konfliktų valdymas; komunikacija; sprendimų priėmimo, kontrolės procesai; ...

K. S. Cameron ir R. E. Quinn apibrėždami organizacinę kultūrą išskiria keturis pagrindinius jos klasifikavimo lygmenis : i) hierarchinę (biurokratinę) ii) rinkos iii) klaninę iv) adhokratinę.

  • Vadyba Skaidrės
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Danguolė
  • 43 puslapiai (2674 žodžiai)
  • Kolegija
  • Vadybos skaidrės
  • MS PowerPoint 231 KB
  • Organizacinė kultūra projektas (2)
    10 - 3 balsai (-ų)
Organizacinė kultūra projektas (2). (2017 m. Gruodžio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/organizacine-kultura-projektas-2.html Peržiūrėta 2018 m. Sausio 23 d. 00:26