Organizavimas


Vadybos referatas. Įvadas. Organizavimas. Organizacinių valdymo struktūrų analizė. Organizacinių valdymo struktūrų tipai. Funkcinė organizacija. Linijinio valdymo struktūrinė schema. Linijinė-funkcinė valdymo struktūrinė schema. Produkto/rinkos organizacija. Matricinė struktūra. Konglomeratas. Išvados. Naudota literatūra.


Kaip jau minėta, negalima pasiūlyti universalios organizacinės struktūros, garantuojančios rinkodaros tikslų realizavimą. Galima skirti šiuos pagrindinius rinkodaros veiklos organizavimo būdus: pagal funkcijas, linijinę, funkcinę-linijinę, pagal produktą/rinką, matricinę ir konglomeracinę formą.

- kiekvienas funkcinis padalinys gali pradėti savo tikslus ir užduotis laikyti svarbiausiomis;

- kiekvienos grandinės nariai gali jaustis izoliuoti nuo kitų, todėl darbuotojams gali būti sunkiau dirbti ir siekti organizacijos tikslų.

Linijiniai įgaliojimai – tai įgaliojimai, kurie perduodami tiesiogiai viršininko pavaldiniui ir toliau kitiems pavaldiniams. Vadovas, turėdamas linijinius įgaliojimus, gali priimti sprendimus ir veikti nesuderinus su kitais vadovais tose ribose, kurios nustatytos organizacijose, įstatymais arba papročiais. Linijinių įgaliojimų delegavimas sudaro organizacijos valdymo lygių hierarchiją. Kadangi įgaliojimai perduodami laipsniškai žemyn, tai literatūroje galima sutikti terminą skaliarinė eilutė arba komandų grandinė.

Pritaikius linijinį - funkcinį valdymą yra sudaromos įvairios struktūrų modifikacijos, formuojamos ir tobulinamos šiuolaikinių organizacijų valdymo struktūros.

gerėja sprendimų kokybė ir operatyvumas, nes sprendimai yra arčiau vyksmo vietos;

Tai dar vienas adaptyvinių organizacinių struktūrų tipas. Tai nėra kokia nors nusistovėjusi, reglamentuota struktūra. Tai forma, kuri geriausiai tinka organizacijai duotu momentu. Tuo pat metu viename organizacijos padalinyje gali būti panaudojama produktinė struktūra, kitame – funkcinė, o trečiame – projektinė arba matricinė organizacija. Tokiu būtu firmos vadovybė sudaro galimybes kiekvienai atskirai jos struktūrai pasirinkti pačią patogiausią valdymo struktūrą, kuri geriausiai tinka. Tačiau tokiu būdu tarp atskirų organizacijos (konglomerato) padalinių (firmų) beveik nėra tarpusavio priklausomybės, kas labai būdinga esant tipinei departamentalizacinei struktūrai. Konglomeratas gali bet kurią savo firmą (padalinį) parduoti ar bet kokią firmą nupirkti, tačiau kiti padaliniai to net nepajus, nes jie visi dirba savarankiškai ir nepriklauso nuo kitų. Dėl tos priežasties konglomeratas labai populiari organizacinė struktūra ypač mokslui imliose gamybos šakose, kai reikia greitai pereiti prie naujų produkcijos rūšių gamybos arba staigiai prireikia nutraukti pasenusių moraliai produktų gamybą.

  • Vadyba Referatai
  • 2014 m.
  • 10 puslapių (1782 žodžiai)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 1388 KB
  • Organizavimas
    10 - 4 balsai (-ų)
Organizavimas. (2014 m. Sausio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/organizavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 02:21