Organizacinės psichologijos taikymas valdyme


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Personalo vadyba. Įmonės kultūra ir politika. Aplinkos poveikis darbui su personalu Lietuvoje. Personalo adaptavimo sistema. Aktyviausiai taikomos vadovavimo priemonės “ kuehne + nagel ee„ įmonėje ir jų svarba. Vadovavimo stiliai. Taikomi metodai ir jų panaudojimas praktikoje. Mokymasis organizacijoje. Komunikacija organizacijoje. Motyvavimas. Konfliktai ir jų valdymas. Išvados ir pasiūlymai. Literatūros sąrašas.


Pagrindinės vadybos kategorijos tai jos funkcijos, metodai ir gamybos arba paslaugų valdymo operacijų sistema, sistemos sudarymas ir funkcionavimas. Kokius vadovavimo metodus pasirinkti sprendžia pats vadovas.

Šio darbo tikslas yra įvertinti organizacinės psichologijos žinių taikymo ir naudojimo įtaką organizacijos valdyme. Bus kalbama apie tai, kaip organizacinės psichologijos metodai gali padėti darbe : pažinti, ugdyti, motyvuoti darbuotojus, tapti efektyviu organizacijos ar padalinio lyderiu, sistemingai valdyti personalą, efektyviai daryti įtaką, spręsti kylančius konfliktus.

Darbo uždaviniai yra sekantys:

Išanalizuoti organizacinės psichologijos ir personalo vadybos teorinius aspektus;

Apžvelgti personalo įdarbinimo ir adoptavimo procesus ;

Ištirti, kaip ir kokios vadovavimo priemonės daro įtaką personalo vadyboje.

Kursiniame darbe tiriamos problemos: darbuotojų tarpusavio santykiai, profesionalumas, motyvacija ir skatinimo priemonės.

Šį darbą sudarys trys pagrindinės dalys: pirmoje dalyje bus kalbama apie tai, kas yra organizacinė psichologija, kas sudaro personalo vadybą ir bus apžvelgtas Antroje dalyje dėmesys bus sutelktas į personalo įdarbinimą ir į personalo adaptavimo sistemą. Paskutinėje dalyje bus pateikti atlikto stebėjimo tyrimo rezultatai, bus išskirtos ir aprašytos aktyviausiai taikomos vadovavimo priemonės, kurios buvo pastebėtos “ Kuehne + Nagel EE„ įmonėje.

Organizacinė psichologija yra labai jaunas mokslas, bet visai neseniai jis tapo vienu is populiariausiu universitetuose.

Organizacinė psichologija nagrinėja ir sprendžia šiuos klausimus :

Pirminės (arba profesinės) kompitencijos, susijusios su profesijos turiniu.

Antrinės (arba įgalinančios) kompetencijos, leidžiančios veiksmingai teikti paslaugas klientams.

Pirminės kompetencijos yra unikalios kiekvienai profesijai, kadangi yra siejamos su specifinėmis žiniomis, įgūdžiais, intervencijomis bei klientų problemomis. Antrinės kompetencijos yra bendros įvairioms profesijoms. Tiek priminės, tiek antrinės kompetencijos yra būtinos, norint profesionaliai ir veiksmingai teikti paslaugas.

Yra išskiriama 20 profesinių kempetencijų, kurios skirstomos į 6 kategorijas, susijusias su profesinėmis funkcijomis (arba vaidmenimis) :

Prieš nagrinėjant personalo vadybos sąvoką, reikia išsiaiškinti bendresnę – vadybos – sąvoką.

Pateiktieji principai neišsiamia visos principų įvairovės, tačiau jie gerai atspindi šiuolaikinę personalo vadybos koncepciją.

Valdymą stipriai veikia subjektyvusis veiksnys, nes jis priklauso nuo jame dalyvaujančių subjektų (vadovų-pavaldinių / bandradarbių) lygio, savo ruožtujį sąlygoja konkreti aplinka. Reikia konstatuoti, kad aplinkos poveikis priklauso nuo individo charakterio, vertybių sistemos, o juos lemia auklėjimas, mokymo sistema.

Lietuvoje galima skirti kelias veiksnių grupes, turinčias įtakos darbui su personalu:

Paradoksalu, tačiau tie patys veiksniai veikia ir priešingai, dažniausiai ribotoje darbuotojų grupėje (tarp jaunimo, tarp išsilavinusių tikrąja ta žodžio prasme). Ekonomikos ir visuomeninio gyvenimo restruktūrizavimas atveria naujų galimybių iniciatyviems, kvalifikuotiems, turintiems rinkai reikiamą vertybių sistemą žmonėms. Išaugo plataus profilio kvalifikuotų žmonių poreikis. Jis, net esant aukštam nedarbo lygiui, šiandien yra nepatenkinamas: kvalifikuotų darbuotojų pasiūla mažesnė už paklausą. Todėl darbuotojų kvalifkacija ir rinkai reikalingos savybės tampa skiriamuoju šio etapo bruožu Lietuvoje ir atveria dideles galimybes tai suprantantiems darbuotojams ir įmonėms. Visa tai didina darbo su personalu svarbą.

2.1 Personalo įdarbinimas

Naujas darbuotojas – asmuo pradėjęs dirbti organizacijoje. Nors buvimo nauju darbuotoju trukmė gali skirtis priklausomai nuo daugelio veiksnių, dažniausiai juo laikomas darbuotojas, dirbantis pirmuosius tris mėnesius.

Mokymasį organizacijoje (Kiekvienas darbuotojas bei vadovas turi galimybę ugdyti savo žinias, susipažinti su naujais procesais, išmokti daryti tai, ką moka daryti kolega).

Komunikaciją organizacijoje (Yra išledžiamas įmonės laikraštis, kuriame galima rasti visas įmonės naujienas, susipažinti su įmonės pasiekimais kiekvieną mėnesį. Kartą per savaitę yra organizuojami kolektyviniai susirinkimai per kuriuos darbuotojai sužino apie procesų pasikeitimus ir gauna visą svarbią informaciją).

Motyvavimą (Kiekvieną mėnesį yra išrenkamas geriausias darbuotojas, kuris gauna piniginę premiją ir jo nuotrauka atsiranda ant garbės lentos. Už gerą pasiūlytą idėją (Orginal Idea) darbuotojas gauną piniginę dovaną, dovanos suma priklauso nuo idėjos. Kiekvienas darbuotojas turi galimybę pasiekti trečio aukščiausio lygio jei turės pakankamai žinių, bus punktualus, atlikinės pateiktas uždavinius greitai ir kokybiškai bei atsakingai žiūrės į savo darbą).

Kiekvienais metais „Kuehne + Nagel EE“ įmonėje yra atliekama anoniminė apklausa, kuri padėda vadovams labiau suprasti darbuotojus, jų norus, problemas ir pageidavimus. Po apklausos yra viešai skelbiami ir aptariami apklausos rezultatai bei vadovų idėjos, kaip ir kada bus išspręstos iškilusios problemos. Problemų ir konfliktų sprendimui yra skiriama nemažai laiko ir dėmesio.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 39 puslapiai (8807 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 92 KB
  • Organizacinės psichologijos taikymas valdyme
    10 - 7 balsai (-ų)
Organizacinės psichologijos taikymas valdyme. (2015 m. Kovo 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/organizacines-psichologijos-taikymas-valdyme.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 15:47